Schäfer skrev 2011-01-07 12:34:37 följande:
Lanie: Min tapp minskade i början efter ingreppet också (jag hade även funneling då), sen efter v.20 växte den på sig och stängde sig igen

så ingen fara på taket och som min läkare säger - huvudsaken det inte är någon funneling i kombination med minskad tapp!
Jodå, min BM kom och det var skönt att få ett SF-mått mätt och det stämde med TUL vi gjorde i måndags. Dvs lite större än "normal" vilket ju är bekräftat då bebis låg på +12,6% i måndags!
Jag börjar bli så nyfiken på vad det är för filur där inne!!! I natt höll h*n mig vaken mellan fyra och sex med onda träffsäkra sparkar... Känns som jag har blåmärken i magen

vad härligt att hon dök upp till sist! jag kände den första sparken igår! eller spark, det är väl bara en så länge lite puffar, men nu börjar jag iaf o känna av att jag är gravid också..längtar också till o få blåmärken i magen :)
det kanske är som du säger.. o jag har ju ingen funneling heller så då är det ju ingen fara iaf.. läkaren var ju inte heller oroad för den minskade tappen när hon såg att allt var stängt så då borde jag ju också kunna ta det lugnt.. som sagt så gillar jag henne jättemkt. vi pratade fortsatt sjukskrivning, men jag sa att jag ville prova på o jobba igen, tror jag behöver det för jag känner att jag håller på o bli alldeles apatisk o det gör mig nere...o jag kommer o gå på kontroll varannan vecka...