Thalis skrev 2010-10-25 22:37:28 följande:
Jag fick rätt ofta sådana attacker när jag väntade Alex och fick lära mig hur jag skulle "lyfta" bort elefante från bröstet.
För mig kändes det som om en elefant satt på mit bröst och jag kunde inte andas och fick värsta paniken.
Jag skulle andas in genom näsan och ut genom munnen och äkna till 10 vid varje inandning och utandning och mentallt lyfta bort elefanten.
Det funkade för mig.
Jag hade för 2 veckor sedan en sådan attack,det var inte roligt!!
Oh tack för tipset, är verkligen inte kul när man får de där attackerna.... går just nu på Uppsala Universitet, pyskologimottagningen & får behandling av en psykologstudent & det har blivit mkt bättre sen jag började där o det är skönt, men nu har jag sovit lite dåligt på sistone, vart uppe lite för sent, & blivit förkyld så nu är det lite mera än på länge men ändå inte speciellt farligt som tur är.
Själv får jag tungt att andas o molande, diffusa konstiga känslor runt bröst/hjärttrakten så man tror ju det är något fel varje gång, sååå obehagligt. Domnar i tungan, läpparna, får yrsel, mår illa fryser osv....
Hoppas man blir helt fri nån gång....
Men ska anamma ditt tips då det blir tungt att andas men än så har det vart lugnt *peppar peppar*