Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

thisissarah skrev 2011-01-26 20:48:16 följande:
    När jag trycker på nedre kortsida av liggdelen, där fötterna är, så åker den ner lite grann. Så man kan vicka på den. Ska det vara så? Eller är det bara för att vagnen är använd?
    Den skall gå att vicka lite på, det är en del av fjädringen. Samma sak med handtaget, går att vicka några centimeter i höjdled.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2011-01-28 08:56:46 följande:
    Bee är verkligen inte oombonad, verkligen inte! Hur ombonad är en cameleon "helt naken" det blir ju vad man gör det till ?

Vi har störtälskat BEE, har haft cameleon men, nää bee är VÄLDIGT mkt smidigare, cameleon ÄR mer skrymmande.

Tror du kommer älska been, jag vet INGEN som använt någon annan vagn efter de köpt en bee.

I jag skulle inte heller köpa ett nest bara för 1 månad, verkligen inte.
    Jo, nu vet du en som använt en annan vagn efter att ha provat Bee *räcker upp handen*

Jag hade den till min 1,5-åring men tyckte den var så omysig så jag sålde den efter att den stått i princip oanvänd i garaget i ett halvår. Nu gjorde jag ett nytt försök vid 3 år och tycker att den passar oss riktigt bra. Till spädbarn hade jag aldrig i livet övervägt den annat än för en veckas semester eller så, fjädringen är på tok för dålig.
  • Fröken Småland

Det är ingen skillnad på en Cameleon från 2005 och en Cameleon från 2011. De har alltid sett exakt likadana ut, förutom chassits handtag som har funnits i två varianter.

• Fröken Småland
    oOMayaOo skrev 2011-01-29 10:41:50 följande:
    Jo, men det är klart att man använder selen?
  • Fröken Småland
    oOMayaOo skrev 2011-01-29 11:09:35 följande:
    Vad har man då bågen till?
    Att hålla sig i. Att häva sig upp med. Som en extra säkerhet. Att lyfta i. Ja, det finns säkert fler användningsområden som jag inte kommer på nu. Vad har man den till på alla andra vagnar?
  • Fröken Småland

Wailea: det var du som undrade om åkpåsar va? Den gamla fanns i båda nyanserna och den nya bara i den mörkare cerise.

• Fröken Småland
    oOMayaOo skrev 2011-02-05 19:09:32 följande:
    Ni som har köpt vagn via Fruugo, var ni tvungna att betala moms när vagnen kom till Sverige?
    Nej, ingen risk för det. Fruugo är finskt och Babytrader / Babyhuys är holländskt. All handel inom EU sker momsfritt
  • Fröken Småland

Eller tullfritt skall det ju vara om man är petig (och det är ju jag )

• Fröken Småland
    rosenkind skrev 2011-02-06 10:09:31 följande:
    Hej på er!
    Kan man ha snow wheels på Bee+? Jag trodde inte det men när jag läser på babytrader så har de snow wheelsen under accessories för Bee+... usch jag bara velar mellan Cam, Bee+ och Swift... Skulle helst ta Bee+ för den är förmånligast och behöver bara en cityvagn, MEN vill ju kunna använda den vintertid också. Om man kan han snow wheels på Bee så vore det optimalt! Men kan man isåfall byta ut alla 4 hjul?

Nån som vet?
    Tyvärr, det går inte
  • Fröken Småland
    rosenkind skrev 2011-02-06 10:19:29 följande:
    Tänkte väl det också... för bra för att vara sant!
    Swift undviker jag helst eftersom man måste ha barnen vänt från sig...kanske blir det en Cam då...men känns liiite onödigt eftersom den inte skulle bli använd så mycket här hemma. Tycker EL är bättre för promenader eftersom den inte drar mot diket.

Kan man köra Bee på vintern? Vad tycker ni som testat?
    Många tycker att det funkar hyggligt, jag är dock inte en av dem. Kanske du kan behålla Emmaljungan som komplement?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21