Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Ett generalfel när gäller sneda handtag är att man satt båda sidorna i botten men glömt att mugghållaren sitter på ena sidan och spärrar...

• Fröken Småland
    Sara E skrev 2011-02-11 10:53:28 följande:

Grattis till mig!
    Nyss skickat iväg en beställning på en Cam i delar på kidzshop.
    Åh vad glad jag är!
    Blev en Grå/Blå! Nu längtar jag verkligen och hoppas att den kommer nästa vecka! Tog inget regnskydd. Se om det går o få tag i begagnat ist.

Ingen som visste något om ståbräda? Om det finns nån annan än bugaboos egna som passar?

Grattis, vad kul! {#emotions_dlg.flower}
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-11 12:24:35 följande:
    Jag hittar inte bugaboos bildbarnstol alls !
    Bugaboo har avslutat samarbetet med Takata så de finns inte att köpa längre under Bugaboos namn.
  • Fröken Småland
    Nilam 84 skrev 2011-02-11 18:38:34 följande:
    Tjohoo, idag vann jag ett denim 107 nagellack på Bugaboos facebook sida :) ngn mer här som vann?
    Hahaha, har Bugaboo nischat om sig
  • Fröken Småland
    Rosa Bubbelgum skrev 2011-02-11 19:58:55 följande:
    Jo jag såg era svar igår men det har inget med teleskopshandtaget att göra då det är nere vid plasten där hela vagnen håller ihop.
    OK, jag skall inte tjata mer efter detta men vill säga det ännu en gång: OM det är generalfelet att den är olika långt ned upptill vid handtaget så ger det just symptomet som du beskriver; den blir alltså sned längst ned vid infästningen. Hamnar i spänn liksom och då är det där som det märks. Det är fler än du tror som råkat sätta t ex en mugghållare i förlängningen och sen satt båda handtagen i botten (tror de) och sedan blivit förtvivlade över sitt sneda chassi. Men som sagt; om alla eventualiteter är helt utforskade så skall jag inte tjata mer. Självklart skall ett snett chassi gå på garantin, det är för övrigt väldigt sällan som Bugaboo nekar reklamationer överhuvudtaget.
  • Fröken Småland
    miss mamma skrev 2011-02-12 16:14:23 följande:
    hallu ni kanske kan hjälpa mig med en sak..... har en snart 5 månaders gammal bebis..... har en uj men då hon är lång o rätt rund så får hon nu inte plats(på gränsen).... då är frågan tror ni en buggaboo är bättre ?Tipsa mig gärna

Jag tror att du skulle bli jättenöjd med en Bugaboo. Hoppa in i FAQ och försök läsa dig till lite grundmaterial och så kan du ställa frågor här sen
    HannaS83 skrev 2011-02-12 17:46:11 följande:
    Hej alla bugaboo expertes. Jag har haft min cameleon nu 2 år och är lite besviken faktiskt.... Känns som att den håller på att ramla ihopp, och nu har ju garantin gått. Bromsen har gått sönder, "stålsnöret" bara gick av, e det någon som vet var man kan fixa det. Där vi köpte vagnen sa hon att bugaboos kundtjänst är ohjälpsamma och att det skulle bli jättedyrt att fixa.. Sen har ocksa sitt/ligg funktionen blivit väldigt trög och hjulen gnisslar. Ska man olja då eller vad? Nån som kan hjälpa mig? Vagnen är alltså 2008 model.
    Jag misstänker att din Bugaboo är ganska besviken på dig också om du inte har smörjt eller servat den en enda gång sedan du köpte den för dryga två år sen...  Självklart skall den smörjas, helst med silikonspray, och sen skall man gärna fetta delar som är känsliga för vatten, såsom de stora silvriga knopparna på sidorna.

Jag tror att din lokala cykelhandlare kan hjälpa dig med bromsvajern om du inte har tillgång till någon barnvagnsbutik med egen verkstad. Lycka till!
  • Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-13 13:39:12 följande:
    Hehe ett bumperskydd ?!

Åh, vad fint det var! Ett sånt har jag väntat på
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21