• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Hannah74
    Evajejje skrev 2010-10-11 09:45:00 följande:
    Försök att skruva av hela delen och dela på den för att se om du kan se om eller vad det är som är sönder. Om du vänder på hela sittdelen så sitter det en skruv på vardera sida som gör att du kan ta loss bara den delen där den runda knappen sitter. Kanske har fjädern bara hoppat ur sitt läge? Hade också problem men mina när den ena delen gick sönder. Går de inte att fixa finns de som reservdelar så en återförsäljare kan ta hem till dig. Lycka till! 
    Åh, tack! Ska prova det!
    Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 www.tradera.com/auktioner/hannah__74
  • Pepper79

Då dök nästa "problem" upp med min Frog. Ska nu sätta fast liggdelen på ramen, men det hänger ju en del av selen på varje sida. Vad gör jag av den, för vad jag kan se så kan jag inte plocka bort den? Obestämd

(¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Lillebror BF 101027 ღ ¸.?°´¯)
  • Fröken Småland
    Pepper79 skrev 2010-10-11 14:02:29 följande:
    Då dök nästa "problem" upp med min Frog. Ska nu sätta fast liggdelen på ramen, men det hänger ju en del av selen på varje sida. Vad gör jag av den, för vad jag kan se så kan jag inte plocka bort den? Obestämd
    Selbanden går inte att plocka bort utan du får gömma dem bäst det går. Sen till sittdelen används de och hänger inte fult och dinglar

På Cameleon finns små sydda kanaler att gömma dem i men inte på Frogen tyvärr.
  • Pepper79
    Fröken Småland skrev 2010-10-11 14:15:27 följande:
    Selbanden går inte att plocka bort utan du får gömma dem bäst det går. Sen till sittdelen används de och hänger inte fult och dinglar

På Cameleon finns små sydda kanaler att gömma dem i men inte på Frogen tyvärr.
    Aha ok, då ska jag inte försöka att ta bort dem . Återigen stort tack för hjälpen Solig
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Lillebror BF 101027 ღ ¸.?°´¯)
  • Asereht
    Pepper79 skrev 2010-10-11 14:02:29 följande:
    Jag lade mina på insidan och gömde dem under madrassen.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Kaerlighet

Nu lutar det åt att jag bokar en Bugaboo Ocean Special Edition. :)
    Men en liten fråga om det svarta chassit om någon har ett svart (finns ju även på all black och offwhite edt)

Är det ett metallfärgat som färgats svart eller är det svart material? 
    Repas det lättare än det metallfärgade? 

• Insomnie
    Kaerlighet skrev 2010-10-11 15:37:02 följande:
    Nu lutar det åt att jag bokar en Bugaboo Ocean Special Edition. :)
    Men en liten fråga om det svarta chassit om någon har ett svart (finns ju även på all black och offwhite edt)

Är det ett metallfärgat som färgats svart eller är det svart material? 
    Repas det lättare än det metallfärgade? 

Jag har jobbat som konstruktör i ganska många år och jag har aldrig hört talas om någon metall som är svart rakt igenom så jag gissar att det är någon typ av aluminium som ytbehandlats / lackerats på något sätt. Huruvida det är lätt att repa det eller inte vet jag inte, men min gissning är att chassit är pulverlackat då det ger ett bra korrosionsskydd och har god slag- och reptålighet...
  • Stargirl
    Insomnie skrev 2010-10-11 16:07:52 följande:
    Jag har jobbat som konstruktör i ganska många år och jag har aldrig hört talas om någon metall som är svart rakt igenom så jag gissar att det är någon typ av aluminium som ytbehandlats / lackerats på något sätt. Huruvida det är lätt att repa det eller inte vet jag inte, men min gissning är att chassit är pulverlackat då det ger ett bra korrosionsskydd och har god slag- och reptålighet...
    Helt rätt, det är inte svart rakt igenom. Men det är väldigt väldigt reptåligt, visst kan det bli repor men de måste vara otroligt djupa för att ha en annan färg än svart, dvs att det inte syns. Så du kan med gott samvete köpa en Ocean ltd edition. Ur den synpunkten är du safe
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • lindi

passar frog och gecko varukorgarna på cameleon?

♥ Tuva Li 04 ♥ Love 06 ♥ Liten 10 ♥
  • Fröken Småland
    lindi skrev 2010-10-11 18:41:27 följande:
    passar frog och gecko varukorgarna på cameleon?
    Passar och passar... De är lite små men det är nog mest en smaksak
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21