• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Rosa Bubbelgum

Jag är så ledsen över min cameleon för handtaget har blivit snett och bromsen på vänstersidan tar i ibland. När sittdelen är på så är det 5 cm på ena sidan mellan sittdelen och handtaget och på andra sidan så går den lilla piggen emot handtaget. Vet någon om detta går på garantin? Jag köpte vagnen i november 2009. 

• thj
    Rosa Bubbelgum skrev 2011-02-10 21:21:33 följande:
    Jag är så ledsen över min cameleon för handtaget har blivit snett och bromsen på vänstersidan tar i ibland. När sittdelen är på så är det 5 cm på ena sidan mellan sittdelen och handtaget och på andra sidan så går den lilla piggen emot handtaget. Vet någon om detta går på garantin? Jag köpte vagnen i november 2009. 
    Hej!
    Har du kollat så det inte är teleskophandtaget som är på olika lägen?
    Prova att ta ner det på lägsta och kolla om problemet försvinner.
    Om det kvarstår så tycker jag absolut att det är värt att reklamera

Kramelikram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • Rosa Bubbelgum

Nej det är inget fel på teleskopshandtaget utan hela handtaget är snett. Jag ska ringa till affären jag köpte vagnen imorgon då hon som äger butiken är där. Nackdelen är att jag hittar inte kvittot på vagnen, bara handpenningskvittot.

• thj
    Rosa Bubbelgum skrev 2011-02-10 21:31:40 följande:
    Nej det är inget fel på teleskopshandtaget utan hela handtaget är snett. Jag ska ringa till affären jag köpte vagnen imorgon då hon som äger butiken är där. Nackdelen är att jag hittar inte kvittot på vagnen, bara handpenningskvittot.
    Ok :)
    Tänkte för många gånger är det så att den ser och uppför sig konstigt om handtagshöjden är ojämn.
    Tror det räcker med din handpenningkvitto

Lycka Till!

Kramelikram
  • Joddan
    thj skrev 2011-02-10 21:54:12 följande:
    Ok :)
    Tänkte för många gånger är det så att den ser och uppför sig konstigt om handtagshöjden är ojämn.
    Tror det räcker med din handpenningkvitto

Lycka Till!

Kramelikram
    Det misstaget har jag gjort för ett par år sedan. Var helt förstörd över att vagenen blivit sne efter några veckor. Så hade jag handtaget 5-10cm diff på ena sidan och det gjorde den "sne". Hehehe
    Silas 2009-03-03 Lillasyster Lily bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • thj
    Joddan skrev 2011-02-10 22:00:28 följande:
    Det misstaget har jag gjort för ett par år sedan. Var helt förstörd över att vagenen blivit sne efter några veckor. Så hade jag handtaget 5-10cm diff på ena sidan och det gjorde den "sne". Hehehe
    Jag kan lova att du är inte ensam om att ha upplevt det
    Kramelikram
  • Fröken Småland

Ett generalfel när gäller sneda handtag är att man satt båda sidorna i botten men glömt att mugghållaren sitter på ena sidan och spärrar...

• FridaLee

Å va smidigt det blev med bilstols adaptrar på been. Har haft det på camen till dottern men de här var ju ännu bättre

• thj
    Fröken Småland skrev 2011-02-10 22:06:41 följande:
    Ett generalfel när gäller sneda handtag är att man satt båda sidorna i botten men glömt att mugghållaren sitter på ena sidan och spärrar...
    Så sant så sant
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21