• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • LR75
    Fröken Småland skrev 2010-04-04 19:24:53 följande:
    *skippar mässan och sticker till Idoluttagningen istället*
    *hakar lätt på*
    det här kan ju bli lika kul som jippot på 1a klass
  • LR75
    Joddan skrev 2010-04-04 12:22:47 följande:
    En gång i månaden!!! :-0 Jag vågat inte säga hur ofta jag "servat" min Cam. Aldrig så där ordentligt. Men jag har inte använt den knappt heller. Bara tre första månaderna med min son sen blev det Bee och nu Swift. Torkat av den har jag gjort men aldrig smörjt och så. Fick nytt chassi i januari o har inte använt sen dess, och ny bas fick den i höstas, trots att jag inte använder den. Den står ju så fint i hallen!
    jag är lite knäpp...men jag inbillar mig att jag kommer ha igen det sen nån gång när jag inte ska vagnen mer. nu kanske man kan tro att min vagn är asskitig när jag gör den fin så ofta men så är det inte. somliga gillar att putsa på bilar, virka eller kolla på tv...jag servar buggan . jag tycker att det är rätt kul.
    Stargirl skrev 2010-04-04 13:05:03 följande:
    WOW.....man ser ju allt för många riktigt skabbiga och smutsiga vagnar ute på stan.
    jo, det finns en del "skitgrisar" ute på rull...
    ibland har jag funderat på om jag skulle knäcka lite extra och serva buggor hemma på löpande band. men jag antar att det inte är nån marknad för sånt så jag la snabbt ner den tanken.

jag tycker synd om vagnar som ser ledsna ut. som tex en god vän till mig, hennes vagn är lika "gammal" eller hur man nu ska uttrycka sig och hennes vagn är lite ledsen...kan lätt få komma på spa hos mig.
  • Joddan

LR75

Du kan gärna serva min bugga för en fika , en bra marknad för lata mammor...
    Jag använde faktiskt min cam nu ikväll... Första gången på veckor! Utan åkpåse så det kändes vårigt, men så trisst utan den cerisa färgen mot denimen!
  • Amorficlya

Hej nu hoppar jag in här å hoppas att jag är välkommen =)
    Har nu en Bugaboo Frog (begagnad) men ja e lika kär iaf. Jag är så ombytlig när de gäller vagnar så sambon ville inte att ja slänger ut massa pengar när de gällde en ny Bugaboo. Så ja letade begagnad..

Min vagn är så fin fast nya hjul behövs både i bak å i fram så de håller ja på leta som en tok hehe. De är hemskt slitna men de ska åtgärdas =)

Den är hel svart å ja e nöjd med de kors i taket ja har alltid haft färg på mina vagnar å verkligen synts men inte denna gång. Med ack så läcker den är i svart..

Dottern på 7 månader sover som en stock båda gångerna idag jag satt henne i vagnen har hon somnat. Me like =)

Nä nu svamlar ja bara förlåt mig.. En ny förälskad tjej i Bugaboo

Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Stargirl
    Amorficlya skrev 2010-04-05 01:00:21 följande:
    Hej nu hoppar jag in här å hoppas att jag är välkommen =) Har nu en Bugaboo Frog (begagnad) men ja e lika kär iaf. Jag är så ombytlig när de gäller vagnar så sambon ville inte att ja slänger ut massa pengar när de gällde en ny Bugaboo. Så ja letade begagnad..Min vagn är så fin fast nya hjul behövs både i bak å i fram så de håller ja på leta som en tok hehe. De är hemskt slitna men de ska åtgärdas =)Den är hel svart å ja e nöjd med de kors i taket ja har alltid haft färg på mina vagnar å verkligen synts men inte denna gång. Med ack så läcker den är i svart..Dottern på 7 månader sover som en stock båda gångerna idag jag satt henne i vagnen har hon somnat. Me like =)Nä nu svamlar ja bara förlåt mig.. En ny förälskad tjej i Bugaboo
    Välkommen!! Nya hjul kan du fynda då och då på Tradera. Även Cameleon hjul passar bra på en Frog.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • modestyclara
    Amorficlya skrev 2010-04-05 01:00:21 följande:
    Hej nu hoppar jag in här å hoppas att jag är välkommen =) Har nu en Bugaboo Frog (begagnad) men ja e lika kär iaf. Jag är så ombytlig när de gäller vagnar så sambon ville inte att ja slänger ut massa pengar när de gällde en ny Bugaboo. Så ja letade begagnad..Min vagn är så fin fast nya hjul behövs både i bak å i fram så de håller ja på leta som en tok hehe. De är hemskt slitna men de ska åtgärdas =)Den är hel svart å ja e nöjd med de kors i taket ja har alltid haft färg på mina vagnar å verkligen synts men inte denna gång. Med ack så läcker den är i svart..Dottern på 7 månader sover som en stock båda gångerna idag jag satt henne i vagnen har hon somnat. Me like =)Nä nu svamlar ja bara förlåt mig.. En ny förälskad tjej i Bugaboo
    Frog rules! Jag har haft gecko, cam och har frog och bee nu. Älskar frog. Den är bäst av dem alla Fast gecko är iofs snäppet snyggare men frog vinner på att man kan klä om den Jag har komplett marin och komplett orange klädsel. Toppar i paul frank colour blocks, rosa, orange, offwhite, svart och blå. Åkpåse i orange, paul frank gul samt offwhite Sedan parasoll i rött, citrongul och grönt Japp I´m crazy.
  • Stargirl
    skrutthumlan2 skrev 2010-04-04 20:00:02 följande:
    Nu har jag äntligen hittat in i den här nya tråden (alldeles för sent)  tänkte bara höra om det är så att tiny tot pallen pasar till den nya ståbrädan? har för mig att den inte göra det....eller har tiny tot gjort en ny version?
    Har inte hört om att de gjort en ny version. Men den måste ju komma, det är väl deras enda produkt
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • solouniko
    modestyclara skrev 2010-04-05 09:04:08 följande:
    Frog rules! Jag har haft gecko, cam och har frog och bee nu. Älskar frog. Den är bäst av dem alla Fast gecko är iofs snäppet snyggare men frog vinner på att man kan klä om den Jag har komplett marin och komplett orange klädsel. Toppar i paul frank colour blocks, rosa, orange, offwhite, svart och blå. Åkpåse i orange, paul frank gul samt offwhite Sedan parasoll i rött, citrongul och grönt Japp I´m crazy.
    Du som kör snyggaste orange/rosa kombon, vilka fler toppar passar till orange bas? Tycker att rosa oragne är SÅÅÅ jäkla snyggt och vill gärna ha det, men sen tänker jag att vad fasen kan man mer ha till? Jag har nu brunt, svart, rosa, gul och röd topp. Brunt borde ju kunna passa, och CB är ju klockren men den har jag inte.. Fler förslag? Måste motivera mig (och mest sambon) till en orange bas
    Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • modestyclara
    solouniko skrev 2010-04-05 09:15:39 följande:
    Du som kör snyggaste orange/rosa kombon, vilka fler toppar passar till orange bas? Tycker att rosa oragne är SÅÅÅ jäkla snyggt och vill gärna ha det, men sen tänker jag att vad fasen kan man mer ha till? Jag har nu brunt, svart, rosa, gul och röd topp. Brunt borde ju kunna passa, och CB är ju klockren men den har jag inte.. Fler förslag? Måste motivera mig (och mest sambon) till en orange bas
    paul frank colourblocks är ju given till... annars är grön och orange fint eller helorange med grönt parasoll -då ser det ut som en apelsin med kvist på Svart funkar såklart. Man blir så glad av den orangea och det är inte så många orangea vagnar ute och rullar så man sticker helt klart ut
  • Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-04-05 09:18:16 följande:
    paul frank colourblocks är ju given till... annars är grön och orange fint eller helorange med grönt parasoll -då ser det ut som en apelsin med kvist på Svart funkar såklart. Man blir så glad av den orangea och det är inte så många orangea vagnar ute och rullar så man sticker helt klart ut
    Men wow kan man byta klädsel på Frogen också? Det sitter en Camelon suflett på vagnen men resten står de frog på tvättade upp allt igår =)

Varukorgen e solblekt, så man kan hitta allt nytt på typ blocket eller? Snacka om att vara helt lost. Åå de där med Camelons hjul i fram va härligt att de passar för de ska bytas ut omgående =)

Ja ville helst ha frog just pga de fasta handtaget. Vill inte råka ut för handtag som glider ja skulle ha den oturen e alltid så ja råkar alltid ut för allt sånt.

Ja e såå glad att ja har denna fina fina vagn hihi
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21