• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Emmelinan

Lillkorpen: vi är oxå ute supertidigt! Tidigare än er, vår lilla kommer inte förrän april!! :) men vi beställde en frog vilket ska utgå i slutet av året och de har bara begränsat antal kvar så vi ville inte riskera bli utan! ;)

• Asereht
    danosani skrev 2010-11-17 12:39:16 följande:
    Någon som har koll på en riktigt lång åkpåse?

Har en Svea som är ca 105 cm och jättebra till min tjej, men den är rätt så rysligt ful... Så tips mottages tacksamt, 105 cm eller längre!
    Jag har inte haft någon själv men jag har sett/hört att Haglöfs och Everest har sovpåsar/åkpåsar till större barn med uttag för sele. Kolla sportaffärerna.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: www.stickig.se
  • Hannah74

Herjazz.
    Hör gärna av dej igen om du hittar någon. Vår son är oxå lång, och sitter inte bra i åkpåsen nu, fast jag "fäller ut den". Är en carlobaby, vet inte hur lång den är.
    Helst svart vill vi ha

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 www.tradera.com/auktioner/hannah__74
  • Bellbox
    lillkorpen skrev 2010-11-17 10:33:05 följande:
    Tack för svar alla! Jag ska rådgöra med min man och se vad han tycker (även om jag alltid har sista ordet Tungan ute) för det där med krokar låter ju rätt bra. Ska försöka att inte packa den för tungt då, jag har annars en dålig ovana att plocka med mig saker som "kanske kan behövas" men som i 99.99% aldrig kommer till användning...
    Tipsar liksom andra ovan om JuJuBe's krokar "BeConnected" (tror jag de heter) Jättebra
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    Hannah74 skrev 2010-11-17 15:15:06 följande:
    Herjazz.
    Hör gärna av dej igen om du hittar någon. Vår son är oxå lång, och sitter inte bra i åkpåsen nu, fast jag "fäller ut den". Är en carlobaby, vet inte hur lång den är.
    Helst svart vill vi ha
    Ja dessa "nordiska barn" (läs="långa") vad göra?
    Min One Tree Hill är ju ganska lång tycker jag jämfört med Buggans åkpåse, men har kanske fel?
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Kajsan
    stinamaria skrev 2010-11-17 10:45:03 följande:
    Hur var det nu, finns det någon affär som kan ta in de runda vita knapparna som sitter på ramen? En av mina krånglar lite när man fäller sitsen och hade varit skönt att få det fixat innan det är dags för sittdelen. Det verkar ju väldigt lätt att byta knapp(bara att skruva loss den och skruva fast en ny) så det borde ju gå att köpa?
    Ring och fråga, det finns butiker som har inne vet jag .
    Jo just det!
  • MissR

Nu har jag inte läst igenom hela tråden....

Men någon som kan svara på hur är innermåtten på liggdelen på cameleon?

• Kajsan
    Jossanjo skrev 2010-11-16 22:49:13 följande:
    okej, tack för snabbt svar.
    Red edt är mörkare än denim 007, då måste detta nästan vara svart, snyggt.
    Gillar det där med nitar åxå, är ute efter been, vart kommer den säljas och när?
    Den är supersnygg! Jag har sett den live och den är typ den snyggaste jag sett
    Jo just det!
  • Senap
    stinamaria skrev 2010-11-17 10:45:03 följande:
    Hur var det nu, finns det någon affär som kan ta in de runda vita knapparna som sitter på ramen? En av mina krånglar lite när man fäller sitsen och hade varit skönt att få det fixat innan det är dags för sittdelen. Det verkar ju väldigt lätt att byta knapp(bara att skruva loss den och skruva fast en ny) så det borde ju gå att köpa?
    Jag pratade med Bugaboo och alla återförsäljare kan beställa sådana som reservdel.
    Jag beställde mina från Bonti och det fungerade jättebra. Nu är vagnen som ny igen. *glad*
    Det var bättre förr. Ju förr desto bättre.
  • Hannah74

Beställde nya vita runda förra veckan här i Gbg. Babyhörnan backaplan. De hade ett par inne som tur är.
    Kostade 200:-/par.
    De skulle ha 200 till för byte, men det var jättelätt att göra själv.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21