• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Miniigirl
    Miniigirl skrev 2010-10-10 17:27:51 följande:

Är 450kr ett bra pris på ett chassi (utan hjul) som glider?

Någon som har något att säga?:D
  • annat82
    Coca cola light skrev 2010-10-10 21:33:52 följande:

Är det någon här som har köpt symönster av hon som säljer på Tradera? JAg blir lite skeptisk då jag inte ens förstår texten i objektbeskrivningen plus en del negativa omdömen. Jag skulle så gärna vilja sy en suflett, men det mönstret jag försökte göra själv blev inte något bra.

Det står olika i olika auktioner så jag kan tänka mig att vissa annonser inte är väl genomlästa innan de är upplagda. Skulle nog hellre försöka rita själv ändå. Har gjort det och första försöket blev helt ok, men ska göra små justeringar till nästa. Dessutom har dessa auktioner tidigare legat med olika utropspris en del från 1:- och 99:- kan jag tycka är väldigt dyrt för ett mönster
  • AnPa
    Miniigirl skrev 2010-10-10 17:27:51 följande:

Är 450kr ett bra pris på ett chassi (utan hjul) som glider?

Jag förstår inte riktigt varför man vill köpa ett chassi som glider? Men det är ju ett personligt val. Jag skulle nog inte betala någonting för ett trasigt chassi, skulle hellre köpa ett helt så jag är nog fel person att svara.
  • Insomnie
    annat82 skrev 2010-10-10 22:22:22 följande:
    Det står olika i olika auktioner så jag kan tänka mig att vissa annonser inte är väl genomlästa innan de är upplagda. Skulle nog hellre försöka rita själv ändå. Har gjort det och första försöket blev helt ok, men ska göra små justeringar till nästa. Dessutom har dessa auktioner tidigare legat med olika utropspris en del från 1:- och 99:- kan jag tycka är väldigt dyrt för ett mönster
    Jag minns också att samma säljare förut sålde mönstrena från 1 krona.. Tänkte då att det kunde vara värt att lägga lite på det men för 99 kronor + frakt känns inte värt det! Jag får nog testa att göra ett eget mönster i alla fall...
  • Evajejje
    Hannah74 skrev 2010-10-10 21:38:00 följande:
    Nu har jag en fråga om mina runda knappar som jag frågat om förrut då de krånglat. (De man fäller sittdelen i de 3 lägena med)
    De har nu båda fastnat i inneläga, går inte att ploppa ut dem alls, alltså är ju sittdelen helt lös.

Har smörkt pinnarna på chassit som man sätter dem på, men det fungerar ju inte eftersom jag inte vet hur jag ska få ut plopparna (runda vita) som ju fastnat!

Någon som vet skulle jag vara jättetacksam.

Lillan vill iinte åka alls nu då hon sitter nästan framåtlutad och sittdelen stöter i hjulplopparna...
    Försök att skruva av hela delen och dela på den för att se om du kan se om eller vad det är som är sönder. Om du vänder på hela sittdelen så sitter det en skruv på vardera sida som gör att du kan ta loss bara den delen där den runda knappen sitter. Kanske har fjädern bara hoppat ur sitt läge? Hade också problem men mina när den ena delen gick sönder. Går de inte att fixa finns de som reservdelar så en återförsäljare kan ta hem till dig. Lycka till! 
  • straw2008

Ni som reklamerat glidande chassi hur lång tid har reklamationen dröjt? Hon på bonti sa 5 v är det rimligt?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • StinaSM85
    Coca cola light skrev 2010-10-10 21:33:52 följande:

Är det någon här som har köpt symönster av hon som säljer på Tradera? JAg blir lite skeptisk då jag inte ens förstår texten i objektbeskrivningen plus en del negativa omdömen. Jag skulle så gärna vilja sy en suflett, men det mönstret jag försökte göra själv blev inte något bra.

Jag budade hem ett sånt mönster för 12 kr i sommras, rekomenderar inte att köpa det och absolut inte för 99 kr. Mönster beskrivningen var väldigt invecklad och "very homemade", inte ens min mor som sytt MYCKET kunde få i hop beskrivningen på ett vettigt sätt. Jag vet inte hur folk brukar göra när dom syr egna sufletter men med detta mönster skulle mitten delen av sufletten bli i tre lager tyg och resten i två lager, väldigt klumpigt och omständigt kändes det. En parentes bara,  stort minus var också att jag fick påminna säljaren om att skicka i väg paketet 2 veckor efter inbetalning och att jag betala 5 kr för emballage och det var inslaget i beg. presentpapper som gått upp på vägen (tur inget försvann).

• Fröken Småland
    StinaSM85 skrev 2010-10-11 10:19:13 följande:

Jag budade hem ett sånt mönster för 12 kr i sommras, rekomenderar inte att köpa det och absolut inte för 99 kr. Mönster beskrivningen var väldigt invecklad och "very homemade", inte ens min mor som sytt MYCKET kunde få i hop beskrivningen på ett vettigt sätt. Jag vet inte hur folk brukar göra när dom syr egna sufletter men med detta mönster skulle mitten delen av sufletten bli i tre lager tyg och resten i två lager, väldigt klumpigt och omständigt kändes det. En parentes bara,  stort minus var också att jag fick påminna säljaren om att skicka i väg paketet 2 veckor efter inbetalning och att jag betala 5 kr för emballage och det var inslaget i beg. presentpapper som gått upp på vägen (tur inget försvann).

Jag tycker att säljaren verkar helskum, bara att kolla på omdömena. Men det stämmer att fleecesuffletterna var yttertyg, innertyg plus "extratyg" på halva (för bågarnas kanaler), dvs två resp tre lager.
  • mamma på vift
    StinaSM85 skrev 2010-10-11 10:19:13 följande:

Fast så syr jag mina suffletter oxå...dvs. två lager tyg på bakstycket och 3 lager i framdelen. Detta för att kanalerna inte ska synas på utsidan av suffletten och har men tunnare tyger så fungerar det inte så bra att bara sy kanaler som på orginal canvas suffletterna... tyget håller inte i längden. Har man tjockare och kraftigare tyger som tex. markisväv ja då kan man sy kanalerna som på orginal canvas suffletterna. I alla fall enligt min erfarenhet.
    Sen kan jag inte uttala mig om mönstren som säljs på tradera då jag inte sett hur de ser ut.
    Home Is Where The Heart Is
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21