• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-10-18 10:46:10 följande:
    Axelbanden får du bort enligt samma princip som t ex banden på en bilbarnstol. Själva "brickan" som gör att banden sitter fast skall vinklas (från baksidan) och sen puttas ut genom hålet på framsidan. Busenkelt i teorin men kan kosta några naglar i praktiken
    Samma teknk som "gummibandet" på buggans nya ståbräda. Fast den är enkel och krävde inga naglar.
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-10-18 10:46:10 följande:
    Axelbanden får du bort enligt samma princip som t ex banden på en bilbarnstol. Själva "brickan" som gör att banden sitter fast skall vinklas (från baksidan) och sen puttas ut genom hålet på framsidan. Busenkelt i teorin men kan kosta några naglar i praktiken
    Jag känner mig jättedum (anser mig vara rätt teknisk i vanliga fall *hör & häpna*)
    men den rektangulära brickan kan jag inte se att jag kan få "ensam"; d.v.s kroken som man hakar fast i mittdelen ser ut att inte kunna gå att koppla bort... och jag kan inte se något från vagnens baksida rygg om du förstår hur jag menar?
    Bandet till axelremmen ser alltså ut att vara fastsydd i nedersta läget (innanför skåran) men på dubbelvagnen ser det ut att vara fastsytt överst...
    Om ni tycker jag tar upp tråden med dumma frågor kanske någon kan förbarma sig över mig och inboxa mig
    Men som sagt; det är HÄR alla experter finns så det känns tryggt {#emotions_dlg.flower}
    För visst är det väl så; man måste veta även hur ANDRA vagnar funkar för att veta på fullt allvar vilken som är den bästa Först då kan man ju motivera & argumentera för sina val
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Fröken Småland
    Bellbox skrev 2010-10-18 12:15:17 följande:
    Jag känner mig jättedum (anser mig vara rätt teknisk i vanliga fall *hör & häpna*)
    men den rektangulära brickan kan jag inte se att jag kan få "ensam"; d.v.s kroken som man hakar fast i mittdelen ser ut att inte kunna gå att koppla bort... och jag kan inte se något från vagnens baksida rygg om du förstår hur jag menar?
    Bandet till axelremmen ser alltså ut att vara fastsydd i nedersta läget (innanför skåran) men på dubbelvagnen ser det ut att vara fastsytt överst...
    Om ni tycker jag tar upp tråden med dumma frågor kanske någon kan förbarma sig över mig och inboxa mig
    Men som sagt; det är HÄR alla experter finns så det känns tryggt {#emotions_dlg.flower}
    För visst är det väl så; man måste veta även hur ANDRA vagnar funkar för att veta på fullt allvar vilken som är den bästa Först då kan man ju motivera & argumentera för sina val
    Häng kvar några minuter så skall jag se om jag kan fota
  • Fröken Småland

OK, här kommer en stilstudie Hoppas nu att det var detta du menade

Så här ser spännet ut när det är utanför klädseln.

Stick in en hand innanför tyget på ryggen av klädseln och vinkla spännet så att det går att putta ut på framsidan, genom hålet.

När det sitter på rätt plats sen så skall spännet vinklas så att den enligt "hullingprincipen" inte lossnar när barnet lutar sig framåt.

• Bellbox
    {#emotions_dlg.flower} Tack kära fantastiska Du {#emotions_dlg.flower}
    Nu jäklar!
  • Bellbox

...tillägger att det jag inte fattat igår i skymningen utomhus var att man kommer åt baksidan av ryggen från den liiiiilla liiiilla fickan nedtill på ryggstödet Hade jag sett den hade jag fattat tror jag
    Jag trodde att man var tvungen att trä/trockla bandet via framsidan på något vis; alltså få loss axelremmen via sätets framsida ha ha därav mina frågor Drömmer
    När Fröken Småland nu skrev "trä in en hand innanför tyget på ryggen av klädseln" så fattade jag
    ; hade ju inte sett någon sådan "ingång" till baksidan eftersom den ju var nerifrån sittdelen

• Syrling

En liten fråga till er som verkar veta. Är det någon som har efarenhet av att beställa Cameleon från Fruugo på nätet? Det skiljer ju en del i pris från att handla i handeln i Sverige. Jag velar så, verkar nästa vara för bra för att vara sant!

• straw2008

Tror alla vart nöjda med frugoo :0)

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Becka 77

Hej, jag har blivit med Frog. Funderar på att byta sufletten. Men förstår inte hur jag ska ta av själva tyget, hur man tar av hela sufletten eller byter spännena till camspännen. Finns det någon vänlig somkan berätta eller visa hur man gör?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21