• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Senap
    straw2008 skrev 2010-09-30 22:37:38 följande:
    De med vita clips på sidorna kan glida men inte de senare och inte om man behandlar vagnen korrekt. De gamla som är glidfria har ett mkt fulare chassi o är vagnen från 2007 är den snart 4 år gammal o jag skulle aldrig köpa en gammal version om det finns en ny. Skummet på handtaget blir så himla äckligt efter ett tag åxå.... Skulle lätt köpa det nya så himla mkt finare :0)
    Jag har gjort rent mitt skum och då blir det som nytt. *tipsar*
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Miniigirl
    straw2008 skrev 2010-10-01 09:08:53 följande:
    Du ser på en gång om den har klips eller vingmuttrar på sidorna..
    Okej, tack!
    Det finsn alltså bara 2 chassin?
    Isfåfall är det den med clips, för vingmuttrar är det då inte!

Usch, så svårt det blev då!!!

äckligt gummi är jag inte så rädd för faktiskt, har haft en vagn från 07 nu, och den har varit fräsch ändå, man kan ju göra något åt det, värre med en vagn som kanske man kommer störa sig på om den nu skulle börja glida.
    Kanske bättre att satsa på en fårn 07 då, då får man ju med lte fler tillbehör i samma pris oxå:D
  • Insomnie

Här är ännu en Bugaboofrälst Dock har mitt chassi gått sönder (estetiskt) och jag står nu valet och kvalet för hur jag ska göra... Jag köpte den begagnat och funderar nu på om jag ska försöka sälja hela vagen och köpa en helt ny eller bara köpa ett nytt chassi...

Hur skulle ni gjort?

Någon som har köpt ett nytt chassi ifrån något ställe som är värt att rekomendera?

• straw2008

Nja jag har oxå gjort rent mitt, varje gång jag tvättat vagnen faktiskt. Jag blöter det ordentligt med hett vatten o öote tvål o sköljer sen noga men det är ändå absoluuuut inte som nytt. Kör man vagnen varje dag i 4 år måste ju skummet bli slitet liksom (jag vill ha den känslan som är på nya styren, strävt liksom). Hur gör du rent?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Senap
    straw2008 skrev 2010-10-01 09:52:31 följande:
    Nja jag har oxå gjort rent mitt, varje gång jag tvättat vagnen faktiskt. Jag blöter det ordentligt med hett vatten o öote tvål o sköljer sen noga men det är ändå absoluuuut inte som nytt. Kör man vagnen varje dag i 4 år måste ju skummet bli slitet liksom (jag vill ha den känslan som är på nya styren, strävt liksom). Hur gör du rent?
    Diskmedel och diskborste. Krama in diskmedlet och skölj sedan i omgångar.
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Noiis
    Senap skrev 2010-10-01 09:53:29 följande:
    Diskmedel och diskborste. Krama in diskmedlet och skölj sedan i omgångar.
    precis så har jag oxå gjort och har aldrig haft problem med nån av mina camar inte ens min 06-07a som jag hade först!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Miniigirl

Tack hörni!!
    Nu har jag bestämt mig för att satsa på en vagn med gamla chassit:D

• Miniigirl

Föresten...skulle vilja få en fråga till besvarad bara
    Har inte bugaboo åtgärdat det problemet med glidande chassin? Jag menar, om man skulel köpa en ny vagn? är det samma chassi som görs än, fast det visat sig ha problem?

• mollan nu
    Miniigirl skrev 2010-10-01 10:28:03 följande:
    Föresten...skulle vilja få en fråga till besvarad bara
    Har inte bugaboo åtgärdat det problemet med glidande chassin? Jag menar, om man skulel köpa en ny vagn? är det samma chassi som görs än, fast det visat sig ha problem?
    de nya glider inte
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Miniigirl
    mollan nu skrev 2010-10-01 10:30:39 följande:
    de nya glider inte
    Men, när kom det chassit då? som inte glider?

Gud vad jag frågar på:P
    Är det åtgärdat på vagnarna från 09?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21