• Trassel

Cerclage?

Becka, härligt!! Jag tror jag får ta förlossningen som den kommer, jag vet ju inte än om jag blir igångsatt eller om det blir av sig självt.
    BBväskan är inte ens påtänkt här men inser att jag borde....kanske....ta tag i ....det där... typ.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Trassel

Jag gjorde det mycket tidigare förra gången, då var det ju så mycket som skulle inhandlas, nu finns ju det mesta hemma men det ska ju ner i en väska också. Tänkte köpa nån ny åka hem grej och sen tvätta lite av 56kläderna men sen blir det nog mer tvättat när vi kommer hem.
    Kamera, telefon och laddare åker ner sen, datorn får vara hemma.

Var på koll idag v35+0
    Hb hade gått från 112 till 126! Blodtryck ok 114/74. SF 34cm. Snodden låg på 145 i hjärtat. Sen ringde läkaren och levervärdena hade sjunkit ytterligare nu tyckte han inte vi behövde ta dom förrens efter förlossningen och gallsyran hade gått ner till 26 från 43 förra veckan så den låg på en ofarlig nivå nu! Bara därför har det kliat som tusan hela eftermiddagen och kvällen men kliandet kanske inte försvinner alls även om det blivit lite bättre.
    Det enda som var var att långtidssockret låg något högt men även där kan hostmedecinen spelat in.

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Trassel
    violatricolor skrev 2012-01-12 23:50:46 följande:
    Ja, jag vet inte om jag ska ta med datorn heller. Antagligen tar sambon med sin, eller hämtar den ifall vi blir kvar länge.

Vad skönt att levervärderna och gallsyran har sjunkit! Så hostmed. kan påverka mycket, det visste jag inte. Hoppas att sockret också blir bättre! Och kliandet... Är det fortfarande aktuellt att sätta igång förlossningen tidigare?
    Hade inte en susning att hostmedecin kunde ställa till med så mycket! Men tydligen. Och mina vanliga acura (allergitabletter ) också kunde höja levervärdena. Så kombon där var nog tokig plus att att kliandet började då så det höjde också.
    Sockret bryr jag mej inte så mycket om, jag har hållt det på en bra nivå nu sen jul efter alla hostmediciner men det har inte varit superenkelt med alla medeciner man ska peta i sig med eller utan fasta och en timme innan man ska äta osv osv.
    Jag får nog veta på torsdag vid klippet hur de tänker sig det hela. Nu är ju inte värdena farligt höga längre men jag kan väl tycka själv att det är dumt att vänta för länge också. Helst skulle jag nog vilja att det hoppade igång av sig självt runt v 37+ där.
  • Trassel

AmningsBH är hopplöst svårt tycker jag som har normalt DD. Men man kan tänka sig typ två stl större den första tiden innan det blir lite mer "normalt" efter ett tag. Och absolut inget som klämmer det kan ge mjölkstockning! Jag har två kvar som jag tar med till BB så får vi se hur det blir. Bästa jag hade sist var från Ullared men de hade ändrat dom lite nu så det var inte alls samma sak. En dyr AnnaCecila som jag köpte var bra men för tajt i innertyget så det stasade så den klippte jag sönder och sydde om!

• Trassel

Lill Z, ja det kan vara idé att hålla koll på levervärdena med hostmedecinen. Alla reagarar ju säkert inte på det men det var en väldigt otrevlig överraskning.

Viola, två stl större som gravid! Sån tur är växer inte mina så mycket under själva graviditeten.. då hade det varit riktigt jobbigt....

• Trassel

Becka, smärtlindringen jag just nu tänkt är väl mest tensaaraten, kanske kvaddlar och sen köra på andningen! Och lite lustgas. Den är jag inte så kompis med. Läst lite om dykmetoden, ska se om det kan vara nått. Jag tar det lite som det kommer, det gick hyfsat snabbt sist med allt så jag hoppas, om det inte blir igångsättning, att det kanske blir nått liknande...

• Trassel
    Becka81 skrev 2012-01-17 08:11:31 följande:
    Trassel: men gör det inte rätt ont när man får kvaddlarna?
    Jo! Det gjorde SKITONT i ca 30 sek så det var helt överkomligt! Min ischasnerv låg i kläm så det lindrade det faktiskt. Jag vill inte ha eda för det sitter i så otroligt länge på mej och jag känner att det är mycket bättre att vara upp och vara rörlig, sitta på pilatesboll eller dylikt, för att få barnet att sjunka ner snabbare.

Viola, nejmen vad bra!!! minus 28% var nog en lite för stor avvikelse då kanske?
  • Trassel
    Lanie skrev 2012-01-17 11:23:52 följande:
    becka: du kan ju ha en önskan att du bara vill ha lustgas. Utgå från det så får du se hur det känns när du väl är på sjukhuset. Som när jag födde Wilton så behövde jag ju faktiskt inget smärtstillande och hade förlossningen varit samma med Thea så hade jag ju inte  behövt haft ngt mer. Man får nog inte hänga upp sig på vilka smärtstillande man ska ha för bir det väldigt bråttom kan man ju inte få allt. SOm sagt det bästa är nog och läsa på så man iaf vet vad det finns och vad det innebär och sen ta det utifrån det. Känner du att du klarar dig på lustgasen är det ju kanon, men får du väldigt ont så är det ju bra att det finns andra alternativ. Jag var väldigt rädd för EDA då jag haft flera vänner som fått problem så jag är på ngt vis ändå glad över att jag itne hade några alternativ. Barnmorskorna är väldigt duktiga på guida en. Och man får försöka tänka positiva tankar när det är som värst. Och försöka jobba med smärtan istället för mot den (som jag gjorde när det var som värst) Jag tror man kommer långt med bara andning, avslappning och positivt tänkande (men som sagt, det är lättare sagt än gjort när man ligger där och ha skitont)

viola: jaha, så du kom tom på en undersökning. Kollade de tappen och så också då? så det kanske inte hade spelat ngn roll ändå för mig om jag nu hade kommit på koll. skönt att TUL såg bättre ut än förra gången!
    Håller helt med! Kände att det var bra att ha ett öppet sinne när jag kom in på förlossningen och dialogen med BM är det viktigaste för då får man bra hjälp!
  • Trassel

Becka,
    Ryggbedövningen jag fått vid cerklageinsättningen har hållt i sig i 6-7 timmar och då har de inte ens lagt en kraftig så på mej tar dom så in i norden.
    Får man till andningen bra så tycker jag att den håller för mycket. I slutet förra gången så övade jag andning på alla sammandragningar jag fick! Nu har jag slarvat. Hopas kunna köra på "rutin" (dagens understatement...)

Svar på tråden Cerclage?