• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-05 20:14:00 följande:
    Du ska se sen när det börjar "ploppa ut" bebisar att du också undrar vart tiden tog vägen när du plötsligt står på tur
    jag hoppas det för just nu går det väääälidigt lååååångsamt...
  • Schäfer
    Lanie skrev 2011-01-05 20:16:20 följande:
    Åh lider verkligen med dig....tiden där från cerklaget till runt v.24 är såååååååååå segt...!!!
  • Lanie
    Schäfer skrev 2011-01-05 20:21:29 följande:
    Åh lider verkligen med dig....tiden där från cerklaget till runt v.24 är såååååååååå segt...!!!
    ja det är det verkligen...o det går ju inte o göra ngt åt tiden heller.. den går ju i sin egen takt...
  • Thalis
    MagdaA skrev 2011-01-05 17:23:43 följande:
    Schäfer: antagligen blev dom så stälda mitt i situationen, cerklage och vattenavgång + värkar, antagligen blev det för mycke för deras små läkar-hjärnor ska helst va en grej i taget så dom hinner ta korrekta beslut

känns lite läskigt att det är så nära, det har ju hela tiden känts så långt borta!

nu är det jag och Thalis som fajtas om förstaplatsen, sen när vi är klara är det fritt fram för din buse att kika ut
    Du får gärna ta förstaplatsen för jag är då inte alls redo för detta!!!
    Idag har jag drabbats av panik,bebis verkar inte vilja vända sig och jag vill inte ha ks! Eller rättare sagt jag klarar inte av tanken på ks.
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA
    Thalis skrev 2011-01-05 22:55:55 följande:
    Idag har jag drabbats av panik,bebis verkar inte vilja vända sig och jag vill inte ha ks! Eller rättare sagt jag klarar inte av tanken på ks.
    Du får komma hit så ska min mage prata din mage tillrätta! Här har busen legat med huvudet neråt i princip hela tiden, förutom en lite sväng åt fel hål för 1,5 månad sen. han är inte fixerad, men ligger åt rätt håll iaf.
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Niinis
    Lanie skrev 2011-01-05 19:27:07 följande:

härligt magda!

o efter schäfer o tiktok så dröjer det ännu längre innan det är niinis o min tur...

ja precis!! lääängtar tills man kommer upp i v.28-30 åtminstone, då kanske man kan börja se ljuset i tunneln!
  • Niinis
    Lanie skrev 2011-01-05 20:16:20 följande:
    håller med.... blää för allt just nu, tappar hoppet flera ggr per dag och tror att bebis ska komma ut snartGråter hatar denna känsla!
  • Lanie
    Niinis skrev 2011-01-06 11:39:05 följande:
    ja precis!! lääängtar tills man kommer upp i v.28-30 åtminstone, då kanske man kan börja se ljuset i tunneln!
    ja det vore en dröm o komma så långt.. har ju inte kommit längre än till v 24 innan så v28-30 känns ju som ett mirakel..
  • Lanie
    Niinis skrev 2011-01-06 11:40:09 följande:
    håller med.... blää för allt just nu, tappar hoppet flera ggr per dag och tror att bebis ska komma ut snartGråter hatar denna känsla!
    det gör jag också.. jag oroar mig väldigt mkt för annat också... vi har ju precis flyttat till hus o sambon får verkligen jobba arslet av sig, både på jobbet o här hemma o igår kväll frågade jag honom om han trodde att vi skulle klara detta med hus o han svarade, jag vet inte... o ett sånt svar har han aldrig gett förut... det är riktigt tungt just nu o jag är rädd att den stressen som har o göra med huset även ska påverka graviditeten..
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-01-05 22:55:55 följande:
    Har ni pratat om vändningsförsök?
    Vad jag har läs och hört så brukar ju första barnet lägga sig till rätta och fixera sig ganska tidigt, men kommande barn kan vara lite busigare och göra det ganska sent...
    Tycker så synd om dig som måste oroa dig för snitt nu också - som om det inte räckte!!! Kram