• Dallis

Cerclage?

Jag undrar om det finns någon som har erfarenhet av cerclage?
    Jag är gravid med andra barnet och ska få ett cerclage om ca 9 veckor.
    Kommer bli helt sjukskriven efter det. Hur hade ni det? Jobbade ni? Vad fick ni/fick inte göra?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-28 00:07
    Här finns många tjejer som tillsammans har en massa erfarenheter om det mesta som rör cerclage.
    Alla frågor är välkomna, även de med "äckelvarning"

• Svar på tråden Cerclage?
  • Thalis

Fick kraftiga värkar runt kl.06.00 på söndagsmorgonen,vattnet gick och jag fick åka ambulans.
    Blödde en hel del och var öppen 7 cm enligt läkaren idag trots cerklaget.
    På förlossningen kolla de att Adrian mådde bra men när de såg att jag var så öppen fick de panik och sövde ner mig och utförde akutsnitt.
    Men nu är jag hemma och alla mår bra.

Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    Thalis skrev 2011-02-15 19:45:05 följande:
    Fick kraftiga värkar runt kl.06.00 på söndagsmorgonen,vattnet gick och jag fick åka ambulans.
    På förlossningen kolla de att Adrian mådde bra men när de såg att jag var så öppen fick de panik och sövde ner mig och utförde akutsnitt.
    Oj vilken dramatik!!! Vad skönt att Ni är hemma och mår bra nu i alla fall - GRATTIS!!!
    Inte annat än att man blir lite nervös hur fort det kan gå... Kram
    Niinis skrev 2011-02-15 13:00:52 följande:
    ville bara kika in och säga att jag mår bra, v.25+4 idag. Så det går framåt. Efter kollen förra veckan fick jag kraftiga sammandragningar så jag tänker inte gå på koll denna vecka. det finns inte så mycket de kan göra nu så det är bara att vänta och se. måste komma till v.28 iallafall!
    Vad skönt att du mår bra och du ska ju såklart inte göra nått du inte vill! Beundrar dig som kan vara så cool!
    Själv hade jag velat veta hur det ser ut och om det finns nått mer man kan göra! Håller tummarna såklart Kram
  • MiScHoOo
    Thalis skrev 2011-02-15 19:45:05 följande:
    skönt att ni är hemma och grattis igen. Men även om du var öppen så hjälpte cerklaget dig till mål. bra jobbat.
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-02-15 20:52:36 följande:
    Oj vilken dramatik!!! Vad skönt att Ni är hemma och mår bra nu i alla fall - GRATTIS!!!
    Inte annat än att man blir lite nervös hur fort det kan gå... Kram
    Niinis skrev 2011-02-15 13:00:52 följande:
    ville bara kika in och säga att jag mår bra, v.25+4 idag. Så det går framåt. Efter kollen förra veckan fick jag kraftiga sammandragningar så jag tänker inte gå på koll denna vecka. det finns inte så mycket de kan göra nu så det är bara att vänta och se. måste komma till v.28 iallafall!
    Tack gumman!!
    MiScHoOo skrev 2011-02-15 23:10:53 följande:
    skönt att ni är hemma och grattis igen. Men även om du var öppen så hjälpte cerklaget dig till mål. bra jobbat.
    Tack vännen och jepp cerklaget hjälpte rejält!!
    Snart mamma- igen!!
  • MagdaA

Thalis: SÖTISEN!!! Han är så lik sin storebror!

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
  • Thalis
    MagdaA skrev 2011-02-16 12:39:47 följande:
    Thalis: SÖTISEN!!! Han är så lik sin storebror!

Inte är han lik mig inte, jag var bara ugnen! Typ suck
    Snart mamma- igen!!
  • Schäfer
    Thalis: helt underbart söt!!! Är storebror lika ljus? Åhhh, vad sugen jag blir nu!!!
  • Thalis
    Schäfer skrev 2011-02-16 13:26:36 följande:
    Thalis: helt underbart söt!!! Är storebror lika ljus? Åhhh, vad sugen jag blir nu!!!
    Tack vännen!
    Ja, Alex är ljushyad och blåögd.
    Snart mamma- igen!!