• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • annat82
    stjernan skrev 2010-12-21 09:40:22 följande:
    Ja det är nåt skumt med annonserna på den orange- blåa och den svartröda med sommarsuffla. De är fotade på samma plats iaf. Stöldgods tror jag....
    Jag funderar på om det är samma chassi. Mugghållaren sitter likadant och tycker det nästan ser ut så. Är ju faktiskt inte förbjudet att lägga ut två annonsen med olika klädslar om man så vill och sedan se vilken som går först
    Så länge man bara säljer en i slutänden.

Sen låter det mest som annonstext är snodd från annan annons då den tidigare med kopian hade ganska så lik text. Lite klipp och klistra.
    Nu spekulerar jag ju bara lite. Men har själv funderat på att lägga ut 2 annonser på likadana saker men i olika skick, vill ha en kvar och sälja en men spelar ingen roll vilken som går, men sälja den som går först så att säga. Och skulle ju faktiskt inte luras då heller då tanken är att ta bort annonserna när en är såld. Istället för att i samma annons skriva att det finns 2 osv.

Andra anledningar är ju inte heller omöjliga och om jag skulle vilja köpa en av vagnarna skulle jag nog vara lite försiktig iaf och kontroller lite nogrannt osv.
  • Katjan

Annat82- personen har lagt ut minst 3 annonser. Givetvist är det inte olagligt att byta klädslar på dem. Men jag skulle akta mig för att köpa ifrån en person som lägger ut 3 vagnar o sedan kopierar annons texten ifrån andra annonser.

• annat82
    Katjan skrev 2010-12-21 11:56:15 följande:
    Annat82- personen har lagt ut minst 3 annonser. Givetvist är det inte olagligt att byta klädslar på dem. Men jag skulle akta mig för att köpa ifrån en person som lägger ut 3 vagnar o sedan kopierar annons texten ifrån andra annonser.
    Jo, det jag menade med att man får kontrollera mer nogrannt också. Skulle nog inte vilja köpt om jag inte fick se kvitto eller förklaring till varför det finns så många annonser.
    En bra variant är ju dessutom om man köper i andra hand att se till att inte bara få se kvitto utan att få kvittot också, annars kan ju flera vagnar säljas med uppvisande av samma kvitto.
    Märkte jag själv att någon la ut många annonser så skulle jag personligen välja en annan säljare helt klart
    Kopiera text gillar inte jag heller, ska man sälja nåt kan man gott skriva sin annons själv.
  • Bellbox
    annat82 skrev 2010-12-21 12:04:04 följande:
    Jo, det jag menade med att man får kontrollera mer nogrannt också. Skulle nog inte vilja köpt om jag inte fick se kvitto eller förklaring till varför det finns så många annonser.
    En bra variant är ju dessutom om man köper i andra hand att se till att inte bara få se kvitto utan att få kvittot också, annars kan ju flera vagnar säljas med uppvisande av samma kvitto.
    Märkte jag själv att någon la ut många annonser så skulle jag personligen välja en annan säljare helt klart
    Kopiera text gillar inte jag heller, ska man sälja nåt kan man gott skriva sin annons själv.
    håller med dig
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • danosani
    annat82 skrev 2010-12-21 16:36:05 följande:
    Och ännu fler på blocket:
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_som...

"Unik modell med silverfärgade fälgar"

Själv har jag dessutom väldigt svårt för annonser med tillägg att varan säljs efter ett visst datum. Då kan man väl lägga ut annonsen efter det datumet
    HAHA! Hoppas ingen stackare går på det där! Ser ju ut som en Babytravel typ..
    Nike Mathilda 080926 - Lillebror BF 110416
  • danosani

Jag gillar inte heller när vagnen är felmonterad på bilderna.. Även om det "bara" är sittdelstyget som de lagt ovanpå basen.. Då vet man ju inte hur sjutton de använt den i övrigt, om de inte ens kan läsa manualen!

• annat82
    danosani skrev 2010-12-21 16:38:07 följande:
    HAHA! Hoppas ingen stackare går på det där! Ser ju ut som en Babytravel typ..
    Ibland undrar jag om de som säljer dem vet själva ens
  • danosani
    annat82 skrev 2010-12-21 16:39:39 följande:
    Ibland undrar jag om de som säljer dem vet själva ens
    Känns inte så nästan.. Den var ju "köpt utomlands" också. Kanske råkat ut för en smörsjungande försäljare någonstans.. Jag var faktiskt tvungen att maila säljaren :P
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21