• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • modestyclara
    Berit82 skrev 2010-04-05 19:22:50 följande:
    Fast om bakhjulen är ordentligt bromsade ska ju inte framhjulen röra sig!?Är det någon som har koll vilka vagnar man får provköra på Råd & röns testbana på mässan i Gbg till helgen? Hittade ingen info på deras hemsida.
    om du inte vill att framhjulen ska röra sig måste du låsa dem så att de inte kan svängas annars rör de sig i sidled när bussen svänger precis som alla andra vagnar med svängbara framhjul. Du ska såklart aldrig lämna barn i vagnen på en buss utan att hålla i vagnen, helst ska du säkra den med någon rem eller liknande också...
  • Amorficlya

Det är något magiskt med Bugaboo varenda gång ja lagt min dotter på 7 månader nu såsomnar hon typ direkt igår sov hon i den i ex antal timmar helt sjukt bra ju. hade en Brio Happy innan hon vägrade va i den å sen en Scooter som hon inte diggade direkt heller att sova i. Så fortsätter det så här att hon e sånöjd då får den verkligen stanna länge hihi

Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Ia 70
    Amorficlya: Hej tjejen, så det vart en frog Vad roligt!! Då måste vi ju bara ses med våra Buggor
    Felix-96, Leia-07, Luka-09
  • skrutthumlan2

måste nog erkänna att vårt chassi inte är det vackraste just nu. en massa lera på nederdelen, tvättade i alla fall varukorgen igår. vad gör ni när ni tvättar era vagnar? är så rädd att den ska rosta sönder av ngn konstig anledning. har sett att det har börjat rosa lite i den stora skruven som sitter mitt i hjulen. vad kan man göra åt detta? är det vanligt?

Inget liv är för kort för att vara betydelsefullt
  • Stargirl
    Amorficlya skrev 2010-04-05 19:33:53 följande:
    Det är något magiskt med Bugaboo varenda gång ja lagt min dotter på 7 månader nu såsomnar hon typ direkt igår sov hon i den i ex antal timmar helt sjukt bra ju. hade en Brio Happy innan hon vägrade va i den å sen en Scooter som hon inte diggade direkt heller att sova i. Så fortsätter det så här att hon e sånöjd då får den verkligen stanna länge hihi
    Det är formen på sitsen....mina barn har varit likadana.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    Berit82 skrev 2010-04-05 19:22:50 följande:
    Fast om bakhjulen är ordentligt bromsade ska ju inte framhjulen röra sig!?Är det någon som har koll vilka vagnar man får provköra på Råd & röns testbana på mässan i Gbg till helgen? Hittade ingen info på deras hemsida.
    Klart dom kan, när bussen svänger svänger ju hjulen fram.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Berit82
    Stargirl skrev 2010-04-05 19:46:00 följande:
    Klart dom kan, när bussen svänger svänger ju hjulen fram.
    Ok! Har aldrig åkt buss med vagnen men den står så stadigt i hallen med bromsen i. Fast det är klart, hallen svänger inte. {#lang_emotions_tongue_out}
  • LR75
    Xst skrev 2010-04-05 18:32:18 följande:
    Beror väl på var han är
    jo, fast jag bor i den övärlden där han har sitt fasta hem.
  • Amorficlya
    Ia 70 skrev 2010-04-05 19:34:16 följande:
    Amorficlya: Hej tjejen, så det vart en frog Vad roligt!! Då måste vi ju bara ses med våra Buggor
    Hihi yes girl vi måste på promenad sen i vår solen
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • SaraSelinda

- Hade en BRIO Sing innan med svängbara framhjul och det hände ALDRIG att vagnen rörde på sig som buggan gör nu.

- Finns inte remsor på alla bussar.

- Jag släpper ALDRIG vagnen utan håller i den ordentligt, annars vet man aldrig vad som kan hända.

Då måste jag ha skaffat fel vagn då om jag ska behöva låsa och låsa upp framhjulen hela tiden då jag åker buss minst 4 gånger per dag. BRIO Singens framhjul rubbades inte när man åkte buss.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21