• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • bohusbebis
    Asereht skrev 2010-10-11 12:46:54 följande:
    Styra fram är bra om du tex går i terräng eller snö/sand. De stora klarar hinder och modd bättre än de små.
    Bee:et borde åxå ha stora terränghjul att sätta på i fram...
  • bohusbebis
    bohusbebis skrev 2010-10-11 12:51:58 följande:
    Bee:et borde åxå ha stora terränghjul att sätta på i fram...
    Fast det är klart, då skulle den väl bli väldigt svårstyrd kom jag på...
  • Primrose
    Stargirl skrev 2010-10-10 20:04:31 följande:
    Nej, nuvarande Cam tillbehör passar inte Donkeyn perfekt. Snöhjul behövs ju inte, Donkeyn har ju 4 stora svängbara hjul
    Ja, just det vad bra - med hjulen! Vad synd att tillbehören inte passar så bra. Eftersom bredden på Donkeyn (när den används för ett barn) är densamma som för Cam (60cm) så trodde jag det. De brukar ju vara så smarta på Bugaboo.
  • Primrose
    bohusbebis skrev 2010-10-11 12:49:59 följande:
    Aha! Men hur ändrar man det då?
    Då "flippar" man bara över handtaget till andra sidan, så att barnet just då är frånvänt när man kör. Annars tycker jag att det bästa är att ha vinterhjulen på när man ska vara i jobbigare terräng.
  • Pepper79
    bohusbebis skrev 2010-10-11 12:41:15 följande:
    Ursäkta en korkad nybörjarfråga, men jag hade fått för mig att på bugaboo så ändrade man sitsen framåt el bakåt - men hjulen? Stora bak ibland och tydligen fram åxå? Hur funkar det? Och varför stora hjul fram?
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Gecko_2007_G...
    (inte min annons)

Pepper79 - ett sånt fynd vill jag åxå göra nu till vintern!!!
    Vad bra att det var ett bra pris . Kändes billigt.
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Lillebror BF 101027 ღ ¸.?°´¯)
  • Fröken Småland
    Pepper79 skrev 2010-10-11 12:33:25 följande:
    Hej!

Har en fråga till er som kan . Köpte en Bugaboo Frog igår för 1000:- (hoppas det var ett bra pris). Har nu tvättat alla delar utom sittdelen.

Vadderingen och "pinnarna" som är i ryggen, de går inte att ta bort eller? Inte vad jag kan se iaf. Kastar jag in allt i tvättmaskinen då bara? Tyst
    Det var ett fynd - grattis!

Sittdelen går bra att tvätta i maskin även med ryggpinnarna, de går inte att ta ut. Däremot skall du ta ut plattan och skumgummit under själva sitsen. Jag brukar också vara lite nojig och tvätta i ett örngott så att inte selbanden och spännena riskerar att bli skadade. Tänk också på att stänga kardborrarna som annars kan rispa upp selbanden.

30 grader, inget sköljmedel.
  • Fröken Småland
    Primrose skrev 2010-10-11 12:56:16 följande:
    Då "flippar" man bara över handtaget till andra sidan, så att barnet just då är frånvänt när man kör. Annars tycker jag att det bästa är att ha vinterhjulen på när man ska vara i jobbigare terräng.
    Man kan ju vända på sitsen också om man skall gå lite längre - så får man behålla barnet på önskat håll
  • lolo21
    linaenn skrev 2010-10-11 11:42:44 följande:
    ja, jag börjar nästan tycka att den verkar mysigare än b212... storlek large borde väl vara den som passar cam-sittdelen bäst va?
    Jag hade strl medium hela förra vintern och den passade toppen. men ta du en large - så kan barnet ha den längre ju :)
  • Pepper79
    Fröken Småland skrev 2010-10-11 13:01:16 följande:
    Det var ett fynd - grattis!

Sittdelen går bra att tvätta i maskin även med ryggpinnarna, de går inte att ta ut. Däremot skall du ta ut plattan och skumgummit under själva sitsen. Jag brukar också vara lite nojig och tvätta i ett örngott så att inte selbanden och spännena riskerar att bli skadade. Tänk också på att stänga kardborrarna som annars kan rispa upp selbanden.

30 grader, inget sköljmedel.
    Ok, ja skumgummit och plattan har jag tagit bort. Tack så mycket för hjälpen {#emotions_dlg.flower}. Då ska jag ta och gå och kasta in den i tvättmaskinen
    (¯`°?.¸ ღ Aline 080719 & Lillebror BF 101027 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21