• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Niinis

kikar in en snabbis bara då jag inte får sitta så mycket alls. Bebis håller sig i magen fortfarande, v.24+4 idag. Kontroll på torsdag, dagen före v.25. Hoppas det blivit lite bättre. Önskar så att jag kan komma till v.28 iallafall!! Någon här som fått barn runt v.27-28? hur brukar det gå för barn i den veckan? Försöker hålla hoppet uppe....

• Lanie

det kommer o gå bra schäfer!!

magda: shit vilken mage magda! så fin! o grattis igen!

Niinis: vad härligt o höra från dig, låg o tänkte på dig imorse o jag undrade hur det gått för dig..o bebis är ju kvar i magen så det är ju ett gott tecken, lycka till på torsdag! kan berätta om min mammas vän som födde sin son i v 28, han är idag 7 år gammal o han mår hur bra som helst.. har lite problem med astma, men det är väl istort sett allt också, så visst finns det hopp!

ego: varit på kontroll av tappen.. låg på 24 mm idag, några mm kortare än förra kollen, men fortfarande stängd o fin o cerklaget sitter där det ska sitta, så det kändes väl rätt bra.. även om jag skulle vilja att tappen var lite längre, men det kanske bara är o inse att min tapp hela tiden ligger mellan 24-30 mm...

• Schäfer
    Lanie: vad skönt att den var stängd och fortsatt lång! Suveränt

Niinis: usch vännen, men glöm inte att vila verkligen kan påverka tappen!!! Vet många som blivit inlaga precis i de veckor du är nu och efter en eller ett par veckors strikt sängläge har tappen växt på sig jätte bra och de har fått komma hem och sedan har de gått nästan hela graviditeten - så måla inte fan på väggen utan se till att verkligen LIGGA och avlasta tappen! Håller tummarna för Dig och bebis! Kram

Thalis: hur går det för dig? Har du varit på snittsamtal nu? Tänker på dig!!! Kram
  • Schäfer
    Magda: höll på att glömma - Underbart fin bild!!!
  • MagdaA

här kommer 2 bilder på vår lilla plutt. Första bilder är den allra första vi tog på honom. De va så jag fick se honom första gången efter förlossningen. De gjorde så ont i mammahjärtat Gråter Andra bilden är sen vi kom hem.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Schäfer

Aaah hjälp, den 21:a ska vi tydligen få barn!!! Har varit hos min läkare och de tar cerklaget den 21:a och om det inte kommer igång av sig själv då så sätter de igång mig Hjälp, det är ju bara 12 dagar kvar!!!!!!
    Lite tidigt (en månad), men de vågar inte vänta längre så snälla lilla bebis väx och bli klar nu!

• Thalis
    Schäfer skrev 2011-02-09 16:34:06 följande:
    Aaah hjälp, den 21:a ska vi tydligen få barn!!! Har varit hos min läkare och de tar cerklaget den 21:a och om det inte kommer igång av sig själv då så sätter de igång mig Hjälp, det är ju bara 12 dagar kvar!!!!!!
    Lite tidigt (en månad), men de vågar inte vänta längre så snälla lilla bebis väx och bli klar nu!
    Men oj!!! Så snabbt men gud vad spännande!!
    Bara några dagar mellan våra bebisar
    Kramisar
    Snart mamma- igen!!
  • SaraDK
    Niinis skrev 2011-02-08 16:53:02 följande:
    kikar in en snabbis bara då jag inte får sitta så mycket alls. Bebis håller sig i magen fortfarande, v.24+4 idag. Kontroll på torsdag, dagen före v.25. Hoppas det blivit lite bättre. Önskar så att jag kan komma till v.28 iallafall!! Någon här som fått barn runt v.27-28? hur brukar det gå för barn i den veckan? Försöker hålla hoppet uppe....
    Fick min dotter i v. 28+3 och det var för snart 10 år sen... Oddsen att föda runt den tiden är jättebra nu för tiden!
    Vanligt bland för tidigt födda är koncentrationssvårigheter och dylikt, men det är ju också så olika.

Schäfer: Ojdå, nu är det snart dags... Spännande! Stort lycka till!!!
  • Lanie

magda: vilken liten plutt!

Schäfer: awh... spännande! hoppas ni har boat färdigt nu då! :)

• Thalis

Men Kakan har du gått och gift dig?
    Stort grattis gumman!!

Lanie:Min tapp har varit på 24 i mångaaaaaaaaaaaaaaa veckor nu,så det är bara att försöka ta det lugnt.

Den 16/2 kommer min bebis,det blir ks då han vägrar att vända sig. Är tydligen fixerad på stjärten.
    Aj aj vad ont vändningsförsöket gjorde, som tusen nålar gånger en miljon och lite värre.

Snart mamma- igen!!