• MeOnFire

Cerclage?

då är vi 3 som ska få det klippt i början av okober då :) 

• MeOnFire
    snalmums skrev 2011-08-22 10:17:27 följande:
    jag gick på kontroll varje vecka efter att dom satte akut cerclage på mig och efter v 28 fick jag komma varannan vecka och efter v 32 så dröjde det en hel månad tills nästa kontroll. jag har varit orolig men aldrig krävt att få komma så ofta utan det var mer läkarna som ville vara på den säkra sidan.

skönt att ni börjar närma er mål, spännande att 3 st ska klippas i början på okt. har jag kommit såhär långt så tror jag ni gör det också!!! jag sitter ff kvar med cerclaget och är nu 38+1 längtar och längtar en massa nu snart så Flört haft en jobbig natt med förvärkar och lite sammandragningar så vem vet kanske det sätter igång snart....

hoppas ni får en toppen dag!

kram
    Härligt :) men har de inte tagit bort ditt verclage ännu??
  • MeOnFire

Lycka till nu Pupp!
    Blödde massor med 2 av graviditeterna, min som som idag är 4 år störtblödde jag med, det forsade men de hittade ingen förklaring alls. Hoppas det är samma för dig nu! Kram 

• MeOnFire
    MiScHoOo skrev 2011-08-24 13:57:22 följande:
    måste fråga om någon känner som mig eller har känt? det känns som stickningar ifrån slidan eller någon kniper mig, vet inte om det är vanligt, men annars har jag inte ont. kan det vara så att barnet ligger och trycker på mitt band?
    ilar/ sticker ständigt neråt i tappen på mig.. Slutar när jag ligger ner..Kommer o går lite närsomhelst, sittandes eller ståendes.
  • MeOnFire
    MiScHoOo skrev 2011-08-24 14:43:54 följande:
    exakt, har läkaren sagt något?, hur länge har du haft det? bör jag vara orolig?
    Har haft det ngra veckor till o från. Kan vara så när bebis vrider o vänder sig o kommer när nerverna neråt tappen, typ. Farligt-nej. Ont?-JAPP :)
  • MeOnFire
    MiScHoOo skrev 2011-08-24 22:11:22 följande:
    min smärta blev inte bättre och så säkte jag på internet och läst att det var öppningstadiet och mer noijig var jag, ringde kk för  att be bm lugna ner mig, men hon ville att jag skulle komma in, tog prover och allt och läkaren träffade mig. Han sa det är normalt det du känner, men eftersom det är du och inget brukar vara normalt bad vi dig komma. Ja, etappen var lång och sluten 4,5 cm.  önskar slänga min hjärna några månader till,,,
    Åh va bra, men då kan du känna dig helt lugn nu iaf. Mycket bättre än att gå hemma o vara orolig och stressad, då blir det inge bra. :)

Själv har man förstått att man ska ta det liite lugnare här hemma ett tag, tappen har blivit 8 mm kortare sen förra mätningen så nu är den 2,5 cm lång. Läkaren tyckte det var bra dock för att vara i v 30, då hon menade att så här har ju många det i v 30, även folk utan cerclag insatta. Så hon kände sig nöjd tydligen. men själv blir man ju väldigt nojjig. Är suuuper glad att vi kommit så långt som 30 fulla veckor, men när man väl är här så vill man ju att man ska få flera v till. Kanske inte händer något mer än så här ändå förhoppningsvis. Frågade läkaren om massa olika saker som man funderat på, som förlossningen med cerclag mm mm. Så det känns tryggt nu iaf :) Frågade även när hon trodde att jag skulle föda, hon ville inte svara på det men sa att: September är en fin månad! :)  Ja ha tänkte jag, bara allt går bra så..Nu har jag ingen ny tid förräns om ca 21/2 vecka, sista besöket innan klipp.
    Trevlig dag alla! 
  • MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-08-25 10:55:17 följande:
    anledningen att man klipper cerklaget på förlossningen är dels för smärtlindring o dels om förlossningen startar...ont som satan tycker jag att det gjorde....o efter klippet var jag öppen 3 cm..fick vänta en timme innan jag åkte hem för att se så det inte drar igång...2 veckor tog det innan det var dax för förlossningen(3dej graviditeten)...är mest nervös att det ska sätta igång innan cerklaget  är borta för då tar jag hellre livet av mig än att gå med den smärtan...dom lär skicka en prio ett ambulans i så fall....vill inte gå igenom den upplevelsen igen.(2a graviditeten)...
    vill också vara runt vecka 28 nuuu......tiden går så sakta:( 
    låter inge skoj att ta bort cerclaget nä.. fyy. Men smärtan i sig är jag inte rädd för, bara allt annat :)

Läkaren jag pratade med sa att det var väldigt vanligt att förlossningen kom igång samma dag som det klipptes upp. Man skulle vara beredd på det :)
  • MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-08-28 09:12:10 följande:
    på mitt läkarintyg står det ordinerad vila...får vistas utomhus...får ta korta långsamma promenader...

just nu längtar jag till cerklage klippet...vill haaa seeeex...vill leva normalt utan att behöva tänka...

idag kanske min bästa kompis åker in till förlossningen med sitt andra barn...å jag ska vara med även denna gång..var med med första sonen också...ska bli så kul o den här gången blir det min gudson:) skönt att ha nåt annat att fördriva dagarna med..o hon bor så nära så jag kan gå dit..hon ringde precis o sa att hon har ont så hon inte kunde prata i telefonen under värken..så jag ska duscha nu o köpa med mig frukost från ica sen gå över o hålla henne sällskap:) 

längtar tills det är dax för mig o då det är ok att lillan kommer:) 
    kunde varit jag som skrev :) Visst längtar man något helt enormt efter allt som är normalt..Sexdrömmar kommer och går, varje gång tänker jag nej nej nej inte nu , inte orgasm i sömnen?! ;) Inge bra alls, men kroppen verkar inte alltid lyssna på mig ;)

Svar på tråden Cerclage?