• MeOnFire

Cerclage?

snalmums skrev 2011-09-09 11:30:11 följande:
    beklagar dina förluster, jag har varit precis i samma situation som du och hade en tidig vattenavgång i v 20, andra missfallet stannade graviditeten av i vecka 5. nu när jag blev gravid 3:dje gången så trodde jag allt var normalt och det visade sig att i v 21 hade jag börjat öppna mig och hade ca 13 mm kvar på tappen. fick ett akut cerclage under narkos och det har hållt hela tiden igenom graviditeten, visst har man varit orolig flertal gånger. jag upplevde som att det spänner inne i mellan benen. hoppas du får ett plus snart igen och att du lyckas få ett cerclage.

hur mår ni andra här i tråden? här flyter allt på bra med lilltjejen och jag börjar väl smått återhämta mig efter allt som varit. jag trodde att snittet skulle göra mycket mera ont, det känns mest bedövat och man känner inte riktigt om det gör ont eller inte eftersom nerverna är avklippta, så man får tänka på vad man gör såsom tunga lyft osv. jag längtar tills om 3 månader då får jag börja träna igen, nu blir det bara barnvagns promenader fast det är mycket för mig med tanke på hur still man varit sista tiden.

trevlig helg allesammans! Glad
    härligt att det går framåt och att snittet var "bättre" än vad du trott. Jag är ju livrädd för snitt så det är ju liite lugnande iaf att man kan känna som du efteråt om man skulle behöva det. Man får ta ett steg i taget o låta kroppen ta den tid den behöver helt enkelt..
  • MeOnFire

Nån som vet vilket försäkringsbolag som är villig att försäkra mig och bebis?? Ingen verkar göra detta ju :( så arg..

• MeOnFire

Jo glömde ju, imorgon kl 13.00 så är det dax för sista cerclage kollen + att få klipp tiden!!!! Nervös, men förväntansfull. Sist hade jag 2,5 cm kvar av tappen och funneling, hoppas det ser någolunda samma ut imorgon. Men inte hela världen heller nu känner jag, är trotts allt i v  33, och det trodde vi aldrig skulle hända :)

• MeOnFire
    FruHellström skrev 2011-09-12 12:43:50 följande:
    Jag är försäkrad i Trygg Hansa, det va inga problem sa dem, ingen hälsokoll krävs...

Jag ser oxå fram emot att få klipptiden, vllket jag kommer få på Onsdag..!
    Det känns betydligt lugnare nu om den skulle komma, eller framförallt om den kommer efter klipp, det skulle bara vara skönt, e ju trots allt i v 36-37 nånstans då... 
    Tack :) trodde inte det gick hos någon, men nu tecknade jag via internet -MammaBarn försäkringen på Trygg Hansa, så hoppas det inte blir något problem sen heller..
  • MeOnFire

hahahaha  ni är roliga ni tanter ;)

• MeOnFire

kl 1 idag ska jag kolla tappen/cerclaget för sista gången.. Nervös nu faktiskt, jag känner på mig att min tapp blivit kortare sen sist, det känner jag.. Hoppas bara på bästa möjliga besked iaf,  bli inlagd eller likn hade ju vart sådär kul nu. Klipptiden ska bli underbart att få, då är man ju typ nästan i hamn så att säga! ;)

• MeOnFire

:) Glad och nöjd efter dagens koll! tappen var oförändrad, jippie det trodde jag aldrig! Fått tid för klippet den 11/10 kl 11.00 :) så 4 veckor kvar nu då!

• MeOnFire
    FruHellström skrev 2011-09-14 19:06:26 följande:
    Sådärja, Cerklageklipp 12/10 kl 14:30, OM jag kunde hålla så länge...?

Tappen såg bra ut, lång o sluten. Men mjuk?? Jag fatta nadaSkäms sen hon jag fick klipptiden av sa oxå ngt i stil med, Ja, om du klarar dig så länge.  Cerklaget satt  bra, o så pass långt ner att det nog inte skulle göra så ont att ta bort...Undersökningen gjorde svinont idag, både instrument, fingrar o VUL, Jag hoppas bara att jag slipper öppnas i förtid, vid minsta blodstänk skulle jag ringa, eller ett väldigt tryck neråt.. 

Vid en ev till graviditet visste hon inte om jag behöver ha cerklage, men det lät inte omöjligt iom jag inte ville chansa...  Så det kanske är lite valfritt då Trassel...??

Vixan, jag är sjukskriven tom 14 Oktober, efter det kan man inte vara det mer eftersom man då räknas som fullgången typ... som de andra säger, v 37... Sen får vi väl se vad de säger om foglossningen i mitt fall.

Lite lustigt hur olika läkarna verkar säga tycker jag.. Vilket sjukhus går du till?
  • MeOnFire

hatar undersökningarna.. Ska få klippa cerclaget på spec förlossningen med lustgas till hands ;) Känns tryggt iaf .

• MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-09-15 09:30:20 följande:
    förra graviditeten var jag sjukskriven för risk för prematur förlossning tom vecka 37+0 sedan sjukskrev min läkare mig för foglossning fram till bf....hade inga problem med FK men det beror nog på vad man har för jobb...

desto längre in trådarna sitter desto mer känns det..men de brukar vara frikostiga med lustgasen vid borttagandet;) jag var helt väck då de skulle ta den innersta tråden(hade 3 )....men sen var det ju klart;)

vecka 26 nu o tiden seeeegar sig fram:( 
    låter bra ;) Min sitter ca 1,25 cm upp... brr.  Hur lång tid brukar borttagandet ta?
Svar på tråden Cerclage?