• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Lanie
    Niinis skrev 2011-02-04 10:00:43 följande:
    Är jätte ledsen. Igår på kollen såg dom att min tapp är max 1 m lång, och över cerkalget finns INGENTING som håller emot. Det är bara en tidsfråga innan den spricker. De ville lägga in mig men jag vägrade, vill vara hemma med mina barn klarar inte sjukhus rent psykiskt. Total sängläge är vad som gäller nu! Mannen tar hand om mig och barnen. V. 24+0 idag. Känns jätte hemskt samtidigt som jag inte tänker ge upp detta, för visst kan det bli bättre med sängläge? Har ju inte vart sängliggande utan mest suttit och gått en del hemma. Nästa koll på torsdag nästa vecka, då måste jag ha vänt på detta till det bättre! Denna bebis får inte dö ifrån oss Skrikandes
    kramar om! hoppas verkligen att sängläge kan göra gott för er! ta hand om er!
  • Lanie
    Thalis skrev 2011-02-04 11:17:17 följande:

Lanie: Jag hade massor med olika bakterier när jag väntade Alex och fick några kurer med antibiotika och det gick kanon,så ha mod gumman det kommer att gå bra!!!

Sara: Grattis till att ha gått "över" tiden ! Så ska det vara!
    Kram

tack för peppandet! behöver det för det känns som om jag börjar o ge upp det här..

har ont någonstans hela tiden och det känns så jobbigt.. säkert är det sånt som tillhör graviditeten, men det är så jobbigt att inte våga göra något i rädsla för att ngt ska hända...
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-02-04 11:18:40 följande:
    Magda och lilla gubben för åka på hempermis idag ! Helt underbart!
    Äntligen lite positiva nyheter i tråden!!! Härligt!!!
  • Smulan1975

Kikar in för att säga hej och heja på. Längesen sist.

Stort grattis till Magda och din lille kille. Vilken start ni fick, men så skönt att ni får komma hem på permis!

Vad ni tjejer får gå igenom! Att det inte ska räcka med cerklaget, utan en massa andra komplikationer oxå. Livet är inte rättvist!

Schäfer: Jag förstår att det måste kännas jättejobbigt med mediciner och allt. Hoppas att du får bra besked av din egna läkare, så att du kan känna dig lite lugnare. Och förstås må bättre. Hur långt har du kvar av graviditeten nu?

Niinis: Vilka tråkiga nyheter! Jag säger som Schäfer; vila kan göra tappen längre - så vila allt vad du kan nu. Barn och familj kan du ta hand om sen. Jag vet, det känns hårt, men de finns kvar sen för dig och med dig.

Laine: Jag åt flera antibiotikakurer med min första cerklagegraviditet, tror nio stycken och det gick bra. En pojke kom 39+3 Det känns inte bra, och ibland meningslöst - men det är bättre att göra allt man kan.

Thalis: Så nära målet nu! Lycka till!

• Schäfer

Hej Smulan, vad kul att "se" dig Tack, jag hoppas också på lugnande ord från "min" läkare... Svårt när man inte litar på sjukvården. Jag är ju 34+0 på söndag - som jag längtat efter den dagen och nu känns det bara skit
    Nåväl, börjar du bli sugen på en liten igen?

• Smulan1975

34+0 - då börjar det närma sig Snart ska du få snusa bebis! MMmmm... Försök härda ut ett tag till, även om det känns skittufft. Usch, ja det är inte lätt med alla läkare inom sjukvården. Det finns bara några enstaka som man vågar lita på och dom är guld värda.

Här är bebisverkstaden stängd. Det blir inte fler, även om det skulle vara mysigt. Vi är mer än nöjda nu och inser dessutom att två barn tar sin tid. Isak fyller fem till hösten och det är aktviteter och grejor nu. Sen är ju våra graviditeter inte helt enkla heller Och dessa komplikationer som varit efteråt, det ska erkännas att jag är lite rädd.

• Lanie

Hej Smulan!

tack för att du delade med dig av dina erfarenheter, känns lite mer hoppfullt nu när man inte är ensam i det!

• MagdaA

hej på er alla! har inte hunnit läsa igenom s¨noga men ser att många har det tufft nu. håller alla tummar och tänker på er!!!

vi är äntligen hemma! det blev en omtumlande start kan man minst sagt säga. har Matteus på armen nu så jag berättar mer när jag har båda händerna lediga.

var in på vägning idag, lillebror hade gått upp 40 gram sen igår så jag fick dra ur sonden och nu är vi utskrivna

KRAM till er alla och tack för alla tankar!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Smulan1975

Välkomna hem Magda! Så skönt att ni är på hemmaplan och att allt verkar bra.
    Nu får ni mysa i massor alla fyra!

• Schäfer
    Magda: Välkomna hem!!! Vad skönt för Er och se till att njuta nu och vi hejar på Er att Matteus (fint namn ) fortsätter att öka i vikt! Kram