• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Noiis
    thisissarah skrev 2011-02-09 19:58:21 följande:
    Vet inte hur jag ska förklara det här på bästa sätt men jag gör ett försök.
    Innan man sätter på ligg/sittdelen så är chassit lite löst så att säga. Att Fram och bakdäck åker som mot varandra. Sen när man sätter på det så är det stabilare men märkte nu att när man trycker ner handtaget så är chassit fortfarande lite löst innan däcken åker upp. Ska det vara så?
    Ja det ska det vara. vagnen ska man kunna fälla ihop utan att sittdelen/liggdelen är på. när man sätter på sitt/liggdel så låser sig chassit. ja de kan glappa lite.
  • Noiis
    Sjukhus Mamman skrev 2011-02-10 00:25:27 följande:
    Ja det ska det vara. vagnen ska man kunna fälla ihop utan att sittdelen/liggdelen är på. när man sätter på sitt/liggdel så låser sig chassit. ja de kan glappa lite.
    det jag menar är alltså, när sittdelen tas av så tar man av spärren till chassit. och vagnen går då att fälla ihop!
  • Snoppan

Är 930:- det billigaste man kommer undan med om man ska köpa vinterdäcken (förutom begagnat dårå ;)

• Tant Pruselius
    Snoppan skrev 2011-02-10 00:40:33 följande:
    Är 930:- det billigaste man kommer undan med om man ska köpa vinterdäcken (förutom begagnat dårå ;)
    kolla kidzshoppen!
  • Kajsan
    Snoppan skrev 2011-02-10 00:40:33 följande:
    Ja, alla svenska butiker har samma priser.
    Vill man komma billigare undan får man beställa från utlandet, det lönar si ofta inte på tillbehör dock eftersom frakten äter upp vinsten...
    Jo just det!
  • AnPa

Var det inte någon som letade efter en liggdel? Finns en ute med madrass från 09 för 500:- på blocket i Sthlm (Nacka tror jag att det var). Kan inte länka från blocket-apppen. Såklart inte min annons!

• rosenkind

Ni som köpt er bugaboo i utländska webshopar, var har ni köpt?

Trodde äntligen jag hade bestämt färg...grå bas o svart topset (aningen tråkigt jag vet...tänkte köpa ett offwhite topset på samma gång )
    Gick in på babytrader o ser att de höjt priset med 100 eur De ger 50 eur discount men ff är priset alltså 50 eur högre...finns det nån annan webshop jag kan beställa från?

Lite irriterande för jag mailade t.o.m. babytrader och de sade att priserna kommer stiga in "nearest weeks"...och det svaret fick jag i måndags! Hade jag vetat att de skulle stiga så snabbt hade jag beställt redan då...
    50 eur är väl inte hela världen men irriterande...

** carpe diem **
  • hjärtan81

Såg det också att priserna stigit på de utländska sajterna... Blir nog sittvagn från kidzshop för min del så jag väntade med "för länge".
    Jag kollade babytrader och babyhuys.

• Fröken Småland

Kolla också www.pramworld.co.uk och ping-pong (minns inte adressen men googla). Ping-pong är en tysk webbutik som säljer Bugaboo även om det inte står på hemsidan, man får maila för offert.

~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Sara E

Har bestämmt att köpa från kidzshop nu. Men har fortfarande inte övertalat sambon att vi behöver en ny vagn just nu

Har iaf bestämmt att det blir en grå bas med rosa top. Trots att vi har 2 killar.
    Även sambon (hör och häpna!) gillade den rosa!

Nån som vet om det finns någon annan billigare ståbräda som passar på cam, än deras egna?

♥Oscar 11/2-07♥William 22/11-08♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21