• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-10-09 17:51:04 följande:
    Kaerlighed: Det är fortfarande samma kardborreband men jag har hängt här i Bugabootråden i fyra år och aldrig någonsin tidigare hört talas om att kardborren blir dålig och släpper!

Välkommen hit förresten!
    inte jag heller !!!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Kaerlighet

Tackar tackar, har faktiskt varit inne här fler gånger under årens lopp och fått svar på frågor jag haft om min vagn :)

Men skönt att höra att ingen annan haft problem, men ni kanske inte tar av varukorgen så ofta som jag har varit tvungen att göra. :)

• Bellbox
    Kaerlighet skrev 2010-10-09 18:37:45 följande:
    Tackar tackar, har faktiskt varit inne här fler gånger under årens lopp och fått svar på frågor jag haft om min vagn :)

Men skönt att höra att ingen annan haft problem, men ni kanske inte tar av varukorgen så ofta som jag har varit tvungen att göra. :)
    Varför har du varit tvungen till det? *nyfiken*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-10-09 17:51:35 följande:
    Sjukhusmamman.
    *vinkar*
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • Fröken Småland
    Bellbox skrev 2010-10-09 18:41:10 följande:
    Varför har du varit tvungen till det? *nyfiken*
    Det skulle jag också gärna vilja veta
  • Kaerlighet

Jag har rest väldigt mycket, tex så spenderade jag mycket av mitt första år som mammaledig i LA och flög inrikes i USA, och för att få plats i resväskan så måste man ta av varukorgen. (Vilket på ett sätt är bra för man kan lasta lite mer i själva korgen då, när den inte ska hänga)
    Sedan har den oftast varit packad om vi ska åka någonstans med bil och behövt fälla ihop vagnen, så det optimala har inte varit att låta den hänga kvar på chassit vid de tillfällena heller. 

Tyckte bara att kardborret blev så slitet alldeles för fort, för i början var det ju snudd på omöjligt att ens få loss det! Skrattande 

Nu har jag iallafall siktet inställt på ocean edition, jag väntar en flicka, men är personligen rätt galen i färgkombon svart/petrol.
    Annars skulle jag kunna leva med Off White-edition, fast... vet inte hur länge den håller sig vit! ;D 

• Fröken Småland
    Kaerlighet skrev 2010-10-09 19:35:52 följande:
    Jag har rest väldigt mycket, tex så spenderade jag mycket av mitt första år som mammaledig i LA och flög inrikes i USA, och för att få plats i resväskan så måste man ta av varukorgen. (Vilket på ett sätt är bra för man kan lasta lite mer i själva korgen då, när den inte ska hänga)
    Sedan har den oftast varit packad om vi ska åka någonstans med bil och behövt fälla ihop vagnen, så det optimala har inte varit att låta den hänga kvar på chassit vid de tillfällena heller. 

Tyckte bara att kardborret blev så slitet alldeles för fort, för i början var det ju snudd på omöjligt att ens få loss det! Skrattande 

Nu har jag iallafall siktet inställt på ocean edition, jag väntar en flicka, men är personligen rätt galen i färgkombon svart/petrol.
    Annars skulle jag kunna leva med Off White-edition, fast... vet inte hur länge den håller sig vit! ;D 
    På de första Bugaboo-vagnarna som kom så var varukorgen även en slags väska, bara att haka av. Det hade varit något för dig
  • Stargirl
    Kaerlighet skrev 2010-10-09 17:37:16 följande:
    Åh typistk! Postade precis en tråd med en fråga om Bugaboo så hittade jag hit. Här skulle jag säkert fått svar så otroligt mycket snabbare, så jag chansar här med!
    Tänkte höra om någon vet något om varukorgen på bugaboo cameleon.

Jag hade vagnen till min äldsta och den (vagnen alltså) var av modellen från 2006. Allt var perfekt, förutom att jag vart missnöjd med varukorgen efter ett tag som satt fast med kardborreband som slets ut rätt fort.
    Jobbigt när den började lossna helt omotiverat där under vagnen!

Nu kikar vi lite på de nya modellerna av samma vagn, då vår förra är såld (Ocead Edt är ju så sjukligt snygg) och jag tänkte höra om varukorgen på något sätt uppgraderats eller är det fortfarande kardborreband?
    Kanske bättre kardborreband isådanafall?

Tacksam för svar!
    :) 
    Ja det är fortfarande kardborreband, men har du fäst varukorgen rätt då kardborrebanden inte brukar lossna eller jag har adlrig hört att det skulle vara ett problem. Men självklart är ingen del felfri, kanske har du bara haft otur.
    Ocean är väldigt fin, tyker jag också

Förresten min nya blogg hittar ni på www.finest.se/natali

Jag är inte ngn hemlig Stargirl längre efter typ 8 år på Familjeliv....så jag får sluta skriva här känns det som.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-10-10 12:19:30 följande:
    Ja det är fortfarande kardborreband, men har du fäst varukorgen rätt då kardborrebanden inte brukar lossna eller jag har adlrig hört att det skulle vara ett problem. Men självklart är ingen del felfri, kanske har du bara haft otur.
    Ocean är väldigt fin, tyker jag också

Förresten min nya blogg hittar ni på www.finest.se/natali

Jag är inte ngn hemlig Stargirl längre efter typ 8 år på Familjeliv....så jag får sluta skriva här känns det som.
    Gaaah!! Var du tvungen att outa dig så att du inte kan hänga här mer? *ser arg ut*
    Fast vi skvallrar inte om inte du gör det Drömmer
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21