• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    SaraSelinda skrev 2010-04-05 20:40:30 följande:
    - Hade en BRIO Sing innan med svängbara framhjul och det hände ALDRIG att vagnen rörde på sig som buggan gör nu.- Finns inte remsor på alla bussar.- Jag släpper ALDRIG vagnen utan håller i den ordentligt, annars vet man aldrig vad som kan hända.Då måste jag ha skaffat fel vagn då om jag ska behöva låsa och låsa upp framhjulen hela tiden då jag åker buss minst 4 gånger per dag. BRIO Singens framhjul rubbades inte när man åkte buss.
    Ja, om det viktigaste kriteriet för dig är att vagnens framhjul inte rör sig på bussen så kanske du köpt fel vagn...
  • LR75
    - Hade en BRIO Sing innan med svängbara framhjul och det hände ALDRIG att vagnen rörde på sig som buggan gör nu. - Finns inte remsor på alla bussar. - Jag släpper ALDRIG vagnen utan håller i den ordentligt, annars vet man aldrig vad som kan hända. Då måste jag ha skaffat fel vagn då om jag ska behöva låsa och låsa upp framhjulen hela tiden då jag åker buss minst 4 gånger per dag. BRIO Singens framhjul rubbades inte när man åkte buss.
    kan kanske vara så att buggan är lite lättare  än brion? och det är därför den rör sig lättare på bussen. men jag ser inte riktigt problemet, man lämnar ju aldrig vagnen ändå. och även om det saknas rem på vissa bussar har man ju förutsatt att den sitter kvar förståss sin egen handledsrem, den borde väl gå att använda. annars kan man ju vara så förutseende att man gör en egen rem med fästen eller köpper ett spännband så man kan spänna fast vagnen. bara att ha i varukorgen.
  • Lalalong

När har ni bytt till sittdel på era buggor?
    Alva är bara dryga 2 månader, men vi har testat att byta lite. Hon tycker inte alls om att ligga i liggdelen så jag tänkte att det kunde vara värt att testa vad som hände om jag bytte. Hon tycker mycket mycket bättre om det!! Men jag blir osäker på om det är så bra för ryggen? Jag har den så klart liggandes ändå, men det blir ju lite skålat. Hon sitter ju lite som i babyskyddet...

Klara 060504, Alva 100117
  • Kavat
    - Hade en BRIO Sing innan med svängbara framhjul och det hände ALDRIG att vagnen rörde på sig som buggan gör nu. - Finns inte remsor på alla bussar. - Jag släpper ALDRIG vagnen utan håller i den ordentligt, annars vet man aldrig vad som kan hända. Då måste jag ha skaffat fel vagn då om jag ska behöva låsa och låsa upp framhjulen hela tiden då jag åker buss minst 4 gånger per dag. BRIO Singens framhjul rubbades inte när man åkte buss.
    Det beror väl även på hur vagnen står i bussen och vart du står? Alltså åt vilket håll vagnen är vänd?

Kan du inte stå brevid vagnen och sätta en liten fot brevid hjulen när du håller i handtaget och andra sidan mot någon vägg/säte? Då kommer den ju ingenstans.
  • Primrose
    Vår Cameleon (levererad oktober 2008) had en konstig broms ,vilket vi inte riktigt förstod utan vi trodde att det skulle vara så. Man fick dra ganska hårt i bromsen för att den skulle fungera. Så småningom, efter c:a sju månader gick broms"vajern" av och vi väntade sedan i tre månader på ett nytt chassi (det var sommar). Till saken hör att jag åker mycket buss och framhjulen svängde väldigt mycket och jag var därför tvungen att alltid låsa dem. När vi sedan fick ett nytt chassi och en korrekt fungerande broms, var det inte lika vingligt på bussen och jag låser sällan hjulen nuförtiden.
  • Kajsan
    Lalalong skrev 2010-04-05 20:48:52 följande:
    När har ni bytt till sittdel på era buggor? Alva är bara dryga 2 månader, men vi har testat att byta lite. Hon tycker inte alls om att ligga i liggdelen så jag tänkte att det kunde vara värt att testa vad som hände om jag bytte. Hon tycker mycket mycket bättre om det!! Men jag blir osäker på om det är så bra för ryggen? Jag har den så klart liggandes ändå, men det blir ju lite skålat. Hon sitter ju lite som i babyskyddet...
    Jag bytte vid den åldern och fick godkänt från vår barnläkare.
    Jo just det!
  • Lalalong
    Kajsan skrev 2010-04-06 06:26:44 följande:
    Jag bytte vid den åldern och fick godkänt från vår barnläkare.
    Okej! Vad bra
    Tack för svaret
    Klara 060504, Alva 100117
  • Xst
    LR75 skrev 2010-04-05 20:16:32 följande:
    jo, fast jag bor i den övärlden där han har sitt fasta hem.
    Vet jag väl Vet mkt väl var din brevlåda bor
    Men han har fler än ett hem
  • Stargirl
    Lalalong skrev 2010-04-05 20:48:52 följande:
    När har ni bytt till sittdel på era buggor?Alva är bara dryga 2 månader, men vi har testat att byta lite. Hon tycker inte alls om att ligga i liggdelen så jag tänkte att det kunde vara värt att testa vad som hände om jag bytte. Hon tycker mycket mycket bättre om det!! Men jag blir osäker på om det är så bra för ryggen? Jag har den så klart liggandes ändå, men det blir ju lite skålat. Hon sitter ju lite som i babyskyddet...
    Jag tror att 2 månader är kanske lite tidigt. Kan du testa att bulla upp med en kudde under madrassen? Jag är ju ingen expert men skulle hålla mig till liggdelen i en månad till eller två. Liggdelen är ju så ombonad vilket sittdelen inte är....fast om du har en åkpåse i sittdelen så blir den genast mysigare jag tror inte det skadar barnet att byta till sittdelen dock.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Senap
    Det är för att Brion väger så mycket mer än Buggan. Vill du ha en tung vagn som är svår att rubba så har du nog valt fel vagn.
    Själv åker jag buss hela tiden men jag har aldrig låst framhjulen. Dels lämnar jag aldrig vagnen så jag kan ha en fot i vägen om man får en busschaffär med blysulor. Dels är det sällan vagnen rör sig ändå.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21