• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Bellbox
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-09 10:57:49 följande:
    vagnen även cameleon är ju byggda för att klara strand! den är däremot inte byggd för att klara trappor det blir ett helt annat tryck och annan belastning att hoppa med vagnen och slita den upp/ned mot vad det blir att dra vagnen.
    Ja jag hoppas då det
    Jag satte själv handtaget i yttersta läget (för säkerhets skull) & drog på stranden men jag tyckte det blev ganska så "ryckigt" i vagnen ändå...
    Tycker Buggan är fantastisk
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • daniels baby

Hej hopp!
    Har nu sålt iväg min cam för att återvända till swiften å ev been. Min tanke är att ha swift/been till 2åringen å bebis som snart kommer ut.
    min fråga är: vilken ska jag ta? bee eller bee+? kan min 2 åring sitta i gamla been tror ni? medellång är hon, kan itne måttet i huvet. för det kvittar ju egentligen för bebis för den ska bara va där i med max cosin tills hon kan sitta själv. .. ska man fynda en vanlig bee som ligger lågt i pris nu på blocket eller satsa på en + i butik?
    please help!

• Noiis
    daniels baby skrev 2010-10-09 14:35:02 följande:
    Hej hopp!
    Har nu sålt iväg min cam för att återvända till swiften å ev been. Min tanke är att ha swift/been till 2åringen å bebis som snart kommer ut.
    min fråga är: vilken ska jag ta? bee eller bee+? kan min 2 åring sitta i gamla been tror ni? medellång är hon, kan itne måttet i huvet. för det kvittar ju egentligen för bebis för den ska bara va där i med max cosin tills hon kan sitta själv. .. ska man fynda en vanlig bee som ligger lågt i pris nu på blocket eller satsa på en + i butik?
    please help!
    bee plus! kör på en bee plus!
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • daniels baby
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-09 14:39:09 följande:
    bee plus! kör på en bee plus!
    hahahaha du fick mig å gubben såld på swiften så han vart helt tokig när jag sålde i väg den! så nu e den på väg hem till oss igen.. a ang been. jag e rädd att Havanna inte kommer sitta bra i gamla. du har nog rätt gällande bee+. men vet du hur det funkar med maxi cosis adaptrar? provade å får inte dom att fästa riktigt. det kanske är nya nu som gäller för bee+?
  • Noiis
    daniels baby skrev 2010-10-09 14:43:34 följande:
    hahahaha du fick mig å gubben såld på swiften så han vart helt tokig när jag sålde i väg den! så nu e den på väg hem till oss igen.. a ang been. jag e rädd att Havanna inte kommer sitta bra i gamla. du har nog rätt gällande bee+. men vet du hur det funkar med maxi cosis adaptrar? provade å får inte dom att fästa riktigt. det kanske är nya nu som gäller för bee+?
    haha swiften e ju helt fantastisk! jag saknar den som attans!
    Du kommer inte bli nöjd om du inte tar en bee plus! så de kommer bara sluta med att ni tillslut köper en bee plus så lika bra att göra de från start. de e stor skillnad plus att du kan lätt köra din tvååring i den. Noa e lång och har långt kvar i been! helt klart mer prisvärt!
    Jag har ingen koll på adaptrarna men de ska funka! ser dock på nätet att de står bee + adapter så de e nog möjligt att de e så att det är olika adaptrar.
    vi läggs snart in på sjukhuset igen så om du vill komma dit och testa bee plusen så e du välkommen
    Japp min profil är låst! inboxa om ni vill komma in!
  • daniels baby
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-09 14:51:11 följande:
    haha swiften e ju helt fantastisk! jag saknar den som attans!
    Du kommer inte bli nöjd om du inte tar en bee plus! så de kommer bara sluta med att ni tillslut köper en bee plus så lika bra att göra de från start. de e stor skillnad plus att du kan lätt köra din tvååring i den. Noa e lång och har långt kvar i been! helt klart mer prisvärt!
    Jag har ingen koll på adaptrarna men de ska funka! ser dock på nätet att de står bee + adapter så de e nog möjligt att de e så att det är olika adaptrar.
    vi läggs snart in på sjukhuset igen så om du vill komma dit och testa bee plusen så e du välkommen
    åå jag visste det! den e ju klart bättre. Va söt du e, men jag ser den varje dag på jobbet;). Havanna fick sitta iden å hon satt jätte bra men jag kom bara inte ihåg hur hon va i den gamla.
    ska luska ang adaptrarna...
  • Kaerlighet

Åh typistk! Postade precis en tråd med en fråga om Bugaboo så hittade jag hit. Här skulle jag säkert fått svar så otroligt mycket snabbare, så jag chansar här med!
    Tänkte höra om någon vet något om varukorgen på bugaboo cameleon.

Jag hade vagnen till min äldsta och den (vagnen alltså) var av modellen från 2006. Allt var perfekt, förutom att jag vart missnöjd med varukorgen efter ett tag som satt fast med kardborreband som slets ut rätt fort.
    Jobbigt när den började lossna helt omotiverat där under vagnen!

Nu kikar vi lite på de nya modellerna av samma vagn, då vår förra är såld (Ocead Edt är ju så sjukligt snygg) och jag tänkte höra om varukorgen på något sätt uppgraderats eller är det fortfarande kardborreband?
    Kanske bättre kardborreband isådanafall?

Tacksam för svar!
    :) 

• Fröken Småland

Kaerlighed: Det är fortfarande samma kardborreband men jag har hängt här i Bugabootråden i fyra år och aldrig någonsin tidigare hört talas om att kardborren blir dålig och släpper!

Välkommen hit förresten!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21