• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    Amorficlya skrev 2010-04-05 09:22:33 följande:
    Men wow kan man byta klädsel på Frogen också? Det sitter en Camelon suflett på vagnen men resten står de frog på tvättade upp allt igår =)Varukorgen e solblekt, så man kan hitta allt nytt på typ blocket eller? Snacka om att vara helt lost. Åå de där med Camelons hjul i fram va härligt att de passar för de ska bytas ut omgående =)Ja ville helst ha frog just pga de fasta handtaget. Vill inte råka ut för handtag som glider ja skulle ha den oturen e alltid så ja råkar alltid ut för allt sånt. Ja e såå glad att ja har denna fina fina vagn hihi
    fast frog rullar bättre med frogframhjul tycker jag....kolla med kidzshop.se ibland har de möjlighet att fixa fram reservdelar även till frog...jag har fått tag på komplett frog-klädsel via dem...
  • SaraSelinda

Jag drömde inatt att min vagn fick glidande handtag, usch! Kanske är denna 40garders feber som busar med mig ^^

• Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-04-05 09:36:10 följande:
    fast frog rullar bättre med frogframhjul tycker jag....kolla med kidzshop.se ibland har de möjlighet att fixa fram reservdelar även till frog...jag har fått tag på komplett frog-klädsel via dem...
    Jaha okej. Tycker mina är så tröga å vingliga fast de kanske ska vara så eller behöver de bli utbytta då.? Förlåt för mina kanske dumma frågor men ja e helt ny på detta.
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-04-05 09:57:05 följande:
    Jaha okej. Tycker mina är så tröga å vingliga fast de kanske ska vara så eller behöver de bli utbytta då.? Förlåt för mina kanske dumma frågor men ja e helt ny på detta.
    Jag tycker du skall ta och rengöra de små swivelhjulen fram först och främst. Vid de stora nitarna tar du ordentligt med siliconspray och så kläm ihop dem en massa gånger (på plats är enklast) så att de "niger" ordentligt och sprider smörjan ordentligt. Att de är lite fula i slitytan behöver du inte bry dig om, det blir de direkt.

Bakhjulens lager skall inte smörjas med något, de är självrengörande.
  • Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-04-05 10:05:56 följande:
    Jag tycker du skall ta och rengöra de små swivelhjulen fram först och främst. Vid de stora nitarna tar du ordentligt med siliconspray och så kläm ihop dem en massa gånger (på plats är enklast) så att de "niger" ordentligt och sprider smörjan ordentligt. Att de är lite fula i slitytan behöver du inte bry dig om, det blir de direkt.Bakhjulens lager skall inte smörjas med något, de är självrengörande.
    Aaa oki :) tack för tipset. men att de e vingligt då e de så de är på vagnen eller.? Detta är första gången jag ens kör en Bugaboo ;)
  • BabyD
    LR75 skrev 2010-04-04 22:40:33 följande:
    jag är lite knäpp...men jag inbillar mig att jag kommer ha igen det sen nån gång när jag inte ska vagnen mer. nu kanske man kan tro att min vagn är asskitig när jag gör den fin så ofta men så är det inte. somliga gillar att putsa på bilar, virka eller kolla på tv...jag servar buggan . jag tycker att det är rätt kul. jo, det finns en del "skitgrisar" ute på rull...ibland har jag funderat på om jag skulle knäcka lite extra och serva buggor hemma på löpande band. men jag antar att det inte är nån marknad för sånt så jag la snabbt ner den tanken.jag tycker synd om vagnar som ser ledsna ut. som tex en god vän till mig, hennes vagn är lika "gammal" eller hur man nu ska uttrycka sig och hennes vagn är lite ledsen...kan lätt få komma på spa hos mig.
    Jag skulle lätt lämna in min bugga på service till dig. Satt precis och funderade på varför man inte kan lämna in dom någonstans för uppfrächning. 
    Betalar mer än gärna för att slippa göra det själv  . Finns du i stockholm?
  • Stargirl
    BabyD skrev 2010-04-05 11:23:16 följande:
    Jag skulle lätt lämna in min bugga på service till dig. Satt precis och funderade på varför man inte kan lämna in dom någonstans för uppfrächning. Betalar mer än gärna för att slippa göra det själv  . Finns du i stockholm?
    Barnbutiken hade fri service på vagnar inköpta hos dem efter ett år. Vet inte om det gäller fortfarande.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-04-05 10:30:00 följande:
    Aaa oki :) tack för tipset. men att de e vingligt då e de så de är på vagnen eller.? Detta är första gången jag ens kör en Bugaboo ;)
    Ja, lite vinglig kan man nog uppleva vagnen till en början. Det är som att flyga helikopter ungefär; små rörelser ger stort utslag men det är priset man får betala för en lättkörd vagn och som sagt är det en vanesak

Sen är det ju svårt att säga om just din vagn är extra vinglig och det är klart att den är nog inte helt purung eftersom det är en Frog. Men min Frog är från 2004 och är i finfint skick.
  • Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-04-05 12:05:55 följande:
    Ja, lite vinglig kan man nog uppleva vagnen till en början. Det är som att flyga helikopter ungefär; små rörelser ger stort utslag men det är priset man får betala för en lättkörd vagn och som sagt är det en vanesak Sen är det ju svårt att säga om just din vagn är extra vinglig och det är klart att den är nog inte helt purung eftersom det är en Frog. Men min Frog är från 2004 och är i finfint skick.
    Aa ok.  =)

Mm den är lättkörd så men de fatts ju ena bromsgrejen men den ska ja få av en tjej här i tråden ja tror att den har en stor betydelse för att den är extra vinglig ja tyckte mig märka de när ja gungade den åt sidan idag =) Men ja har nu gjort iordning hjulen å tror iaf att ja skulle behäva ett par nya hjul. Hehe

Den va säkert inte i super skick vagnen men de visste ja redan om :) har iaf rengjort den från topp till tå å smörjt den fått bort all rost som fanns överallt å nu skiner den och så nu känns den lättare att köra tvättat klädseln å varukorgen, chassit ja allt hihi.

Ja kan nog uppleva den vinglig också eftersom min Phil & Ted är helt stum isället så de blir nog mer vingel då =) men en Bugga är ju iaf inte som en City Elite som ja knappt hade i 3 veckor innan den försvann den va hemsk.. haha
  • Amorficlya

Ja juste en till fråga till er som kan allt om denna vagn ;) Ska handtaget gå att vicka lite upp å ner?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21