Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Isbit skrev 2011-02-13 17:23:14 följande:
    Hejsan!
    Tycker ni att den här kan liknas vid en bugaboo?
    www.blocket.se/lund/Komplett_Esprit_vagn_3202...
    Ja, det tycker jag nog att den kan. Den är en duovagn, vändbar och med swivelhjul. Jag känner inte till vikt, kvalitet eller köregenskaper dock men visst liknar de varandra en del.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    Ellabay skrev 2011-02-13 18:58:50 följande:
    Kanske en dum fråga men kan cameleon topplock passa på geckon?
    Ingen dum fråga för det kan det faktiskt!
  • Fröken Småland

Ooops,PMS-varning på sjukhusmamman . Men jag håller med, bildtråden är till för just bilder och inte en massa snack. Jag tycker inte att man skall vara rädd att lägga bilder både här i tråden OCH i bildtråden så kan man snacka här och använda bildtråden som ett arkiv för inspiration och tips

• Fröken Småland

Galojj: det är två helt olika nyanser. Toppen är mera åt det turkos hållet, och har en mycket smutsigare ton än basen. Passar inte alls ihop.

• Fröken Småland

Galojj: vilken blå nyans man föredrar är så klart olika men min personliga åsikt är att jag inte är särskilt förtjust i den "smutsiga" blå toppen men att den gamla ljusare blå basen är den snyggaste av alla Bugaboos färger

• Fröken Småland

Jag menar inte att den ser smutsig ut i ordets rätta bemärkelse utan att färgtonen inte är så bjärt och klar. Jag gissar att det ät svart pigment i färgen och det är därför som den uppfattas som dovare i nyansen vilket man brukar kalla "smutsig". Möjligen har jag bild i galleriet, skall kolla senare när jag sitter vid datorn.

Den blå basen är tok-snygg men väldigt svårmatchad tycker jag. Paul Franks Colorblocks är klockren om man gillar mönster, Annars gillar jag nog brun bäst. Rosa är hysterisk men kul och glad.

• Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-15 17:21:09 följande:
    Kan man bära liggdelen med bebis i i bygeln ?
    Det står på vissa sidor att det är ett bärhandtag !
    Jupp, på engelska heter det just Carry Handle. Jag tycker det verkar läskigt och har aldrig vågat bära med barn i men på produktbilder visar man funktionen.

• Fröken Småland
    bananna skrev 2011-02-15 17:29:14 följande:
    Har hittat ett beg cameleonchassi där bromsvajern gått av, och har nu fått höra att det inte går att byta vajern på nyare chassin (2009). Någon som vet om det stämmer? Tycker det verkar konstigt. Tydligen får man ett nytt chassi om man har garantin kvar, istället för att vajern byts ut. Någon som vet hur det ligger till?
    Såvitt jag vet så lagar Bugaboo inga bromsar utan byter ut chassit. Därmed inte sagt att det inte går att laga bromsvajern men jag vet inte hur man gör sånt. Det vet antagligen lokala cykelhandlaren dock.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21