• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland

Och angående hur de håller; de är precis som med en bil. Hur man använder dem, hur man underhåller dem och sen är det tur och otur. Men det rullar många chassin av den äldre modellen på gatorna och de kommer rulla flera år till. Jag hade en Frog från 2004 som jag sålde i våras och den var i toppskick. Köpte den begagnad.

• Miniigirl

Igentligen känns det ju så självklart för mig att jag vill ha en med vinmuttrarna ju! Förstår inte varför jag ska vela så:-O Ena stunden känns det ena bättre, och i andra stunden känns det andra bättre! Men, nej, jag ska nog satsa på en lite äldre, då får jag ju faktiskt med en massa tillbehör i samma pris oxå! Vi komemr ju behöva många tillbehör till, såsom vinterhjul, ståbräda osv
    Och somsagt, känsn vagnen ofräsch kan man ju faktiskt köpa nya tyger..och det kanske man vill göra med en 09 oxå lixom!!

• Fröken Småland
    Miniigirl skrev 2010-10-02 09:46:23 följande:
    Igentligen känns det ju så självklart för mig att jag vill ha en med vinmuttrarna ju! Förstår inte varför jag ska vela så:-O Ena stunden känns det ena bättre, och i andra stunden känns det andra bättre! Men, nej, jag ska nog satsa på en lite äldre, då får jag ju faktiskt med en massa tillbehör i samma pris oxå! Vi komemr ju behöva många tillbehör till, såsom vinterhjul, ståbräda osv
    Och somsagt, känsn vagnen ofräsch kan man ju faktiskt köpa nya tyger..och det kanske man vill göra med en 09 oxå lixom!!
    Sedärja. Skulle det vara så svårt?
  • Miniigirl
    Fröken Småland skrev 2010-10-02 10:08:56 följande:
    Sedärja. Skulle det vara så svårt?
    Nej, jag kan inte förstå hur man kan vela så mycket, när man ändå bara kan se fördelar med ett av dom:-S
    Men, nu har jag faktiskt bestämt mig på riktigt! skriver man för och nackdelar på båda, så vinner ju faktiskt vingmuttrarna helt klart! Så, en sådan får det bli:D

Tack för hjälpen:)
  • Alisa
    StaffenAssar skrev 2010-09-29 15:40:38 följande:
    Ville bara göra tummen upp för bugaboos service! Jag mailade i söndags om mitt glidande chassi plus att bromsvajern gått av, och fick svar redan i måndags att jag kunde skicka bild och att de behövde mitt kvitto samt adress och telnr. Svarade direkt på kvällen och frågade om jag skulle fota kvittot eller faxa, och om de ville ha film på glidande chassit också. Fick svar idag att de bara behöver foto på bromsvajern för bara den är anledning till nytt chassi, så ingen film behövs, och att foto på kvittot går bra. Så nu har jag mailat igen och hoppas på snabbt svar

Enda problemet är att kvittot blivit ganska blekt tyvärr, så jag vet inte om de vill att jag ska försöka ta bättre bilder. Tog först bild på hela kvittot, men då var det svårt att se, så då fotade jag det i delar också där man såg det som var längst ner på förra bilden överst på nästa bild och så bifogade jag alltihop. Hoppas det räcker.  
    Attans!
    Hos oss gick bromsvajerna också av, men jag läste på bugaboos hemsida och tolkade som så att fel som uppkommer av användning (slitade tänkte jag) täcktes inte av garantin.
    Ett nytt chassi hade ju inte gjort något, då vårt handtag glider lite grann men troligen inte tillräckligt för ett byte..
    Bromsvajen fick vi fixat hos våran cykelhandlare.
  • StaffenAssar

Tråkigt Fast skönt att vagnen är fixad iaf Men det är ju inte normalt slitage att bromsvajern går av... Normalt slitage är för mig tex repor på chassit och att framhjulen slits och behöver bytas...

Ska också tillägga att jag fick svar från bugaboo dagen efter och ett nytt chassi är på väg

• lolo21

Ni som har vagnsleksak på buggans liggdel, hur har ni satt fast dom? Jag har en variant från skummisar med gul "gummitråd" med djur på, vet inte hur jag ska fästa den bäst? Det är som små öglor i ändarna. Man vill ju inte göra hål i sufletten?

• Fröken Småland
    lolo21 skrev 2010-10-03 07:03:04 följande:
    Ni som har vagnsleksak på buggans liggdel, hur har ni satt fast dom? Jag har en variant från skummisar med gul "gummitråd" med djur på, vet inte hur jag ska fästa den bäst? Det är som små öglor i ändarna. Man vill ju inte göra hål i sufletten?
    Jag hade en med clips så jag fick inte anledning att vara kreativ Men kan du leta upp såna clips som det är på t ex vanthållare och hängslen?
  • lolo21
    Fröken Småland skrev 2010-10-03 07:20:22 följande:
    Jag hade en med clips så jag fick inte anledning att vara kreativ Men kan du leta upp såna clips som det är på t ex vanthållare och hängslen?
    Jaa det var ju smart, tack:) Det ska jag kolla upp.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21