Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

rosenkind skrev 2011-02-06 10:31:23 följande:
    Jo, det kommer jag göra.. Men känns ju lite tråkigt iaf om man inte ska kunna använda sin fina vagn på vinterhalvåret
    Hur sitter småttingar i en Bee? Från vilken ålder kan de sitta i den? I Cam sitter ju småttingar så bra..
    Jag är inte representativ för genomsnittet men eftersom du frågar och jag är här så... Drömmer

Jag tycker att Bee är en riktigt lyxig sulky, absolut bäst i sin klass. Men det är och förblir en sulky som inte lämpar sig för de riktigt små eftersom den är alltför omysig, har dålig fjädring och saknar fotstöd om barnet åker bakåtvänt vilket jag vill att det skall göra väääldigt länge. För mig funkade den först i treårsåldern men riktigt så neurotisk är nog onödigt att vara

Som sagt, det är en enda isolerad åsikt men den är min och den efterfrågades
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    rosenkind skrev 2011-02-06 10:36:51 följande:
    Tack för dina svar!  Och jag tror ju faktiskt du har rätt...jag har lite samma känsla faktiskt...tråkigt men sant.
    Klart jag har rätt Drömmer En Cameleon eller en Frog är världens bästa vagn så jag rekommenderar dig att kolla åt det hållet istället, de går ju att komplettera med vinterhjul *älskar multifunktion*
  • Fröken Småland
    finbusen skrev 2011-02-07 19:14:57 följande:
    Tack! Då blir det skrubba med svamp istället :)
    Nej, nej, nej, det går jättebra att tvätta den i maskinen! 30 grader, lite tvättmedel och inget sköljmedel så blir den som ny. Helst något skontvättprogram om du har. Jag har aldrig någonsin hört talas om Alisas problem, har själv tvättat baser säkert tjugo gånger och inga problem. Det enda man skall tänka på är att stänga kardborrarna ordentligt så att de inte riskpar upp selbanden.
  • Fröken Småland
    Sara E skrev 2011-02-08 08:59:49 följande:
    Smart tänkt av er.
    Har kollat lite och det skulle bli och kosta 8000 för sittvagn med regnskydd. Låter det rimligt?
    Är det lätt att sedan få tag på liggdel? Kollade blocket nu och hittade bara 1
    8000 är ett riktigt bra pris tycker jag. Det brukar vara hyggligt lätt att få tag på liggdelar, oftast är de inte kompletta med madrass dock (bara madrassen kostar 800 kr ). Kolla på Tradera, såg en (grå?) häromdan men den kanske är avslutad nu?
  • Fröken Småland
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-08 09:21:03 följande:
    Vad kostar en helt ny liggdel då ? Jätte dyrt ? :-O
    650 kronor kostar tyg, platta och pinnar. Sen tillkommer madrassen.
  • Fröken Småland
    Sara E skrev 2011-02-08 09:37:06 följande:
    Madrassen kostar tydligen 550 kronor på kidzshop
    Just det, den har sänkt ju. Alltid något Nypris för en liggdel blir då "bara" 1.200 kr plus liggdelslock så 8.000 för en sittvagn är ju grymt prisvärt.
  • Fröken Småland
    Tant Pruselius skrev 2011-02-08 09:43:39 följande:
    Nif fyndade rejält med andra ord
    Det kan man lugnt säga
  • Fröken Småland

Kimso: jag har verkligen försökt förstå vad du är ute efter men det är en utmaning utifrån din formulering . Har aldrig sett att man skulle kunna köpa delar av hjul tyvärr.

Hjärtan81: garantin gäller på respektive del, håller suffletten undermålig kvalitet så reklamerar man den. Precis som allt annat man köper, oavsett om man köper något separat eller i paket.

• Fröken Småland
    hjärtan81 skrev 2011-02-09 08:17:51 följande:
    Ok tack. Såg du va också tidigt uppe :)
    Alltid
  • Fröken Småland
    mini75 skrev 2011-02-09 10:35:16 följande:
    Hej alla bb ägare! Jag undrar om det finns någon bild (som ni vet) på en bb hopfälld? Jag vill få en uppfattning om hur stor/liten den blir då...
    Er tråd är så stor så jag orkar inte läsa igenom hela, antar att det finns kanske en bild i bildtråden, eller?
    Här är en bild ifrån en reklamfolder. Måtten kan jag tyvärr inte men när man tar bort hjulen blir den jätteliten

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21