• Trassel

Cerclage?

nyasha, hej och välkommen i tråden! Vad kul att det fyller på lite!
    Beklagar er lilla ängel men härligt att även du kunde bli hjälpt av cerklaget sen.

Viola, kolla om du kan hyra en tens hos BM?

Var nog på sista BMbesöket idag. Det såg bra ut med allt, hjärtljud, blodtryck och så låg som vanligt. Det enda som hade hänt är att jag nu börjat gå ned i vikt. Ingen större fara så här i slutet magen växer ju ändå. Hungrig bäbis eller nått.
    Fick reda å att jag hade en tjusig cocktail av bakterier i cervixprovet jag tog förra torsdagen. Det var e-coli, enteroccoccer och GBS! Och då togs ju provet bara fem dagar efter en 10dagarskur med kåvepenin. Nu fick jag amoxilicin som jag började med igår. Den bet ju bättre förra graviditeteten.
    Så se upp med prover och det är värt att göra en efterkoll så behandlingen verkligen biter!
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Trassel

Viola, tens är fantastisk och strömstyrkan ställer du själv. Det finns vissa områden (magen) man undviker men kolla med din bm hon vet och går igenom med dej! Mina flytningar har i stort sett aldrig sett konstiga ut trots alla bakterier så be honom kolla, inget att skämmas för att man är orolig!

Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och Snodden i magen BF 15/2 2012
  • Trassel

Viola, be honom ta odling istället? Skriv upp TENS på handen!

• Trassel

Jag fick ju en i julklap men den var inte dyr det finns värstingvarianter. Den på clas Ohlson kostade 500:-
    Men det är ju idé att hyra en först och se hur den funkar på dej.
    Mailade lite med min jobbarkompis Pär och sa att jag fått en tens. Vi pratade nämligen om det lite i somras. Vi brukar ha samma typ av ryggproblem. Han hade gått och köpt en nu också och nu slap han använda värktabletter!

• Trassel

Hej på er! Åkte in till förlossning kl 5 imorse och 7.33 föddes Snodden! 37+3 blev det till slut. Snodden, 49 cm 3560gr, och jag stannar två dagar på bb för lite prover. Får skriva mer sen!

• Trassel

Ester, på mej har de gjort odlingar inna de satt cerklaget för att kolla ifall det funnits bakterier ( vilket de har ) och så har jag fått penicillin.

• Trassel
    Becka, Med Sander så var han fixerad runt v 30-32 och han kom ju 39+3 , 4 veckor efter klipp! Snodden ( still no name )  så var han fixerad nånstans mellan v32-35. Jag hörde aldrig om nått speciellt så men man käänner ju att barnet sjunker ner. Foglossning kan bli lite bättre då när de fixerat sig men det märkte jag aldrig. Sd beror nog på att livmodern övar inför förlossningen nu!
  • Trassel
    Becka, jag var förkyld från slutet på oktober tills januari ungefär...förkylningarna gick i varandra. Hoppas du kryar på dej snabbare!
    Mamma till Gabriel f/d 25/8 2007 & Sander f 4/12 2008 och
  • Trassel

Hej!

Becka, ja det var segdraget med förkylningar. Jodå, Snodden mår fint! Inget namn än  men kolla vilken fin och rolig present han fått av min granne!
    http://piri--piri.blogspot.com/
    Var på bvckoll idag och lilla Snodd har gått upp till 4160gr från födelsevikten 3560gr för knappa tre veckor sen! Än så länge är han rätt snäll och söt!

Viola, Snitt är ju en stor operation såklart är det nervöst! Har de gjort nån mätning av bäckenet med tanke på att h*n ligger i säte? De jag vet här som fött i säte har det varit precis som en vanlig förlossning. En kompis sa tom att det var den bästa av hennes fem förlossningar så det kan ju vara bra!

Ingen känsla av att h*n kan tänkas att vända sig fortfarnde? Har ju lite tid på sig än men skönt att ha ett datum också, det tyckte jag med. 

• Trassel
    Becka81 skrev 2012-02-20 11:09:45 följande:
    Varit på besök hos BM. Hjärtfrekvensen var alldeles för hög, 175, så fick vila en halvtimme innan den kollades igen och då var den nere på 150 någonting. Hon sa att hade den varit hög även efter vila hade jag fått åka till sjukhus för bedömning. Hoppas verkligen att det inte är någon fara med barnet. Dessutom fick jag veta att jag hade en sammandragning som jag inte ens kände. Känns lite läskigt. Tänk om jag märker av förlossningsverkarna så sent när de kommer att jag inte hinner få epidural eller ens hinner in till sjukhuset. Ska berätta allt det här när de klipper cerclaget imorgon och hoppas att de kanske kan ta en ctg-kurva eller något eftesom jag uppenbarligen inte märker alla verkar och hjärtfrekvensen varit hög idag. Någon som känner igen sig?

Känner igen mej. Sander hade några sånna toppar på hjärtljuden också men sjönk alltid efter en stund. De kan få det stundvis när de är aktiva och Sander gillade aldrig dopplern, han blev stressad av den , det märktes.

Jag kände inte så ofta av sammandragningarna och vid förlossningen öppnade jag mej 6 cm utan att jag kände av det särskilt mycket. Inte ens ctgkurvan visade så mycket av det. De siffrorna som visar sd var bara uppe på 15-20! Det var väl därför alla blev så överraskade, jag med..., när det bara helt plötsligt brakade igång så det var en himla tur att vi var på förlossningen då. Mitt tips är att känns något det minsta annorlunda så åk in på en gång!!
    Med Sander gick vattnet så då kte vi in och denna gång så kände jag ju faktiskt  av sd som jag inte gjort innan.
    lycka till idag!! 

Viola, men det är säkert därför de gärna kör snitt då pga av din hjärtformade! blev lite fåordig nu men snodd var missnöjd och ockuperar ena armen.

Svar på tråden Cerclage?