• MagdaA

Cerclage?

Schäfer skrev 2010-11-26 09:58:22 följande:
    Okej då...2 dagar kvar innan jag säger nått mer...
    sorry, tänkte fel, 27+6 idag 28+0 i morgon!!!
    Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • MagdaA
    Schäfer skrev 2010-11-26 10:04:21 följande:
    Magda: glömde fråga hur det gick för din vän?
    hon var på koll igår igen å det såg fortfarande bra ut Bäbisen sprattlade å mådde bra. hon är fortsatt sjukskriven till den 13/12 och ska på rul + läkarkoll den dagen, så vi bara håller tummarna nu! frågade igår vad det  var för medicin hon fått men hon kom inte ihåg vad den hette... hon skulle fortsätta äta den några dagar till.

men dom kommer inte ner i helgen somd et var tänkt. dom har 25 mil enkel väg hit till oss så dom kände att det var bättre att hålla sig hemma OM nått skulle hända, å jag förstår dom!
  • MagdaA
    Lanie. BRA! Du tar tag i det direkt, super! Stå på dig nu! kram!

Thalis: din galning! surmjök, bläääää!!!! jag är iofs van sån lukt från jobbet, men nu som gravid klarar jag den inte!

på tal om mjölk, här om dan köpte Micke mjölk, vi blev något paff till middan när det var VATTEN i paketen!
  • MagdaA
    Thalis skrev 2010-11-26 10:44:56 följande:
    Va?
    En oöppnad kartong?
    inte en, TRE! ALla 3 litrarna MIcke hade köpt var det vatten i. Han åkte tillbaka till butiken och fick nya, han såg även listan som kassörskan prickade av på, det var itne bara vi som var drabbade om man säger så...

jag ringde mejeriet igår å ja, de va inte bara en vagn som blivit fel. de va en miss i produktionen. det konstiga var att mejeriet hade kontaktat butiken redan på måndag och sagt åt dom att plocka bort just den leveransen, Micke köpte mjölken på tisdag kväll...itne förns på onsdag hade personalen i butiken plockat bort den felaktiga mjölken.

vi fick alltså nya paket, å dessutom skulle mejeriet skicka ersättning.
  • MagdaA

hej på er

träffade en ny läkare idag som jag aldrig träffat förut, men jag fick ett positivt intryck, han kändes väldigt nogrann. inte bara nån snabb-mäting å hipp happ hejdå, utan han kokade försiktigt på tappen som var stängd å "fin" utifrån, sen gjorde han vul länge å väl, mätte från flera olika håll.

en första anblick så såg det himla bra ut, han mätte då till 33 mm. men sen såg han att när bäbisen rörde sig, el om jag hostade en krystade så blev det stor skillnad, lite för stor skillnad för å va helt okej som jag uppfattade det. jag blev inte inlagd, men jag ska ta det väldigt lugn och sen tillbaka igen på tisdag.

jag som hade förberett mig på ett betydligt bättre resultat. tom så bra att jag kanske hade kunnat hoppa läkarbesöket nästa vecka, men inte då...

IKEA-resan i morgon var redan inställd, lika bra va väl de. jag å Micke hade tänkt ta en lite tripp här hemma istället men nu får väl han åka själv så får jag ligga på soffan å sticka el nått.

men, som läkaren sa, även om ajg kommit långt så är det viktiga veckor för bäbisen att få va kvar i magen, så mycke vila och ta det lugnt så det inte händer nått.

inte konstigt heller att jag kände mycke sparkar och obehag neråt, rackarungen ligger ju med ena foten precis vic cervix, tårna ner i "tratten". läkaren tyckte inte att det va så bra.

• MagdaA
    Lanie skrev 2010-11-26 19:00:53 följande:
    Magda: noggranna läkare gillar vi! läskigt det låter med att cervix kan förändras så mkt på bara ett ögonblick, men bra att det upptäcktes. måste väl ändå vara skönt att inte bli inlagd eller? hoppas att vilan hjälper, men tråkigt att dina planer fick ändras lite. kan man göra något se bebis inte ligger o sparkar så dumt eller är det bara till o gilla läget? 
    ja, det är bettdligt skönare att va hemma än att bli inlagd. bara att få sin egen mat, egen SÄNG å att ha familjen nära!

finns nog tyvärr inget man kan göra åt hur bäbisen ligger...
  • MagdaA
    MiScHoOo skrev 2010-11-26 22:53:31 följande:
    ingen som har en blogg här inne som skriver om sin graviditet
    inte då jag. är värdelös både på att skriva och läsa andras bloggar, tyvärr, ibland kan de va intressant, men jag har väl helt eneklt inte fått rutin på det.
  • MagdaA

jobbig dag idag. allmänt trött å slut å deppig. haft massa obehag neråt. tryck, sparkar, å liksom ilningar i underlivet, ogillas

nu ska jag försöka få i mig lite middag, sen blir det soffan ål najt lång.

• MagdaA

Hej på er. Här har det varit en lite jobbig helg. Lördan mådde jag skit. Så less på allt, söndan var llite bättre iaf. Idag är det rätt okej men jag börjar bli lite orolig inför morgondagens läkarkoll. Vill verkligen inte bli inlagd igen!

Glad iaf att bäbisen verkar ha vänt på sig igen. Fred-Lörd låg han och sparkade neråt vilket jag tycker är så obehagligt, men igår och idag så sparkar det högt upp igen, som förut, betydligt behagligare!

Niinis: skönt att du mår bättre, förstår att du hann bli rädd! Se nu till å ta det lugnt, men som du själv säger, rör dig lagom

Thalis: en Extra kram här också! Både för gårdagen och för dagen. Se nu till å vila ordentligt!!!

• MagdaA
    Lanie: åh, KRAM! Jag vet hur det är när man kämpar å kämpar å allt går bara emot en. Sen att man är full av gravidhormoner gör ju inte saken lättare. Du verkar inte ha en underbar chef!
Svar på tråden Cerclage?