• MeOnFire

Cerclage?

dreggel dreggel :) Plopp kakor ska testas framöver :) Tack för detta
    Ang cerclage koll så ska jag på det imorgon 13.00. Är i v 27+3 imorgon. Förvånad att vi ens kommit så här långt! Glad för varje vecka :)
    Skönt att det går bra för er andra med! 

• MeOnFire

Idag på cerclage kollen så gick det bara bra, oförändat sen ditsättningen :) Så skönt, läkaren sa att jag kan röra på mig lite mer ut i solen lite, åka rullstolspromenad osv :)

Konstigt när jag läser om vilka som får cerclage o inte.. Jag hade knappa 5mm kvar när de satte på mig nu. Kanske ligger mer bakom då eftersom de gör så olika? 

• MeOnFire
    MiScHoOo skrev 2011-08-09 18:35:15 följande:
    skönt att höra att allt är bra och roligt att du får åka rullstol också, det är olika från läkare till läkare och under vilken policy dem jobbar på...
    ja tack :) verkar vara så olika, jobbigt för alla som ska behöva höra olika hela tiden.. Vem ska man lyssna på och lita på ? Man måste gå på sin egen magkänsla iaf till att börja med. Svårt det där,..
  • MeOnFire

Hej alla ! Tänkte på detta med längden på tappen.. Min tapp är 3,5 cm nu med cerlaget, hur lång är er andras som har cerclage??

• MeOnFire
    FruHellström skrev 2011-08-15 12:42:22 följande:
    Min var runt 50mm sist, för ngn månad sedan. Den hade vuxit ca 20mm. 
    Såg i din pres att du med har BF 4 Nov precis som jag, kul!  
    Wow kan tappen alltså, "växa" till sig efter cerclaget är på plats?? Kul att vi har samma dag!
  • MeOnFire

Har GBS, miste förra dottern pga GBS infekt då jag öppnade mig i v 22, dålig kombo gbs och svag livmoderhals. Får äta antibiotika med lite mellanrum nu, men de oroar sig inte på sjukhuset. Får intravenös antibiotika vid förlossningen som alla med gbs ska ha. Det är inte avnligare att man får gbs vid cerclage, man kan ha gbs när som helst. Antingen bara i vaginan eller i urinen eller både och.

• MeOnFire

Har ju inte koll på än vilka av er som fått ett sent cerclage ,men jag undra hur mycket rör ni på er på dagarna, ni som kommit förbi 28 fulla veckor? Även ni som fått cerclaget i "vanlig" tid! Jag rör mig fritt i lägenheten iaf, går ni andra ut och promenerar osv. Berätta gärna hur dags "mtotionen" ser ut :) Tänkte att efter v 30 så ska jag försöka röra mig mer utomhus..

• MeOnFire

Tack för alla svar :)
    Går in i v 30 imorgon och tänkte att nästa v så ska jag åka en sväng med familjen till Ullared, i rulstol :) Har rört mig hela tiden hemma, grejar lite mer o mer sen efter v  25 fulla..på måndag ska cerclaget kollas igen o ser allt bra ut då så blir jag skitglad! Förrförra veckan så tyckte min läkare som satte cerclaget att jag skulle gå ut en sväng, sitta i friska luften, kunna åka lite bil mm. Har inte gjort det ännu dock, inte mer än turerna till sjukan. Foglossning från helvetet har jag dock, aj aj, men kan man åka rullstol ute iaf så är jag suuper nöjd! Hoppas tiden/veckorna rullar på fort nu för oss alla. 

• MeOnFire
    FruHellström skrev 2011-08-21 17:59:34 följande:
    jag har gått på kontroll en gång i månaden ungefär, nu va det en månad sedan men har inte ny tid förrän mitten av september. antar att det inte blev koll nu för att det såg så bra ut. o sen för man kanske har kommit förbi v28... I början av Oktober klipper de mitt cerklage...det närmar sig...
    Gått på cerclagekoll 1gång varannan vecka hitills,men jag fick ju satt det akut.. Imorgon är det tydligen näst sista kollen innan cerclage klippet tydligen..

Samma här (klippa upp i början av okt) :) Undrar om man hinner "ända" dit bara ;) Hoppas verkligen det!
Svar på tråden Cerclage?