• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Liten Mjau
    lolo21 skrev 2010-10-14 14:59:16 följande:
    Hej!
    Jag körde buggan utan vinterhjul förra vintern.. det slutade med att jag köpte en brio race;P Det var helt fruktansvärt, körde fast hela tiden, fick köra på bakhjulen och hursomhelst.. Sonen var 2 år drygt så han skrattade bara när vi lekte snöplog, men huua om man haft ett mindre barn. Såå skumpigt och hemskt. Nej i vinter blir det annan vagn, buggan för fungera som reserv, MED vinterhjul!
    Gjorde samma som du förra vintern. Racen åkte ut på blocket fortare än kvickt när snön var borta. Vill ha en UJ denna vintern men min sambo tycker inte att vår dotter behöver en vagn denna vintern. Kan förstå honom men jag vill ha en UJ plus att dottern är ju bara 2,5år
  • Noiis
    lilla sandra skrev 2010-10-14 19:55:07 följande:
    Synd. Jag som är så lat hade "behövt" det.
    Typ "Jag har xxx till Bugaboo o vill ha xxx..." 
    de går ju fort att göra en bytes annons i köp och sälj!
  • lilla sandra
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-14 21:02:42 följande:
    de går ju fort att göra en bytes annons i köp och sälj!
    Ja, det kanske det gör.
    Får kika på det. Tack för hjälpen.
  • lolo21
    Liten Mjau skrev 2010-10-14 20:02:48 följande:
    Gjorde samma som du förra vintern. Racen åkte ut på blocket fortare än kvickt när snön var borta. Vill ha en UJ denna vintern men min sambo tycker inte att vår dotter behöver en vagn denna vintern. Kan förstå honom men jag vill ha en UJ plus att dottern är ju bara 2,5år
    Haha! Och nu gör jag exakt så, min race är ute nu och ska inhandla en UJ=) Säg till din sambo att min son är tre år, och jag behöver ändå en UJ;P Du behöver ju inte nämna att det kommer syskon snart, om du inte vill;P
  • Honey1982

Hur kallt har det varit när ni har börjat använda åkpåse?

♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Stargirl
    Honey1982 skrev 2010-10-16 07:58:05 följande:

Jag har börjat att använda åkpåse just denna tid på året.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.finest.se/natali ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫b
  • Fröken Småland

Tja det beror ju mycket på vinden också tycker jag, och barnets ålder. Men ett bra tag innan nollan i alla fall för min del. Den är lätt att öppna och bara ha som sittdyna så den stör inte även om det skulle bli lite varmare under dagarna när solen tittar fram.
  • Honey1982
    Fröken Småland skrev 2010-10-16 08:12:10 följande:
    Tja det beror ju mycket på vinden också tycker jag, och barnets ålder. Men ett bra tag innan nollan i alla fall för min del. Den är lätt att öppna och bara ha som sittdyna så den stör inte även om det skulle bli lite varmare under dagarna när solen tittar fram.
    Hur mycket kläder har barnet haft på sig då?
    Jag har ju en liten 5 veckors bebis och är livrädd för att hon skulle bli för varm.
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Fröken Småland
    Honey1982 skrev 2010-10-16 08:41:51 följande:
    Jag har ju en liten 5 veckors bebis och är livrädd för att hon skulle bli för varm.
    Men det finns ju inga regler för det där, man får lita på sitt omdöme och känna i nacken på bebisen
  • Duntoffla

Jag har börjat använda en nu till dottern som ligger i vagn. Sonen är så mer påbylsad så de gånger han åker vagn har vi inte haft åkpåse än.
    Honey1982 skrev 2010-10-16 08:41:51 följande:
    På Lea har jag haft långärmad body, byxor, någon tjockare tröja/cardigan, mössa och sen åkpåsen. Någon annan dag har jag haft fleeceoverallen och bara en filt ovanpå (fårfäll och åkpåsen under). Sen är ju locket stängt till själva liggdelen. Hon är 10 veckor.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21