• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Överbandsfürern
    BaBBels skrev 2010-11-13 20:13:57 följande:
    Är idag stolt ägare till en Bugaboo! Känns toppen! Nu en fråga.. hur gamla var era barn när ni satte dem i sittdelen?!
    Hilma låg i liggdelen tills hon va 5 månader tror jag *osäker*

Måste kika tillbaka på kort
  • Överbandsfürern
    Överbandsfürern skrev 2010-11-13 20:18:58 följande:
    Hilma låg i liggdelen tills hon va 5 månader tror jag *osäker*

Måste kika tillbaka på kort
    Åhhh, hon va så liten ju
    5 månader va hon iaf
  • BaBBels

Min son är 3 mån snart. Han är så pass stor (7,5 kg o 68 lång) att han knappt får plats i liggdelen till vår UJ.. Det är jättetrångt med overall o åkpåse o allt som ska i :) Får helt enkelt prova honom i Buggan imorron ;) så får vi se om det funkar att han ligger i den.. tänker mest på att benen liksom får ligga uppåt? Köpte inte en med liggdel då jag kände att det var onödigt...

• Överbandsfürern

Här är min tös 5 mån, hon verkar inte ha stört sig på att benen är uppåt, hon ligger juff uppåt med benen, fast de är lite längre bara men hon vikar dem forfarande som på bilden när hon ligger och sover i vagnen

• BaBBels

Åh tack för bildvisning t o m :) Min son är ungefär lika stor :-P så då borde det ju funka.. han var inte på humör för att prova när vi kom hem här ikväll...  Söt dotter du har! Och fin vagn :)

• Primrose
    Liten Mjau skrev 2010-11-13 09:54:19 följande:
    Haft min bugaboo i snart två år. Har inte haft ett ända problem!! Ingen av mina vänner med bugaboo(Har 4 vänner med varsin Cam) Sen om det är tur eller att jag är galet aktsam med mina vagnar. De kostar ju en del
    Vår broms på Cameleon gick sönder två gånger på bara drygt ett års användande. Första gången den gick sönder fick vi vänta tre månader (!) på ett nytt chassi (det var sommar) och andra gången den gick sönder (i april i år) hade vi precis köpt en Bee, som resevagn, men bestämde oss för att ställa undan Cameleon, med det nya chassit. För någon månad sedan bestämde vi oss för att sälja den. Vår garanti hade gått ut och vi ville inte riskera att bromsen gick sönder igen. Så vi sålde med det oanvända chassit.

Vi har tyckt jättemycket om vagnen, men bromsproblemet har verkligen inte varit bra, när man har lagt ut så mycket pengar.

Bonti har varit jättebussiga. Vi köpte vår vagn från Growin Life och hämtade den i oktober -08. De gick i konkurs i november samma år! Men Bonti ställde upp och fixade nytt chassi båda gångerna. Den andra gången fick vi betala en liten administrativ kostnad på 300kr bara.
  • stjernan

Min tjej flyttade till sittdelen när hon var fyra mån drygt och hon är ganska liten, men det gick fint ändå! Hon var helt enkelt missnöjd med att titta upp i taket, därför bytte jag.

Ang att vara nöjd eller ej med vagnen, så har jag fått nytt chassi två gånger från Babytrader. De har haft superbra service. Det enda jag hade velat ha annorlunda på vagnen är att jag hatar att man måste dela den innan man fäller ihop den. Vi hade en teutonia fun innan och den var supersmidig just när det kom till den saken. Men men.. Man kan inte få allt... Jo, en sak till är det förresten. Jag skulle önska att man kunde fälla ut bågen son man kan på en del andra vagnar för att underlätta när barnet ska i. Det är för krångligt att ta bort den i det läget tycker jag.

• BeautifulFlower

vi har en bee+ och en bilstol frånm acta graco.. funkar det att köpa adaptrar till och sätta fast den bilstolen på vagnen? eller kommer det inte att passa

• Bellbox
    Överbandsfürern skrev 2010-11-13 21:21:10 följande:
    Här är min tös 5 mån, hon verkar inte ha stört sig på att benen är uppåt, hon ligger juff uppåt med benen, fast de är lite längre bara men hon vikar dem forfarande som på bilden när hon ligger och sover i vagnen

*söt* !!
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21