ISSEN skrev 2011-02-10 21:52:25 följande:
Hej! Jag tänkte bara höra med er som är erfarna med cerklage, har letat efter andra trådar men hitta endas den här! Vet inte om jag platsar in här är bara i v 14+6 men fick idag ett cerklage insatt och är precis hemkommen från sjukhuset! De sa att jag kan röra mig ungefär som vanligt i hemmet men skeptisk som jag är så undrar jag om det verkligen är så bra? Har ni kunnat leva som vanligt efter någon vecka eller är man sängliggande för det mesta? Läkarna säger såklart att jag kan leva som vanligt men då båda mina söner är väldigt tidigt födda är jag extra orolig och kommer nog ligga ner så mkt som möjligt trots att läkarna sagt att jag inte behöver! Är jag dum som nojjar? Sen tänkte jag bara höra om ni blödde mkt efter op? Läkaren sa idag att de hoppas att jag ska kunna gå fram till v 32 iaf, jag vart lite besviken för jag skulle helst vilja gå liite längre!
Välkommen hit! Vad roligt att du har hittat hit..många börjar ju o få sina små så det är ju inte så många kvar här.. Grattis till graviditeten o jag förstår dina känslor helt! Till mig har dom också sagt att leva på som vanligt, dock inga långa promenader, inga tynga lyft o så, men annars ska det inte vara ngn fara, men jag tar det lugnare än så. Jobbar halvtid hemifrån, ligger i sängen med datorn i knäet, jag undviker att gå på stan, gå o handla, vara ute öht. Om jag rör på mig så är det mest i hemmet, lagar lite mat, slänger in en tvätt då o då, hänger tvätt, plockar undan lite grejer, kanske tar en sväng med dammsugaren...men så fort jag känner ngt i magen så lägger ner allt o går o lägger mig
o med den iställningen din läkare säger så tycker jag verkligen att du ska vila så mkt du kan, för det klart att man ska satsa på att gå längre än till v 32 om man kan o vila är det enda du kan göra.
Jag blödde ingenting efter operationen, dock har jag sen operationen svårt o sitta på en stol, jag kan sitta i soffan med benen uppdragna i soffan, men att sitta på en stol är nästan omöjligt.. o det är åtta veckor sen nu jag fick cerklaget.. fick du cerklaget sytt med stödstygn?
känn inte att några frågor eller känslor är för dumma för att fråga eller känna, vi vet vilka nojor o tankar du kan få..
i vilken vecka föddes dina söner?
Kram till dig!