• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • straw2008

Åh jag har precis köpt en... Min första tanke var att någon skulle stjäla telefonen pm jag är o butiker osv... Det finns ju en liten pigg man kan ändra på baksidan kan inte det vara den som reglerar hur hårt telefonen sitter fast??

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • straw2008

Jag har haft både bee påsen i min bee samt CAM påsen i min bee båda sitter sjukt bra. Vad är det som inte funkar??

• straw2008

Du måste inte fästa knapparna i sufletten den sitter galet fast ändå

• Noiis
    straw2008 skrev 2010-09-30 21:57:40 följande:
    Du måste inte fästa knapparna i sufletten den sitter galet fast ändå
    fast på bee plus sitter de inte så där kanoners med sufletten om man inte sätter faste den i åtminståne 2 knappar! de blir västa glipan efter en stund och sufletten hamnar typ snett.

Jag fäster min cam åkpåse så att jag drar den över men puttar den den sedan över knapparna så att jag kan sätta fast sufletten. då sitter både åkpåse och suflett kanoners!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • straw2008

Hrm provade senast igår med en campåse i vår nya bee plus o den satt bra utan knappar men vi körde aldrig med barn i.

• Miniigirl

HAr en fråga angående chassit.
    HAr ju läst endel om att dom kan glida. Gäller det ett chassi från 09?
    Är det bättre att köpa ett från 07 om man ska köpa begagnad vagn?

hoppas någon vill svara:D

• straw2008

De med vita clips på sidorna kan glida men inte de senare och inte om man behandlar vagnen korrekt. De gamla som är glidfria har ett mkt fulare chassi o är vagnen från 2007 är den snart 4 år gammal o jag skulle aldrig köpa en gammal version om det finns en ny. Skummet på handtaget blir så himla äckligt efter ett tag åxå.... Skulle lätt köpa det nya så himla mkt finare :0)

• mollan nu
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-30 20:30:34 följande:
    men du, om man köper en produkt som är till en annan produkt, så ska den inte ha sönder produkten (vid korrekt användning), speciellt inte om det är en orginal produkt! läs instuktionsboken till ståbrädan igen, om det inte står där att man inte får ha vagnen i vissa lägen så skulle jag kräva en ny ram av bugaboo!
    Jag har svårt att tänka mig att jag skulle få igenom en reklamation. Det står förvisso inget om det i intruktionen men jag har inte tagit bort brädan när jag reglerat vinkeln på sitsen. Inte heller tryckt ner den med foten mot marken.
    Fast skulle man vara tvungen att göra det skulle de faktist skriva det i instruktionen tycker jag.
    ♥♥ Alma 060809 ♥♥ ♥♥August 091030♥♥
  • Miniigirl
    straw2008 skrev 2010-09-30 22:37:38 följande:
    De med vita clips på sidorna kan glida men inte de senare och inte om man behandlar vagnen korrekt. De gamla som är glidfria har ett mkt fulare chassi o är vagnen från 2007 är den snart 4 år gammal o jag skulle aldrig köpa en gammal version om det finns en ny. Skummet på handtaget blir så himla äckligt efter ett tag åxå.... Skulle lätt köpa det nya så himla mkt finare :0)
    Okej, tack för svaret:)
    Hur ser den ut om den inte har vita clips på sidorna då?
    Är det sådant man kan se på en bild, eller måste man ha vagnen framför sig för att se skillnad?

hur många olika modeller på chassi finns det? och i vilka årsmodeller kom dom nya chassina?

Hoppas någon vet:D
  • straw2008

Du ser på en gång om den har klips eller vingmuttrar på sidorna..

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21