• MeOnFire

Cerclage?

Snalmums: Stort Grattis :)

• MeOnFire

var ca 5 dagar sen jag gjorde nr 2 nu..Har ett ont tryck i ändtarmen kan jag lova.. Har en liten hemorojd med sen några mån tillbaka med så det är inge kul direkt att göra nr alls. Testat det mesta i matväg men det går ej. Ska kolla på internet om man kan beställa hem den där parrafinemulsionen nu.. Att något så här "enkelt" ska vara så jävla svårt att få till... blää

• MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-09-01 08:40:53 följande:
    MiScHoOo: håller tummarna att det går bra imorgon o grattis på födelsedagen:)
    igår på dagen hade jag massa sd...så jävla drygt..tog en bricanyl o la mig o det lugnade ner sig....i natt vaknade jag av sd igen..o den här gången gjorde de ont..magen blev hård o molvärk under magen o bak i ryggen....fick panik o det enda jag kunde tänka var fan nu är det kört nu blir jag inlagd o sen går det säkert åt skogen igen...orkar fan inte....ringde förlossningen som sa att jag skulle ta en till bricanyl o lägga mig o se om det lugnade sig..vilket det gjorde men nu är jag så nervös att det ska dra igång igen o att jag ska behöva äta bricanylen regelbundet hur går det då med teori provet o uppkörningen..fan fan fan...är i vecka 23+1 idag....
     kan man inte bara få någe sömn medel o vakna i vecka 30+ eller nåt..känner att det här tar väldigt hårt psykiskt..låg bara o grina hela dagen igår.....orkar fan inte mer, mår så dåligt....men vad gör man...ska på kontroll den 12 igen.....om jag inte får mer sd...då måste jag snart åka in ändå för snart är bricanylen slut:( 
    Vet precis hur du mår.. Ville oxå bli nersövd och vakna upp efter 30 fulla veckor. Överjävligt att behöva gå oviss och bara vänta på att tiden ska gå :( Då går det ju inte snabbare direkt liksom heller när man bara väntar tyvärr. Kan bara säga att jag suttit precis i dina skor och vet vad du går igenom. Jag känner mig lättad nu sen vi passerat v 30 fulla, men är svin orolig varje dag ändå. Det sitter i sen tidigare förluster av barn bla. Vill bara att allt ska vara över nu och att man kunde fått en förlossningsgaranti ;) Vi kämpar vidare allihopa nu, ta en dag i taget! Kramar
  • MeOnFire
    MiScHoOo skrev 2011-09-05 13:27:06 följande:
    Idag är jag lycklig. Idag är jag en förlossningspatient efter fem års kamp. Idag är jag 22+0. Nu om det skulle hända något ska jag vända mig till förlossningen. Ett jätte stort framsteg, men samtidigt känns det konstigt... Jag känner dem jätte bra på kvinnokliniken och dem är tar hand om mig och kämpar med mig... Men framför allt ser jag framåt och är glad att jag har nått så långt. Nu är det bara tre veckor kvar innan jag kan börja andas ut. Jätte spännande.
    Bra kämpat!! :) Bara att hålla ut resterande veckor med :) 
  • MeOnFire

till er som redan klippt cerclaget: Till mig har läkarna sagt att det brukar klippas i v 36-37. Menar de alltså fulla veckor då eller menas det allt från 35+0- 36+0, om ni hajar vad jag menar ;) haha inte så lätt detta märker jag!

• MeOnFire
    mamma mys skrev 2011-09-07 09:58:43 följande:
    mitt första mål är nått:D 24+0 idag...o snart åker jag iväg o gör teori provet för körkort:S hoppas dagen fortsätter vara lika bra;) med andra ord att jag klarar provet annars kommer det nog vara lite svårt att hålla känslorna i styr som gravid kvinna;)
    Lycka till nu! :)
  • MeOnFire
    Trassel skrev 2011-09-07 10:05:08 följande:
    Meonfire, Mitt förra cerklage klipptes ju i v 35+3 för då ansåg läkaren att det var ok. Tidigare vet jag inte om nån klippt men senare är väl vanligare.
    ok så då borde de ju vara mellan 35+0 fulla och -36+0 de klipper då.. (alltså v 36-37 :) )  Shit då har jag ju bara typ 4 veckor kvar dit nu!!!
  • MeOnFire

Fru Hellström: har sista cerclage kollen på tisdagen :) då antar jag man får klipp tiden samtidigt, eller va tror du?

Svar på tråden Cerclage?