• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Överbandsfürern
    Kavat skrev 2010-11-12 23:05:07 följande:
    Shit pommfritt! Är hon så stor nu? Kändes som hon föddes för inte så länge sedan...
    Blev 1 år i september
    Ja, vet inte vart tiden tog vägen helt ärligt... första halvåret spenderade vi inomhus pga krånglande amning och mycket snö
    Och nu har hon börjat dagis... går fort.. jo dä
  • Liten Mjau

Haft min bugaboo i snart två år. Har inte haft ett ända problem!! Ingen av mina vänner med bugaboo(Har 4 vänner med varsin Cam) Sen om det är tur eller att jag är galet aktsam med mina vagnar. De kostar ju en del

• Överbandsfürern
    Liten Mjau skrev 2010-11-13 09:54:19 följande:
    Haft min bugaboo i snart två år. Har inte haft ett ända problem!! Ingen av mina vänner med bugaboo(Har 4 vänner med varsin Cam) Sen om det är tur eller att jag är galet aktsam med mina vagnar. De kostar ju en del
    Då undrar jag hur du behandlar din.
    Jag är så försiktig med min så jag knappt vågar använda den. Ingen annan får röra den. Köpte en annan vagn för dotra att ha på dagis för att jag är så rädd om den och inte vill att barna ska kladda på den

Vet ärligt hur jag skulle ha gjort annorlunda
  • Dill

Har precis köpt en ny Cameleon och efter ihopsättning konstaterat att liggdelen går att vicka på lite väl mycket - särskilt vid fotänden. Har sedan tidigare en Cameleon inköpt 2006 och visst går det att vicka på den också, men inte lika mycket och inte mer åt något håll. Någon som har någon erfarenhet av samma sak eller synpunkter Är det fel på chassit tro?

• Överbandsfürern

Funderar på om det va två olika fästen med till ståbrädan (den gamla modellen) eller om det bara var ett par.

Till parasollet vet jag det var flera fästen (fast de hittar jag visst inte Skäms

• Dill

Förtydligande: jag vet att  både handtag och "ramen" ska vara vickbara, men jag tycker att ramen är FÖR rörlig

• Dill

Ser nu att hela liggdelen faktiskt lutar aningens framåt mot handtaget till... MYCKET tacksam för feedback!

• Överbandsfürern
    Dill skrev 2010-11-13 12:00:43 följande:
    Ser nu att hela liggdelen faktiskt lutar aningens framåt mot handtaget till... MYCKET tacksam för feedback!
    Det har jag för mig att min med gjorde.
  • Stargirl
    Katjan skrev 2010-11-12 22:33:12 följande:
    Den var fin =).

Kommer Bee 107 vagnen oxå ha metall knappar/nitar i sufletten och basen som cameleon 107 har?

Tycker att det har kommit ut o ska komma ut en del fina Cameleon vagnar på sistonde. Får se ifall man köper någon vagn utav de nya färgerna.
    Just nu har jag en all black som jag varierar med orbit baby 2g..
    Ja, om du menar de små nitarna, så ja, även Bee kommer att ha dem. Jättefint tycker jag.
  • BaBBels

Är idag stolt ägare till en Bugaboo! Känns toppen! Nu en fråga.. hur gamla var era barn när ni satte dem i sittdelen?!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21