• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Liisa
    schäfer: HEEEEJ tjejen! Roligt att "se" dig med TACK tack ....ja det är bara bra än så länge men har ju haft problem med panikångest sen i vintras & jag känner att det kommer lite smygande sådär redan men tror det är under kontroll iaf. Hur är det med er?

Niinis: Grattis till liten i magen, förstår din oro för hur det ska gå/bli. Hoppas du kan få någon rätsida på det hos läkaren.
    Skönt att ni fått extra stöd o så till er son..
    Alexander & Rasmus 9/7-06, Linus 24/4-07 & Theo 6/2-09
  • Thalis

Liisa: Jag känner igen ditt nick,trodde att det var från den gamla cerklagegänget,men eftersom du skrev att du inte behöver cerklage så vet jag nu inte!!
    STORT GRATTIS !!!!

Snart mamma- igen!!
  • Thalis

Ninnis: Vad jobbigt det måste kännas! Förstår att du oroar dig för att gå igenom det hela en gång till! Men det kommer att gå kanon!

Och skönt att er son får stöd!
    Vår dotter kommer att utredas av BUP,och vi har sett mycket som tyder på ADHD. MEN eftersom hon adopterades vid 5 år så vet mán inte hur mycket som kan vara ADHD och mycket beror på tiden innan adoptionen.

Snart mamma- igen!!
  • Liisa
    Thalis skrev 2010-10-25 10:41:42 följande:
    Liisa: Jag känner igen ditt nick,trodde att det var från den gamla cerklagegänget,men eftersom du skrev att du inte behöver cerklage så vet jag nu inte!!
    STORT GRATTIS !!!!
    Du har så rätt Thalis...jag var med där för jag skulle ev ha fått det förra grav men det blev inte så....men tror inte att jag kommer få något denna gången heller då Theo kom i v.37 så...
    TACK & Grattis själv
  • Thalis
    Liisa skrev 2010-10-25 10:45:39 följande:
    Du har så rätt Thalis...jag var med där för jag skulle ev ha fått det förra grav men det blev inte så....men tror inte att jag kommer få något denna gången heller då Theo kom i v.37 så...
    TACK & Grattis själv
    Tack tack!!
    Vad skönt att du slipper cerklage!! Önskar att vi alla slapp det!
    Det är jättekul att vi är så "många" från det gamla gänget som är återigen på smällen !!

Bara inte Småfötter kommer in i tråden och säger att hon väntar trillingar!!!
    Hahahahaha nä,jag kan tyvärr inte glömma Småfötter
    Snart mamma- igen!!
  • Liisa
    Thalis skrev 2010-10-25 10:50:22 följande:
    Tack tack!!
    Vad skönt att du slipper cerklage!! Önskar att vi alla slapp det!
    Det är jättekul att vi är så "många" från det gamla gänget som är återigen på smällen !!

Bara inte Småfötter kommer in i tråden och säger att hon väntar trillingar!!!
    Hahahahaha nä,jag kan tyvärr inte glömma Småfötter
    Ja det är jätteskönt & jag önskar ni alla skulle få slippa...
    Ja men det är ju superskoj, letade efter "gamla cerklage"-tråden men hittade den inte...
    Oh nej Småfötter vill vi inte behöva råka ut för igen...kan inte glömma jag heller......
  • Thalis
    Liisa skrev 2010-10-25 10:55:03 följande:
    Ja det är jätteskönt & jag önskar ni alla skulle få slippa...
    Ja men det är ju superskoj, letade efter "gamla cerklage"-tråden men hittade den inte...
    Oh nej Småfötter vill vi inte behöva råka ut för igen...kan inte glömma jag heller......
    Gamla tråden är nog för gammal, man kan bara gå tillbaka 6 månader!
    Jättetråkigt tycker jag...
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer

småfötter...usch...får rysningar...Kräks

Liisa: vad jobbigt med panikångest... Hoppas du får må bra under graviditeten!!! Själv tycker jag att det är jätte jobbigt nu...bara väntar på att allt ska gå åt helvete Jag är i "mina kritiska veckor" kom jag på igår så inte så konstigt att allt känns jobbigt... Tyvärr lär jag nog få ha det så här i någon månad till innan det känns bättre.

Niinis: är övertygad om att SöS är duktiga också! Även om det inte sätts lika många där som på KS så finns det med största sannolikhet en gammal räv som satt ett gäng på 80-talet när det var så mycket vanligare med cerklage
    På KS är man ju alltid nervös för att få en "elev" i stället...

Thalis: börjar du jobba snart? Hur känns det?

Magda: fick du tag i specen? Är det lugnare idag?

Har mått skit dåligt senaste dagarna och kom som sagt på igår att jag är i min mest kritiska period. I mina första två graviditeter var det i denna vecka som jag har blivit inlagd... Så jag gissar att det kommer kännas så här nu i någon månad innan det förhoppningsvis känns bättre...
    Oroar mig för undersökningen på onsdag också...tänk om jag öppnat mig mer Vill så gärna få behålla denna lilla skrutt...

• Liisa

Ja men verkligen trist.....får starta en ny hihi