• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • jean1
    lillkorpen skrev 2010-11-17 00:28:45 följande:
    Hej alla! Följt den här tråden ett tag och nu är det äntligen min tur att skriva något, buggan kom på posten idag!

Har en fråga då, givetvis, har ni skötväska hängandes på vagnen, och i så fall hur fäster ni den? Om ni fäster den. Jag har en Cameleon och en skötväska av den äldre modellen, tänkte jag skulle hänga den på styret men då läste jag i manualen att "All belastning på styret har en negativ inverkan på barnvagnens stabilitet.", vågar man hänga den där ändå?

Är så kär i vagnen att jag nästan är orolig för att använda den.  
    Vi har en skötväska från SkipHop och den fäster vi med spännen som finns på väskan. Vår skötväska är alltid ganska fullproppad (har den dock inte på vagnen varje dag) och jag tycker inte det påverkar vagnen alls .
    Känner igen känslan, i början var man väldigt rädd att använda den, men det går över. Även om jag fortfarande är vääääldigt rädd om den, har bättre förståelse för sambon nu som är vääääldigt rädd om sin bil .
    ~ Tyra Lykke 091224 ~
  • Asereht

Jag har min skötväska på styret. Vi har sådana där krokar som man kan sätta på styret och hänger den i.

Oavsett vilken vagn man har så ska man vara aktsam när det kommer till stabiliteten. Vet man att man har tung väska på styret så får man vara försiktigare då tipprisken ökar.

Däremot har jag aldrig upplevt att buggan blivit instabil av skötväskan men risken finns ju där.

• Alisa
    lillkorpen skrev 2010-11-17 00:28:45 följande:
    Hej alla! Följt den här tråden ett tag och nu är det äntligen min tur att skriva något, buggan kom på posten idag!

Har en fråga då, givetvis, har ni skötväska hängandes på vagnen, och i så fall hur fäster ni den? Om ni fäster den. Jag har en Cameleon och en skötväska av den äldre modellen, tänkte jag skulle hänga den på styret men då läste jag i manualen att "All belastning på styret har en negativ inverkan på barnvagnens stabilitet.", vågar man hänga den där ändå?

Är så kär i vagnen att jag nästan är orolig för att använda den.  
    Jag hade skötväska på styret (med fästen från JuJuBee) men med mycket packning i skötväskan blev vagnen svårstyrd. Eftersom vagnen i sig är lätt och med liten bebis så drog väskan med sin tyngd då jag svängde. Nej, bäst blev det när vi hade en tygpåse med grejer som vi lade i varukorgen. Om man bortser från det negativa att varukorgen endast tål lite vikt, så är den grymt rymlig eftersom man kan knyta ihop den som en säck.  
  • lillkorpen

Tack för svar alla! Jag ska rådgöra med min man och se vad han tycker (även om jag alltid har sista ordet Tungan ute) för det där med krokar låter ju rätt bra. Ska försöka att inte packa den för tungt då, jag har annars en dålig ovana att plocka med mig saker som "kanske kan behövas" men som i 99.99% aldrig kommer till användning...

• stinamaria

Hur var det nu, finns det någon affär som kan ta in de runda vita knapparna som sitter på ramen? En av mina krånglar lite när man fäller sitsen och hade varit skönt att få det fixat innan det är dags för sittdelen. Det verkar ju väldigt lätt att byta knapp(bara att skruva loss den och skruva fast en ny) så det borde ju gå att köpa?

• annat82
    lillkorpen skrev 2010-11-17 10:33:05 följande:
    Tack för svar alla! Jag ska rådgöra med min man och se vad han tycker (även om jag alltid har sista ordet Tungan ute) för det där med krokar låter ju rätt bra. Ska försöka att inte packa den för tungt då, jag har annars en dålig ovana att plocka med mig saker som "kanske kan behövas" men som i 99.99% aldrig kommer till användning...
    Brukar iofs inte ha jättemycket saker med mig (ibland en hel del men inte ofta), men har aldrig upplevt att den blivit svårstyrd eller instabil. Upplever den till och med som stabilare än Emmaljunga citycross vi hade innan, då den lätt blev baktung av att väskan hängde på handtaget, då stod den ofta på fotstödet till sittdelen men blev ädnå baktung. Så gillar buggans stabilitet
  • lillkorpen
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-17 11:05:49 följande:
    haha då är vi lika nya bugaboo användare =)
    Var beställde du din vagn?
    Fruugo, och jag måste säga att jag blev helt chockad vad gäller leveranstid. Det står att det tar mellan 10-14 dagar för internationella leveranser, men det tog bara två dagar. Snabbaste jag varit med om. Glad
  • danosani

Någon som har koll på en riktigt lång åkpåse?

Har en Svea som är ca 105 cm och jättebra till min tjej, men den är rätt så rysligt ful... Så tips mottages tacksamt, 105 cm eller längre!

Nike Mathilda 080926 - BF 110416
  • lillkorpen
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-17 12:30:58 följande:
    Jag beställde från babytrader och gjorde min beställning i fredags, vagnen kom hemkört igår =).
    Jag blev oxå riktigt imponerad av den snabba leveransen =)!
    Min kille sover som en prins i sin nya vagn =)! Den är såååå snygg oxå =)!
    Hur gammal är ditt barn?
    Min son är 1,5 och jag ångrar djupt att jag inte köpt en tidigare!
    Jag är lite tidigt ute, bebisen landar inte förrän i början på februari. Tänkte jag skulle sitta och gulla med min nya bebis(vagn) tills dess.
  • lillkorpen
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-17 13:21:04 följande:
    haha ja men det är bra att vara tidigt ute =)!
    Det "enda" negativa med att köpa så tidigt är att garantitiden löper i onödan eftersom det gäller fr.o.m köpdatumet och två år.
    Ja precis, fast ett par månader hit eller dit kan vi leva med. Tycker det är väldigt generöst med 2 års garanti, det är ju ändå en produkt som får vara med om en del "törnar".
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21