• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Småland
    Amorficlya skrev 2010-04-05 12:21:24 följande:
    Ja juste en till fråga till er som kan allt om denna vagn ;) Ska handtaget gå att vicka lite upp å ner?
    Japp, handtaget glappar några cm och så även ramen. Det är en del av fjädringen
  • Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-04-05 12:23:41 följande:
    Japp, handtaget glappar några cm och så även ramen. Det är en del av fjädringen
    Aaa tack bra att veta hehe. Man blir lite fundersam bara när man inte kan något direkt om vagnen =)
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • modestyclara
    Amorficlya skrev 2010-04-05 09:57:05 följande:
    Jaha okej. Tycker mina är så tröga å vingliga fast de kanske ska vara så eller behöver de bli utbytta då.? Förlåt för mina kanske dumma frågor men ja e helt ny på detta.
    gör rent hjulen och använd en pincett för att ta bort allt hår som sitter längs hjulaxeln, smörj sedan med silikon. Att körytan är sliten gör inget för funktionen...
  • Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-04-05 13:33:29 följande:
    gör rent hjulen och använd en pincett för att ta bort allt hår som sitter längs hjulaxeln, smörj sedan med silikon. Att körytan är sliten gör inget för funktionen...
    ny smörjd och testad ute går som en dröm nu =) Tack =)
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • LR75
    Joddan skrev 2010-04-04 23:10:47 följande:
    LR75 Du kan gärna serva min bugga för en fika , en bra marknad för lata mammor... Jag använde faktiskt min cam nu ikväll... Första gången på veckor! Utan åkpåse så det kändes vårigt, men så trisst utan den cerisa färgen mot denimen!
    absolut, jag är på!!!
  • LR75
    BabyD skrev 2010-04-05 11:23:16 följande:
    Jag skulle lätt lämna in min bugga på service till dig. Satt precis och funderade på varför man inte kan lämna in dom någonstans för uppfrächning.  Betalar mer än gärna för att slippa göra det själv  . Finns du i stockholm?
    haha, jups det gör jag. inte i city dock, typ i samma övärld som kungen.
  • Xst
    LR75 skrev 2010-04-05 18:29:10 följande:
    haha, jups det gör jag. inte i city dock, typ i samma övärld som kungen.
    Beror väl på var han är
  • SaraSelinda

Måste säga att mina bromsar är SÄMST! Åker jag buss så rör vagnens små hjul ändå på sig, och inte lite heller! =( livsfarligt! Jag drar åt så mycket jag kan, så det är inget med det.

• Stargirl
    SaraSelinda skrev 2010-04-05 19:03:09 följande:
    Måste säga att mina bromsar är SÄMST! Åker jag buss så rör vagnens små hjul ändå på sig, och inte lite heller! =( livsfarligt! Jag drar åt så mycket jag kan, så det är inget med det.
    Men de små hjulen bromsas ju inte. Det är ju bara bakhjulen som bromsas med bromsen. Ingen vagn bromsar alla hjulen vad jag vet. Det är ju bara broms på de bakre hjulen. Eller förstår jag dig fel?
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Berit82

Fast om bakhjulen är ordentligt bromsade ska ju inte framhjulen röra sig!?

Är det någon som har koll vilka vagnar man får provköra på Råd & röns testbana på mässan i Gbg till helgen? Hittade ingen info på deras hemsida.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21