Maria3: Hej, jag har också hört att vid försvagning så visar det sig tidigare (v,18-24 har dom sagt till mig).
Har du "pyspunka" eller har allt vatten gått och hinnorna är sönder? Har du börjat öppna dig?
SaraDK: har du inte blivit erbjuden ryggmärgsbedövning?
Jag gissar att man inte vill söva
karo då hon fortfarande är så tidigt i graviditeten. När jag träffade narkosläkaren så sa han att man hellst skulle ha kommit till v.14 innan man söver. Innan denna vecka rekommenderar man ryggmärgsbedövning - som för övrigt innebär mindre risker än sövning...
Jag var i v.14+6 när jag fick mitt cerklage och jag valde sövning, men hade narkosläkaren fått bestämma så hade det blivit ryggmärgsbedövning...
MagdaA skrev 2010-10-23 23:52:27 följande:
men om du är vaccinerad mot svininfluensan så ska du ju inte behöva vaccinera dig i år... fast de kanske du inte hade tänkt heller?
.
Jag vet inte vad jag tänker... Har aldrig vaccinerat mig mot "vanliga" influensan och heller aldrig fått influensan innan... Blir sällan sjuk överhuvudtaget! Men förra året vaccinerade jag mig mot svininfluensan eftersom vi skulle åka till USA mitt i "högtoppen" och pga att syrran har en extremprematur.
Nu blev jag osäker när jag läste om HongKong-stammen i årets influensa som är väldigt aggressiv och när "toppen" kommer är man (förhoppningsvis) i senare graviditet och därmed mer känslig...
Sen blir jag orolig pga slapptappen och hur den skulle klara av en kraftig influensa? En vanlig förkylningshosta skulle ju kunna få en att öppna sig liksom

Ska självklart ta upp det med min läkare, men är nyfiken på hur ni andra tänker och resonerar!?