• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill
    nybliven fru skrev 2010-10-06 19:57:30 följande:

Hej alla proffs! Bromsvajern på vår Cam gick helt plötsligt av. Jag har kollat med ÅF som ska försöka reklamera, men vagnen är 2,5 år så det är ingen garanti kvar. Dock är chassit redan reklamerat (glidande) och det nya är inte två år än så det kan möjligen gå.

Är det någon som vet om man kan låta en cykelhandlare laga den? Eller byta broms? Att köpa nytt chassi för fyratusen går bort iallafall.

Vill ju har vår vagn länge till!

Hej! Är någon som har lite input kring hur man ev kan laga en trasig bromsvajer?

Jag blir jätteglad för alla tips!
  • Noiis
    nybliven fru skrev 2010-10-08 21:18:44 följande:
    Hej! Är någon som har lite input kring hur man ev kan laga en trasig bromsvajer?

Jag blir jätteglad för alla tips!
    garantin gäller från dess att huvudprodukten är köpt. man får dock 6 månader från reklamationen e klar på den nya produkten. men de e alltså inte 6 månader extra utöver utan t.ex vagnen är 1 år 8 månader då gäller garantin på chassit i 2 månader utöver. likväl om vagnen e 1 år så behövs den ju inte
    men de e allmännareklamations nämnden som har den garantin så om det är mindre än 6 månader sedan chassit byttes så kan du behöva gå via dom om ÅF skulle tjaffsa.

men annars så skulle jag absolut ta den till en cyckelverkstad. annars har väl bonti i stan en verksta där dom kanske kan hjälpa.
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • tvåbarnsmammavillkanske haentill

Tack för svar! Nej, chassiet byttes för 22 månader sedan så det är nog tufft. ÅF lovade försöka. Tack för tipset om Bonti - ska kolla upp det annars.

• Noiis
    nybliven fru skrev 2010-10-08 21:55:14 följande:
    Tack för svar! Nej, chassiet byttes för 22 månader sedan så det är nog tufft. ÅF lovade försöka. Tack för tipset om Bonti - ska kolla upp det annars.
    den på odenplan har jag vart hos för lääääänge sedan när mina bee hjul pajjade i rulltrappan. då hade dom iaf verkstad där.
  • BeeWee
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-08 21:57:34 följande:
    den på odenplan har jag vart hos för lääääänge sedan när mina bee hjul pajjade i rulltrappan. då hade dom iaf verkstad där.
    Hur gick det med hjulen till? Jag har en Bee som jag åker rulltrappa med jämt, är inte så sugen på att paja hjulen..
  • Noiis
    BeeWee skrev 2010-10-09 00:10:12 följande:
    Hur gick det med hjulen till? Jag har en Bee som jag åker rulltrappa med jämt, är inte så sugen på att paja hjulen..
    bakhjulen fastnade i "tänderna" på rulltrappans slut när vi åkte upp. halva hjulen slets loss så det är inget jag rekomenderar! min vagn kom dessutom precis från butiken å de gick inte att reklamera då jag skadat vagnen. det har hänt några fler än bara mig!
  • Bellbox

Jag har en fråga som jag funderat på då jag har det nya av det nya chassit (felfria) och aldrig haft problem med det... Jag har också fått rekomendera andra med Bugaboo Cameleon att tänka på att inte dra upp för trappor o.s.v (de får man ju inte med någon vagnpå marknaden egentligen)
     MEN var inne nu på Bugaboos sida för att kolla runt på den nya dubbelvagnen bla. och kikade då på deras Cameleon-instruktionsvideo.
    i STRANDLÄGET (eller vad de kallar det) så DRAR ju personen vagnen ganska hårt och då INTE i handtagets yttersta läge
    Så DET är ok men inte att åka rulltrappa t.ex om det skulle råka bli problem med att handtaget glider?
    Då skulle väl alla som hanterat vagnen "fel" istället kunna påstå att de bara "gjort som på instruktionsfilmen då jag var på stranden"
    Eller vad?

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Noiis
    Bellbox skrev 2010-10-09 10:04:07 följande:
    Jag har en fråga som jag funderat på då jag har det nya av det nya chassit (felfria) och aldrig haft problem med det... Jag har också fått rekomendera andra med Bugaboo Cameleon att tänka på att inte dra upp för trappor o.s.v (de får man ju inte med någon vagnpå marknaden egentligen)
     MEN var inne nu på Bugaboos sida för att kolla runt på den nya dubbelvagnen bla. och kikade då på deras Cameleon-instruktionsvideo.
    i STRANDLÄGET (eller vad de kallar det) så DRAR ju personen vagnen ganska hårt och då INTE i handtagets yttersta läge
    Så DET är ok men inte att åka rulltrappa t.ex om det skulle råka bli problem med att handtaget glider?
    Då skulle väl alla som hanterat vagnen "fel" istället kunna påstå att de bara "gjort som på instruktionsfilmen då jag var på stranden"
    Eller vad?
    vagnen även cameleon är ju byggda för att klara strand! den är däremot inte byggd för att klara trappor det blir ett helt annat tryck och annan belastning att hoppa med vagnen och slita den upp/ned mot vad det blir att dra vagnen.
  • Noiis

Jag lovade nån att visa långhårig fårfäll i bee...... jag kom ihåg at t ta med mig fällen igår men jag glömde att byta vagn haha så jag försöker komma ihåg att byta vagn i dag

• Noiis
    StaffenAssar skrev 2010-10-08 19:06:47 följande:
    Idag kom mitt nya chassi Tycker det var ganska snabbt jobbat av bugaboo
    men oj så bra
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21