• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Kavat
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-16 15:06:23 följande:
    Nu är jag oxå en ägare till en bugga som kom med posten idag.
    Efter mkt om och men lyckades jag få ihop alla delar.
    Måste bara fråga er som redan har vagnen.
    Bär barnet sitter i vagnen i liggläge och man sedan ska ändra läget till sittläget, kan barnet sitta i?
    Dum fråga då för mig det är en självklarhet att han ska kunna göra det, MEN det är skit svårt att trycka på båda dessa vita knapparna på sidorna samridigt som man ska vricka på sittdelen, hur fasiken gör ni eller är det bara övning som gäller =)?
    Det är just därför man har en gecko!
    Skämt åsido, ja det går, men svårare ju tyngre barn du har. Jag tror jag putter med knät. Obestämd
  • Fröken Småland
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-16 15:06:23 följande:
    Nu är jag oxå en ägare till en bugga som kom med posten idag.
    Efter mkt om och men lyckades jag få ihop alla delar.
    Måste bara fråga er som redan har vagnen.
    Bär barnet sitter i vagnen i liggläge och man sedan ska ändra läget till sittläget, kan barnet sitta i?
    Dum fråga då för mig det är en självklarhet att han ska kunna göra det, MEN det är skit svårt att trycka på båda dessa vita knapparna på sidorna samridigt som man ska vricka på sittdelen, hur fasiken gör ni eller är det bara övning som gäller =)?
    Det är övning som gäller! Jag brukar trycka med pekfinger och långfinger på respektive sida och vinklar med ringfinger och tumme på varsin sida om ramen.

Grattis till en supervagn! 
  • Fröken Småland
    Fröken Småland skrev 2010-11-16 15:49:56 följande:
    Det är övning som gäller! Jag brukar trycka med pekfinger och långfinger på respektive sida och vinklar med ringfinger och tumme på varsin sida om ramen.

Grattis till en supervagn! 
    Jag brukar alltså trycka på knappen med pekfinger och långfinger men det kanske du fattade
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2010-11-16 15:50:58 följande:
    Jag brukar alltså trycka på knappen med pekfinger och långfinger men det kanske du fattade
    Så gör jag med

Har aldrig reflekterat över att det skulle vara något som helst problem...
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Fröken Småland
    Bellbox skrev 2010-11-16 15:53:35 följande:
    Så gör jag med

Har aldrig reflekterat över att det skulle vara något som helst problem...
    Nä, det går bra när man lärt sig rätta knycken

Någon gång har jag använt ett knä för att trycka in knappen på ena sidan och tryckt och vinklat med andra handen när jag haft barn på armen. Men man ser lite rolig ut när man utför akrobatiska tricks på en full parkeringsplats
  • Hannah74

Använder knät ibland när sonen sitter i och det blir lite tungt( sen har vi haft fel på våra så de har varit tröga, minst sagt)
    Annars gör jag som föregående talare:)

• Jossanjo

Har hört det kommer massa nyheter något snack om 107? kan någon länka eller berätta pls?

• BaBBels
    ÄrtaMärta skrev 2010-11-16 16:27:27 följande:
    haha då är det bara att öva på med andra ord.
    Som sagt hoppas jag blir lika nöjd som de flesta av er brukar vara.
    Det är helt sjukt men man behandlar vagnen som ens ögonsten.
    Alla mina andra vagnar, brio och emmaljunga har alltid fått stå ute på våran inglasade altan, vi bor i hus så det är enklast att bara köra runt.
    Men buggan vill jag ha in, mannen är inte riktigt övertygad om det ännu =).

Har ni alla vagnen inne eller tror ni att den kan stå ute på inglasade =)?!
    jag upplever inte det svårt att luta sitsen.. men då har jag knappt haft ungen i ännu :)

Jag har vagnen inomhus. Just nu har jag två vagnar i lght.. på 80 kvm. Trångt haha! men vad gör man inte!
  • Snoppan
    BaBBels skrev 2010-11-16 21:37:59 följande:
    jag upplever inte det svårt att luta sitsen.. men då har jag knappt haft ungen i ännu :)

Jag har vagnen inomhus. Just nu har jag två vagnar i lght.. på 80 kvm. Trångt haha! men vad gör man inte!
    Jag har två vagnar på 64 kvm :P
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21