• MeOnFire

Cerclage?

Vixan och FruHellström: Jobbar ni något på att få ut bebisarna? Jag har sett till att "lätta på trycket" ett par gånger iaf, och en del promenader trotts världens foglossning och ilningar i underlivet ;) Kommer säker gå över tiden , ödets ironi skulle det ju verkligen vara..

• MeOnFire

varma händer och brinnande fötter, någon?? :)

• MeOnFire

Fruhellström: Japp det kan den göra. Hoppas det startar för dig nu! 
    Har själv haft lite mensvärk som kommit o gått under kvällen/natten. Vaknat otaliga gånger.. Ska snart till BM iaf, ta prover o kolla bebbe igen. Hoppas på att hon fixerat sig nu. Sonen fixerade aldrig sig alls, så chansen är nog samma denna gången misstänker jag. 

• MeOnFire

Hur mycket har ni alla gått upp i vikt föresten? Senaste 5 veckorna har jag nog lagt på mig 4 kg!! Har inte ätit så lite ioch för sig, men ändå. Totalt gått upp ca 16 kg nu..

• MeOnFire

Kom nyss från BM, mitt sf mått hade inte ökat något sen förr förra veckan och låg på 34 cm.. Hon trodde att det berodde på att bebis sjunkit ner, vilket jag med tror då magen ser annorlunda ut o andningen blivit lite lättare.. Annars var alla prover bra och bebis rörde sig o hade fina hjärtslag!
    Samlar vatten nu, o hon rekomenderade mig att äta färsk ananas för att driva ut överflödig vätska. Den sägs ju även stimulera igång förlossning med, så nu ska jag tugga på bra med ananas ;) 

• MeOnFire
    vixan skrev 2011-10-19 17:52:07 följande:
    Jo jag var jättedålig men jag hade det i två omgångar. Första gången hade jag jätteont och hög feber. RIngde inte till förlossningen de gissade på influensa. Efter tre dagar gick febern ner och jag kände mig bra igen. En eller två veckor senare kom det tillbaka igen och jag fick komma in på FL. Blev inlagd med INT AB.

Så den uvi var en tyst uvi. Jag tycker du ska lämna en urintest.

Idag har jag haft skumma värkar mer som hugg som gjort fruktansvärt ont. De har gått neråt och slutat med att det svider i tappen. Är så rädd att jag inte ska hinna in i tid. Förra gången började förlossningen med ett hugg och en värk som inte tog slut förrän 3 timmar senare när min dotter var ute. Hade alltså inga pauser mellan värkarna.  
    Nä fy va det lät okul att inte få några värkpauser. Så jävla ont riktiga värkar gör så hade jag nog tuppat av utan pauser ;)   
    Nu idag har man satt i sig en halv färsk ananas iaf, inget på G än sålänge tyvärr. Får väl tugga i mig den andra halvan oxå.. haha

Jo just det, det måste tydligen vara Färsk ananas, inte konserv. 
  • MeOnFire
    FruHellström skrev 2011-10-19 17:46:08 följande:
    Ananas har jag med hört ska vara bra...  Måste det vara färsk tro..? Har två burkar i skåpet...

Min mage har oxå sjunkit så andas har jag kunnat gjort sen ett par veckor igen, vilken befrielse!

Har sovit hela dagen, så skönt, men känns lite skumt i magen :/

O nej, jag hoppar hinnsvepning, försökte med sambon nu Älskling, ska vi ha lite sex, Näää!! Då drar vi garanterat igång nåt! Suck! Vad är värst, inget badrum eller vara gravid Dom fattar ju ingenting!!! heheh
    Min sambo vägrar sex med. J-vla idiot!! ;)
  • MeOnFire

här händer inte mycket på bebis fronten. Trycket neråt är större men typ inget mer..
    Vill få as ont nu, även om det skrämmer mig oxå så vill jag ha det gjort. Belöningen är ju fantastisk! Har haft världens huvudvärk nu i 2 dagar :/ så jobbigt o långdraget.

38+0 imorgon..

• MeOnFire

nää, inte jag iaf :( Vill ha ut henne OMG!! hehe de andra ligger säkert o myser bebis, jag går säkert ÖVER tiden ;)

• MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-10-25 07:39:15 följande:
    31+6 idag o idag fyller jag 27:O oh vad tiden går....nu blir det att fixa frukost till barnen o mig o sedan är det dax för skola o dagis..tror jag ska ta några katrinplommon idag för magen..har nu i 2 nätter vaknat o trott att det kanske är dax...pga sd o att det gör så ont när bebisen håller på..men det är nog bara att jag behöver göra nr2 ;) man blir ju så hård i magen så här mot slutet:/
    Åh Stort Grattis på födelsedagen! Bra dag att fylla år på med, min son fyller 4 år idag . :)
Svar på tråden Cerclage?