Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Miniigirl skrev 2011-02-09 10:53:45 följande:
    Oj, det är verkligen stor skillnad ¨på hur liten den blir ihopfälld med hjul och utan hjul. Eller så gjorde ajg något fel när jag fällde ihop min cameleon:-S Men min blev inte alls liten och smidig i bagageluckan!
    Det beror ju på hur måtten på bagaget är, det behöver inte vara särskilt stort men vagnens bredd måste ju ändå få plats. I en riktigt liten bil kan man ställa det på högkant, det har jag gjort i vår pyttebil. Och så ha sittdelen på sätet i bilen.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    Miniigirl skrev 2011-02-09 11:21:59 följande:
    Jo, absolut beror det ju på bilens bagagelucka Men, jag menar mest att min vagn aldrig blev i närheten av sådär liten och smidig som den på bilden, att det alltså att det måste vara väldigt stor skillnad om man har hjulen på eller av.
    Jag har haft måånga vagnar, och cameleon är en av dom största vi haft(ihopfälld alltså) som tagit störst plats i bagageluckan 
    Nämen? Kan du fota hur du packar den så kanske vi kan komma med tips?
  • Fröken Småland

Så här ser den ut i vår bil jämfört med en Brio Happy

Men jag fällde den bara om vi hade massor av packning med, annars ställde jag in den såhär:

En Cameleon går faktiskt in helt ofälld i en V70 om man sätter styret på det lägsta och bara lösgör det så att det inte står rakt upp.

• Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-02-09 19:58:21 följande:
    Vet inte hur jag ska förklara det här på bästa sätt men jag gör ett försök.
    Innan man sätter på ligg/sittdelen så är chassit lite löst så att säga. Att Fram och bakdäck åker som mot varandra. Sen när man sätter på det så är det stabilare men märkte nu att när man trycker ner handtaget så är chassit fortfarande lite löst innan däcken åker upp. Ska det vara så?
    Själva handtaget glappar någa centimeter upp och ned. Det skall vara så, är en del av fjädringen.
  • Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-02-09 20:53:06 följande:
    Jo handtaget vet jag om men nu är det själva chassit.
    Det är inte lätt att förstå vad du menar Vagnen är rörlig på en massa ställen men det är svårt att ställa en diagnos utan att ha sett vagnen. Oftast är det inga problem dock.
  • Fröken Småland

Kolla också www.pramworld.co.uk och ping-pong (minns inte adressen men googla). Ping-pong är en tysk webbutik som säljer Bugaboo även om det inte står på hemsidan, man får maila för offert.

• Fröken Småland
    Sara E skrev 2011-02-10 18:26:01 följande:
    Jag har checkat det.
    De verkar inte ha bugaboo
    Det är inte många veckor sen som folk i tråden fick Buggor därifrån. Prova att maila, kanske de är som Ping-pong som inte kan/vill/får ha märket på sin hemsida?
  • Fröken Småland
    straw2008 skrev 2011-02-10 20:48:28 följande:
    Vad är det? En varukorg??
    Det är en Shop & drop från P&T. Den lägger man i botten av varukorgen som en innerväska och så kan man flytta den som man vill. Har ett handtag också ifall man vill bära med sig den.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21