• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Primrose
    Honey1982 skrev 2010-10-16 08:41:51 följande:
    Hur mycket kläder har barnet haft på sig då?
    Jag har ju en liten 5 veckors bebis och är livrädd för att hon skulle bli för varm.
    Jag började använda åkpåsen till min pojke så fort han var född (i slutet av oktober). Jag tyckte att det var bättre att variera lagren med kläder än att hoppa över åkpåsen. Den "kapslar" ju in den lille så det verkar litet mysigare. Jag brukade känna på nacken om han var varm eller inte. Nacken ska absolut inte vara svettig.
  • killenkott

Hörni experter !
    Passar Simple world åkpåsar i bee+?
    Såg en så cool silverfärgad på NK,juh ....

• Bellbox

Rekomenderar ni mig att byta till sittdelen för min 5-månaders kille eller vad har ni själva haft för erfarenheter av just detta undrar jag??

(¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • killenkott
    Bellbox skrev 2010-10-16 20:50:09 följande:
    Rekomenderar ni mig att byta till sittdelen för min 5-månaders kille eller vad har ni själva haft för erfarenheter av just detta undrar jag??
    Japp,jag bytte vid 4mån,eftersom min lilla tjej försökte resa sig.Hon ville ju upp&se .
    Ingen fara för ryggen,det går ju att ha i olika lägen på sittdelen .
    Pröva,gillar han det inte kan du ju byta tillbaka .

Tycker dessutom åkpåsen sitter bättre i sittdelen...
  • Berit82
    Hej Pixter! Kul att se dig! Solig

Jag frågade BVC när mitt barn var 3 månader och hon sa att rent ergonomiskt är det inga problem. Så jag bytte en halm månad senare. Har åkpåsen i bara så blir det lite mer ombonat.
    Linnea 080520, Elsa 100529
  • Bellbox
    Berit82 skrev 2010-10-16 20:59:10 följande:
    Hej Pixter! Kul att se dig! Solig

Jag frågade BVC när mitt barn var 3 månader och hon sa att rent ergonomiskt är det inga problem. Så jag bytte en halm månad senare. Har åkpåsen i bara så blir det lite mer ombonat.
    Tack detsamma Solig Längesen!! Hoppas allt är bra!

Tack för era svar tjejer; då ska jag med spänning göra bytet imorgon och se hur han reagerar (om ens)
    Man blir ju nästan lite lätt nostalgisk nu med andra & troligen sista bebisen i huset; att sluta med liggdelen blir ju samtidigt som att markera slutet på en era   *i-lands-fundering!*
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Primrose
    Bellbox skrev 2010-10-16 21:33:39 följande:
    Tack detsamma Solig Längesen!! Hoppas allt är bra!

Tack för era svar tjejer; då ska jag med spänning göra bytet imorgon och se hur han reagerar (om ens)
    Man blir ju nästan lite lätt nostalgisk nu med andra & troligen sista bebisen i huset; att sluta med liggdelen blir ju samtidigt som att markera slutet på en era   *i-lands-fundering!*
    Jag drog ut på det - var litet "sentimental". Han var  6 månader när jag började med sittdelen. Han gjorde inga ansatser att sätta sig upp i vagnen, så det var inga problem. Han verkade trivas.
  • straw2008

Beror ju helt klart på vilket skick vagnen är i, jag tycker alltid froggarna man ser är så sjukt slitna. Är den i nyskick så absolut bra pris :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Noiis
    åh så kul att se dig igen det var inte igår
    Jag skulle nog ha hållt kvar vid liggdelen ett tag till om det funkar för din gosse! man använder ju sittdelen så länge sen så iaf jag saknade jätte mycket att ha den på när man väl hade vant in barnet vid sittdelen! gör de som känns bäst för dig!
    men om jag får fler barn så får den kotten lov att leva med att ligga i liggdelen tills h*n blir minst 20 år
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21