• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • linaenn

En fråga, bromsen på min Cameleon tar inte ordentligt på höger sida. Man ser att den gröna lilla delen liksom inte tar ordentligt i kuggarna på hjulet. Är det något man kan justera själv eller är det reklamation av chassit som gäller?

* August 100217 * www.i-fokus.se/blogg *
  • Billabong
    linaenn skrev 2011-01-30 22:45:54 följande:
    En fråga, bromsen på min Cameleon tar inte ordentligt på höger sida. Man ser att den gröna lilla delen liksom inte tar ordentligt i kuggarna på hjulet. Är det något man kan justera själv eller är det reklamation av chassit som gäller?
    Minns inte att det var ngt grönt på bromsvajern... Men för att svara på din fråga: Bromsvajern spänner du enkelt själv. Det gjorde vi minst en gång i halvåret. Instruktioner finns i instruktionsboken.
  • straw2008
    Beccan85 skrev 2011-01-30 22:21:38 följande:
    Tack så mycket för ditt svar! De där sakerna kan man ju stå ut med :) 
    En del människor hade bara skrivit så negativa saker om att köpa vagnen i USA så man blir ju lite fundersam. Men det känns skönt att få svar från en som verkligen köpt sin vagn där;)

Det blir absolut så att vi köper den där, en sprillans ny för ca 800dollar! Det är kanon speciellt nu när dollarn är så låg :)

Och tack för tipset om att maila dem direkt vid problem, ska jag komma ihåg!

Skrattande 
    Våra kompisar har köpt sin i usa o de fick tex ett nytt chassi på posten gratis utan problem.

Två andra i vårt umgänge har köpt på fruugo.se o de fick hem sin cam efter 5 dagar (6500 kr).

Kan inte förstå att man köper på tex bonti för 11 000 när man inte behöver ?

Alla jag känner har varit sjukt nöjda med fruugo.se
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Honey1982
    Ni som har sittdel - vilken färg är bäst på sittdyna, om man tänker på smuts, värme (inför sommaren) osv? Funderar på svart, men den kanske blir jättevarm om det är soligt och 25+ grader.

Är det nån som vet ifall symönstrena för sittdel som finns på Tradera är bra?
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • Tant Pruselius

Hej alla proffs !
    Nu står det en cam 007 och väntar på kärlek i källarförrådet, hämtade hem pärlan igår.. and so far I love it! Meeeen så kom jag på nu att jag glömde fråga ´säljarn hur man fäller över/vänder styret... är det som om man ska fälla ihop den? vi har det gamla chassit....

• annat82
    Tant Pruselius skrev 2011-01-31 08:43:08 följande:
    Hej alla proffs !
    Nu står det en cam 007 och väntar på kärlek i källarförrådet, hämtade hem pärlan igår.. and so far I love it! Meeeen så kom jag på nu att jag glömde fråga ´säljarn hur man fäller över/vänder styret... är det som om man ska fälla ihop den? vi har det gamla chassit....
    Precis som när man ska fälla ihop den. Man drar i plupparna på insidan och fäller handtaget över vagnen, iställer för nedåt, som när man fäller ihop
  • Tant Pruselius
    annat82 skrev 2011-01-31 08:51:48 följande:
    Precis som när man ska fälla ihop den. Man drar i plupparna på insidan och fäller handtaget över vagnen, iställer för nedåt, som när man fäller ihop
    misstänkte att så var fallet/lösningen då var jag inte helt ute och cyklade då

Tack för svar!
  • Haven09

Shenker kan leverera imorgon men vi ska till Habliteringen imorgon så jag har fixat så jag
    få hem den idag:)
    Haha fan va najs;)

• John och Linas mamma
    Honey1982 skrev 2011-01-31 08:23:08 följande:
    Ni som har sittdel - vilken färg är bäst på sittdyna, om man tänker på smuts, värme (inför sommaren) osv? Funderar på svart, men den kanske blir jättevarm om det är soligt och 25+ grader.

Tyckte grått passade jättebra (vi hade tom svart fleece i oxå, blev inte varmt påsommaren
    Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 Länk i pres
  • straw2008
    Honey1982 skrev 2011-01-31 08:23:08 följande:

Buggans egna skulle jag INTE rekommendera, den är av nylon o skitläbbig mot huden.

Frotte is the shit (o inte OTH´s som verkar tråda sig...)
    Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21