Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Ellabay skrev 2011-02-15 16:36:51 följande:
    jag har en sån beslutsångest!
    Ska fixa en ny suflett till min gecko men vet inte vilket tyg jag ska ha. Är lite inne på gunilla axens *moln* men isf vilken färg? Vet att det är ju bara jag som kan välja men vilken djungel när det finns miljoner med tyg att göra med. Har suttit på bildtråden och letat inspiration och ev bloggsidor men man blir inte mkt klokare.
    Dessutom vill jag beställa ett topplock men på bugababy.se är det slut i lager och lev. tiden är 3-6 veckor och så länge orkar minsann inte jag vänta. ;) nån annanstans där jag kan beställa endast topplock?
    Har en turkos voksipåse så det får ju gärna matcha åkpåsen.

som sagt.. beslutsånget!
    Jag gillar det grå molntyget jättemycket. Lite trist kanske men sån är jag

Kolla om www.kidzshop.se har lösa liggdelslock hemma, ibland har de sånt på lager.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    galojj skrev 2011-02-15 16:23:53 följande:
    Åh, snälla ni...jag behöver hjälp!!!
    Sitter här och ska sätta ut en annons på blocket med en massa tillbehör till bugaboo, och det är ju sååå svårt med priser!!!
    Jag vill ju helst bara bli av med grejerna, men vill ju lixom inte skänka bort det heller såklart, men jag sätter ju hellre ut grejerna lite lägre och blir av med det lite snabbare!
    Kan inte ni säga vad ni skulle kunna ge för grejerna, så får jag fundera ut ett bra pris utifrån det

Vill ni hjälpa mig med lite priser, och hur man ska sälja grejerna?
    Jag har ett toppset i fleece(gult) och även en liggdel...är det bäst att sälja dom var för sig, eller tillsammans?
    Sen regnskydd, mugghålalre och sommarsufletter osv...vad säljer man det för?

Vore verkligen jätteglad om ajg fick lite hjälp, för jag har verkligen ingen somhelst koll på vad grejerna är värda!
    Vårt stående råd här i tråden är att kolla Blocket-priser eller avslutade Tradera-auktioner. Såna här frågor kan vara lite känsliga för FL och kan leda till att tråden stängs.
  • Fröken Småland
    09April skrev 2011-02-15 16:27:17 följande:

Hej hej

Jag undrar om någon vet någon händig person eller butik som kan laga Cam chassi? Min har släppt i någon spärr på ena sidan som håller handtaget på plats. Garantin har tyvärr gått ut :(

Tacksam för svar =) 

Det finns nog flera återförsäljare som har egen verkstad och bor du i Stockholmsområdet så har du nog goda chanser att hitta en som våga åta sig att laga ditt chassi. Däremot så lagar inte Bugaboo sina chassin alls utan om det skett inom garantitiden så hade de bytt ut chassit istället. Är nog inte skitbra att vara inne i en sån komplicerad mekanism och peta men om man verkligen vet vad man gör så borde det väl vara safe.
  • Fröken Småland
    Snoppan skrev 2011-02-15 18:03:22 följande:
    Finns det gul sommarsuffla till Cam?
    Jupp, fanns en gul fleece men den säljs inte i butik längre.
  • Fröken Småland
    galojj skrev 2011-02-15 18:11:05 följande:
    Åh, tack snälla!
    Det kommer nog hjälpa mig mycket
    Hoppas du hittar några bra svar där Tyvärr visas bara historiken för de senaste två månaderna och det har varit väldigt fattiga månader = låga priser.
  • Fröken Småland

Liten Mjau: man får vara lite klurig och även söka på vanliga felstavningar; som Buggaboo t ex. Såna vagnar brukar bli billiga eftersom ingen hittar dem *vet*
    Eller använd wild card "Camel*" och liknande. Det är så man gör fynd!

• Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-02-16 08:16:06 följande:
    Du är ett sant proffs du! *beundrar*
    Du har bara sett toppen av isberget

Mitt paradnummer är nog den gången då det såldes en NY Cameleonram, NYTT toppsett och en NY liggdel för 300 kr tillsammans och annonsören inte svarade på mobilen. Då kollade jag upp mot Skatteverket vem som mer var skriven på den adressen och ringde på hans mobil istället. Han svarade, lämnade över mobilen till sin sambo och skatten var bärgad

Svart bälte eller stalker?
  • Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-16 08:30:22 följande:
    Är den nya åkpåsen kortare än den gamla ?
    Nej.
    Tant Pruselius skrev 2011-02-16 08:32:07 följande:
    *asg och blir seriöst lite rädd för fröken i fråga* HAHAHAHA!!!!
    Mins oxå den "stackarn" som försökte lura dig på någon overall(molo?) som du hade regelbunden telefonkontakt med ett tag tills det -wola- löste sig
    Hon ångrade nog att hon försökte blåsa Småland {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Fröken Småland
    galojj skrev 2011-02-17 10:40:42 följande:
    www.amvina.se/sunshinekids/buggybuddy.aspx

något liknande, fast vill ha en smidigare

JAg är helt usel på att förklara...men nu hoppas jag att ni hänger med i min beskrivning lite bättre:-P
    En hangbag från Phil and Teds?

http://www.babyexperten.se/varumarken/phil-and-teds/phil-and-teds-vibe-och-tillbehor/hang-bag.html
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21