• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • stjernan

Cameleons hopfällning var en stor anledning att att vi bytte till UJ Swift. Jag tycker det var krångligt att få till det så att camen tog lite plats i bilen. Jag lyckades alltid med att allt löst i varukorgen åkte ur när jag fällde den... Så där vinner Swift med hästlängder tycker jag. Hade även en teutonia fun för länge sen som oxå var himla smidig att fälla och som tog liten plats i bilen.

• straw2008

Ja Gud det hade jag glömt, att hela varukorgen hokus pokus låg o skramlade över gatan..,,, helknas!

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • thisissarah

Vet inte hur jag ska förklara det här på bästa sätt men jag gör ett försök.
    Innan man sätter på ligg/sittdelen så är chassit lite löst så att säga. Att Fram och bakdäck åker som mot varandra. Sen när man sätter på det så är det stabilare men märkte nu att när man trycker ner handtaget så är chassit fortfarande lite löst innan däcken åker upp. Ska det vara så?

• Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-02-09 19:58:21 följande:
    Innan man sätter på ligg/sittdelen så är chassit lite löst så att säga. Att Fram och bakdäck åker som mot varandra. Sen när man sätter på det så är det stabilare men märkte nu att när man trycker ner handtaget så är chassit fortfarande lite löst innan däcken åker upp. Ska det vara så?
    Själva handtaget glappar någa centimeter upp och ned. Det skall vara så, är en del av fjädringen.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • thisissarah
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 20:16:14 följande:
    Själva handtaget glappar någa centimeter upp och ned. Det skall vara så, är en del av fjädringen.
    Jo handtaget vet jag om men nu är det själva chassit.
  • mini75
    Fröken Småland skrev 2011-02-09 13:40:55 följande:
    mini75: man kan bara fälla handtaget upp och ned, inte hela vagnen men det har du koll på va?
    Nä du, det tänkte jag faktiskt inte på förrän nu när du sa det...
  • Fröken Småland
    thisissarah skrev 2011-02-09 20:53:06 följande:
    Jo handtaget vet jag om men nu är det själva chassit.
    Det är inte lätt att förstå vad du menar Vagnen är rörlig på en massa ställen men det är svårt att ställa en diagnos utan att ha sett vagnen. Oftast är det inga problem dock.
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • mamma på vift
    thisissarah skrev 2011-02-09 19:58:21 följande:
    Fattar precis vad du menar Reagerade oxå på det när jag köpte min första bugga. Men jag har testat på flera helt nya vagnar och de gör oxå så. Eftersom att det är ramen som låser chassit så att hjulen inte kan fällas ihop så tror jag att detta glappet blir pga detta men att det inte är någon fara och att helt enkelt ska vara så.
    Home Is Where The Heart Is
  • Tant Pruselius
    Asereht skrev 2011-02-09 19:11:24 följande:
    Det är just det, vanliga minibussar har sittplatser för upp till 7 men då har man noll bagageutrymme. Vi hade minibuss när vi var fyra pers och två stora hundar. Det funkade då men nu behöver vi både sittplatser och packutrymme om vi ska kunna ut och resa lite vilket vi gör då och då med bil. Nu kör vi Chevrolet Suburban, gammal och ful men går som en klocka. Vi funderar på att byta upp oss dock. Modellen är stor och rymlig även med två baksäten. Då får vi plats med både hund, vagn och packning till 7 pers utan problem.
    åååå en drömbil då kan jag tänka.... drar mkt soppa?
  • Asereht

Prus - Inte så farligt ändå, den drar inte så mkt mer än vår gamla Volvo. Nu använder vi bara stor bil då vi åker alla. Maken har firmabil till och från jobb och ska det uträttas ärenden så körs Volvon.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21